אחרי הכישלון בהגעה ליורו: יוסי בניון סיים את דרכו בנבחרת ישראל

המנהל המקצועי האמין עד הרגע האחרון שימשיך בתפקיד, אך שילם את המחיר על אי ההעפלה לאליפות אירופה והתפקיד שלו בוטל. גם חזן צפוי לקבל הודעה דומה בפגישה ברביעי, בכר מיועד להחליפו כמאמן הנבחרת. כל הפרטים

(גודל טקסט)

חמישה ימים אחרי התבוסה 4:1 לאיסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, נבחרת ישראל עברה הערב (שלישי) זעזוע ראשון באופן רשמי. יוסי בניון, המנהל המקצועי של הנבחרת הבוגרת, סיים את תפקידו לאחר פגישה בביתו של שינו זוארץ. הפגישה בין השניים הוקדמה ביממה ויו"ר ההתאחדות לכדורגל עדכן את בניון כי החליט לסיים את ההתקשרות בין הצדדים אחרי שנתיים בלבד. בניון ציפה להמשיך בתפקיד ועד הרגע האחרון עוד האמין שיקבל קדנציה נוספת.

עם הפרידה ממנו, בוטל תפקיד המנהל המקצועי בנבחרת הבוגרת, מה שסולל את הדרך למינויו של ברק בכר, המאמן המועדף על ראשי ההתאחדות והוועדה המקצועית. מחר תיערך הפגישה עם אלון חזן, בה יימסר לו כי גם הוא לא ימשיך לקדנציה נוספת אחרי שנתיים בתפקיד. בקרוב מאוד אמור להיפגש זוארץ גם עם בכר.

שינו זוארץ אמר לאחר הפגישה: "ישבתי עם בניון לשיחה בה דנו בדברים הטובים והפחות מוצלחים בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה ובפלייאוף יורו 2024. התוצאה הסופית – אי העפלה – מאכזבת, אבל אני בהחלט רואה את הדברים החיוביים שהנחיל יוסי בנבחרת, משוכנע כי עשה כל שלאל ידו להצלחת הנבחרת והכדורגל הישראלי ואין לי ספק כי גם בעתיד יתרום מנסיונו ומיכולותיו להצלחות כחול-לבן. אני מודה לבניון על ההשקעה, על השותפות ועל התרומה, גם אם לא היה די בכל אלה כדי להעפיל ליורו 2024. יוסי היה ולעולם יהיה מקור גאווה לכדורגל שלנו".

יוסי בניון, המנהל המקצועי של נבחרת ישראל
שנתיים ודי. יוסי בניון | שלומי גבאי

בניון – שיאן ההופעות בנבחרת ישראל עם 102 משחקים – החל את דרכו המקצועית כמנהל מקצועי בבית"ר ירושלים. לאחר כשנה בתפקיד, באוגוסט 2020, התפטר בעקבות פיטוריו של המאמן רוני לוי, בניגוד לדעתו. במרץ 2022 המליצה ועדת האיתור של ההתאחדות לכדורגל על מינויו לתפקיד המנהל המקצועי של נבחרת ישראל וכשבוע לאחר מכן הוא מונה רשמית.

יום לאחר המינוי שלו, פיטר בניון את מרקו בלבול מתפקיד המאמן הזמני של הנבחרת הבוגרת בעקבות חילוקי דעות לגבי זימונו של דניאל פרץ. בניון בחר כאמור בחזן כמאמן הלאומי והשניים קיבלו כמה החלטות שעוררו מחלוקת, בין היתר ניפויו של ערן זהבי מהסגל בשל סירובו לישון עם שחקן נוסף בחדר. הנבחרת הצליחה בליגת האומות וסיימה ראשונה בבית שכלל את איסלנד ואלבניה, אבל כשלה במוקדמות היורו למרות בית נוח עם שוויץ, רומניה וקוסובו וכאמור פישלה גם בהזדמנות השנייה להעפיל דרך הפלייאוף עם התבוסה לאיסלנד בחמישי האחרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי