אריק בנדו חושף: מבחינתי, זה המועמד המוביל לאימון נבחרת ישראל אחרי חזן

אריק בנדו, בלם נבחרת ישראל בעבר, דיבר בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" ושפך אור על עמדת המאמן והמנהל המקצועי והטעויות בבחירת ההרכב. וגם: משחקי המפתח של מכבי חיפה בפתיחת הפלייאוף העליון

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי המפלה בחצי הגמר מול איסלנד, שחקן העבר אריק בנדו עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וחשף מי המועמד המוביל שלו לאימון נבחרת ישראל ומה דעתו בנוגע ליוסי בניון.

בנדו התייחס לעתידו של בניון: "הנבחרת לא שיחקה טוב בקמפיין האחרון, התוצאות היו רעות והיא לא הגיעה למשחק מול איסלנד. לגבי בניון, אני לא מכיר שבוחרים מנהל מקצועי לשנה או שנתיים, יוסי צריך להמשיך לפחות עוד שנתיים או שלוש בתפקיד שלו. מנהל מקצועי זה לטווח ארוך. הנבחרת תעבור אחרי הקמפיין הזה מן חילוף משמרות. יש צעירים מוכשרים שימשיכו ויתפתחו. מנגד, שחקנים כמו ויטור וזהבי אמורים כנראה לא להמשיך. היה כישלון, לא הצלחנו והאכזבה תמיד גדולה. גם בתקופה שלי לא הצלחנו, וזה שובר את הלב כל פעם מחדש כי תמיד יש ציפייה. יש כדורגל טוב בישראל ויש שחקנים מוכשרים, אבל משהו קורה לנו במאני טיים".

יוסי בניון מנהל מקצועי נבחרת ישראל | קובי אליהו

על אלון חזן: "נראה לי שצריך לשנות בעמדת המאמן, למרות שאני מאוד אוהב את אלון חזן. הוא לא הצליח וצריך לעשות שינוי. מנהל מקצועי חד משמעית צריך להמשיך. על מי אני הולך? רוני לוי הוא אחד המאמנים הבכירים ומגיע לו. יש את ברק בכר ורן בן שמעון שגם מועמדים, אך מבחינת ניסיון ו-ותק אין ספק שרוני לוי הוא המועמד מספר 1 בעיניי, אבל אני לא זה שמחליט ויש אנשים שמנהלים את הכדורגל והם אמורים להחליט מי יהיה המאמן הבא. רוני מאמן טוב עם ניסיון שאין לאף מאמן אחר בכדורגל הישראלי ומגיע לו לקבל את ההזדמנות. אני יודע שיש לו וליוסי שיתוף פעולה מצוין וחיבור טוב, נראה לי שהולך להיות שינוי, אבל בוא נראה מה יוחלט".

על הסגל שזומן למשחק המכריע מול איסלנד: "חזן ובניון בחרו את הסגל שהכי מתאים מבחינתם. תמיד יכולות להיות שאלות על שחקן, שניים או שלושה. אני חושב שהסגל שנבחר הוא טוב. אי זימון שון וייסמן? הוא התנהל לא טוב בפעם האחרונה והוא לא משחק יותר מידי לפי מה שאני מבין. הוא עבר עבירת משמעת וזה שיקולי עניני. אם הוא היה דופק גולים בצרורות אני מאין שהוא היה מוזמן. הוא בחור טוב כמו שאנחנו יודעים שעשה מה שעשה בפעם האחרונה. אני לא חושב שזו ההחלטה שעשתה את ההבדל".

רוני לוי | מאור אלקסלסי

על המשחק עצמו אמר בנדו: "זה התרסק לנו בפרצוף. אני חושב שאיסלנד היא לא נבחרת ברמה כזו שאי אפשר לעבור אותה. ההרכב לא היה מספיק טוב, לא הבנתי למה מוחמד אבו פאני ונטע לביא או אפילו שניהם לא פתחו. דור תורג'מן, מוכשר ככל שהיה, הוא לא שחקן כנף. אוסקר גלוך בא בכושר טוב. אני יודע שלא תמיד הוא היה מדהים בנבחרת אבל הוא שחקן שעשה גולים מכריעים והוא סופר מוכשר. במשחק כזה כשהוא בתקופה טובה באוסטריה, הגיע לו לפתוח בהרכב. גם עם ההרכב הזה, היה מומנטום ועלינו ליתרון, לקבל שני גולים רכים כאלה מנייחים ואז להתפרק. המשחק הזה הוא אכזבה. היתי עדין כשאמרתי שזה קצת מאכזב".

על מירוץ האליפות לקראת פתיחת הפלייאוף העליון: "מכבי חיפה מאמינה. גדלנו במועדון הזה, אנחנו תמיד מאמינים, אבל לא יהיה פשוט לסגור את הפער הזה. קשה לעשות קאמבק שני באותה עונה, אבל אם יחזירו את הנקודה זה יהיה מאוד משמעותי. הקאמבק הראשון היה הרבה בגלל המשבר של מכבי תל אביב שנמשך חודש. אם היא לא נכנסת למשבר הזה לא בטוח שאתה סוגר.

"ועדיין, מכבי חיפה עשתה ריצה טובה של משחקים והצליחה אפילו להוביל את הטבלה. שני המשחקים הקרובים הם מאוד משמעותיים. מכבי חיפה חייבת להתחיל בניצחון בית על מכבי בני ריינה ומשחק המפתח הוא מול מכבי תל אביב אחרי זה בבלומפילד. אם מכבי חיפה תנצח את מכבי תל אביב, זה משחק של מומנטום. אם לא אז יהיה קשה מאוד. כל זה כמובן במידה שמנצחים את ריינה, כי זה חובה. אם לא, אפשר לסגור את הסיפור".

ליאור קאסה מול קיקו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי