מוטי איוניר חושף: מבחינתי, זה צריך להיות המאמן הבא של נבחרת ישראל

play
מוטי איוניר | לילך וייס רוזנברג
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.3 05:09

המאמן והפרשן עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" והבהיר: "אין שאלה - רק ברק בכר, הוא היה צריך להיות המאמן עוד לפני שבניון וחזן קיבלו את הנבחרת". וגם: שתי הטעויות שנעשו בקמפיין

(גודל טקסט)

עוד לפני שנודע על סיום דרכו של יוסי בניון, המאמן והפרשן מוטי איוניר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של נבחרת ישראל אחרי המפלה מול איסלנד.

איוניר אמר: "קוראים לזה אשליה. אני לא מאלה שאוהבים להיות חכמים בדיעבד, אבל יש שני דברים בסיסיים בעיניי שצריכים להיות בנבחרת ישראל. 1. אין לנו בלמים. עם כל הכבוד לכדורגל שלנו, לא צומחים פה בלמים ברמה של אירופה. היה לנו פעם את אבי כהן הגדול ז"ל ואת טל בן חיים. אריק בנדו ואמיר שלח הם בלמים טובים בקנה מידה ישראלי, אני מדבר על אירופה ובסוף הנבחרת משחקת ברמות של אירופה. בגלל שאין לנו בלמים איכותיים מספיק, בעיניי נבחרת ישראל צריכה לשחק עם שלושה בלמים שיכולים לחפות אחד על השני ולעזור אחד לשני ולדאוג שלא נהיה חשופים. בעיניי זה דבר בסיסי שהנבחרת שלנו צריכה להבין וללכת איתו.

שחקן סלרניטנה, שון וייסמן, מול שחקן קליארי, גבריאלה צאפה | אימג'בנק GettyImages, Enrico Locci

"2. שחקנים שמשחקים באירופה, לא יכול להיות שהם לא יהיו חלק מנבחרת ישראל. סתם לדוגמא, שון וייסמן. כשאתה משחק באיטליה אתה גם מתאמן באיטליה וזו רמה אחרת וקצב אחר. הוא משחק מול שחקנים יותר טובים ממה שיש פה. כל הליגונרים שלנו צריכים להיות בנבחרת, גם עומרי גנדלמן. אבו פאני, גלוך, גנדלמן, וייסמן. הרביעייה הזו משחקת באירופה וכולם שחקנים מאוד אייכותיים שהיה צריך למצוא להם את המקום. אי זימון וייסמן בגלל הפרת משמעת? מצד אחד צריך משמעת ומצד שני צריך להיות גם חכמים. יש סדר, יש משמעת ויש גם שכל, ולא להיות תמיד צודק אלא גם חכם. יכול להיות שאצלנו בנבחרת לקחו את העניין של המשמעת וכל הדברים הקטנים רחוק מידי ובסוף זה פגע בנו".

מי צריך להיות המאמן הבא אחרי אלון חזן: "בעיניי, אין מישהו שיותר ראוי מברק בכר, הוא המאמן הישראלי הכי מצליח. הוא עשה דברים מדהימים בהפועל באר שבע ובמכבי חיפה ובעיניי גם בסרביה הוא עשה עבודה מצוינת. אני לא חושב שיש פה בכלל שאלה, ברק בכר הוא המאמן הכי מתאים והכי ראוי להיות מאמן נבחרת ישראל. אני חושב שהוא היה צריך להיות מאמן הנבחרת עוד לפני שבניון וחזן קיבלו את הנבחרת, אבל הוא כנראה לא כל כך רצה. מבחינתי אין שאלה – רק ברק בכר".

ברק בכר | GettyImages, RONNY HARTMANN/AFP

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי