דגו: מחכה לג'וב הבא, שום: טעיתי בתחילת העונה

מסאי דגו
מסאי דגו | דני מרון

אחרי הסערה בכפר סבא, המאמן המפוטר ל-103FM: "יצחק אמר לי שאם טום שלח לא משחק, אני אפוטר. העדפתי להישאר למרות הצעה מהפועל ת"א", הבעלים הוסיף: "דגו הסכים להכול, הייתי צריך להיפרד ממנו בתחילת העונה"

(גודל טקסט)

הפועל כפר סבא העפילה אמש (שלישי) לרבע גמר גביע המדינה, אך בסיום הדרבי מול בית"ר מסאי דגו קיבל הודעה על סיום דרכו במועדון, חרף ההצלחה. היום דגו ויצחק שום, בעלי הקבוצה, עלו לראיון ב-103FM. דגו פתח את הראיון וסיפר על הזווית שלו לדברים: "יום לפני המשחק כבר ידעתי שאני הולך הביתה, למרות שלא אמרו לי כלום. יצחק שום אמר לי בהתחלה שהוא זה שקובע מי ישחק ומה תהיה השיטה ואני אמרתי לו שאין סיכוי שיקבעו לי ואם הוא רוצה שיפטר אותי. שלמה שרף עד לזה. הוא לא פיטר אותי כי הקבוצה ניצחה שבוע אחרי שבוע. בימים האחרונים הדברים עברו כל גבול אז הוא פיטר אותי".

מערכת היחסים: "אתם לא יודעים איזו הרמוניה הייתה לי עם שומי. אבל במשחקים האחרונים שיניתי מערך והוא ירד לספסל וניצחנו. לפני המשחק האחרון הוא אמר לי שאני לא ישחק עם המערך שאני רוצה ואם טום שלח לא בהרכב אתה מפוטר. אמרתי לו שאני המאמן ואני קובע ואם הוא רוצה שיפטר אותי. הוא מספר עליי שקרים וזה עצוב. הוא פותח עליי ומפילים עליי דברים שה' ישמור. בחודש האחרון היה לנו דו שיח טוב והוא הרגיש שהוא יכול לרכוב על הגב שלי".

ההתערבות המקצועית: "ברגע שהייתי לוקח ממנו המלצה לאימון אחד, הוא חשב שכל האימונים צריכים להיות כמו שהוא רוצה ושההרכבים יהיו לפי ההחלטות שלו".

על טום שלח: "הוא שחקן טוב שמתאמן טוב. ברגע שעברתי למערך של ארבעה בהגנה החלטתי לשים את תומר לוי כמגן ימני. זה היה המערך שהכי מתאים לי למשחק הזה".


מחכה כבר לחזור אל הקווים. דגו (אודי צטיאט) 

ההצעה מהפועל תל אביב: "אם הייתי רוצה ללכת לשם הייתי הולך, אבל העדפתי להישאר למרות שאני מקבל פה משכורת שעדיף שלא תדעו".

העתיד: "הדבר שהכי מפחיד אותי זה שאני לא מסתדר עם בעלי בית, וזה ממש לא נכון. הסיפור פה היה אחר לגמרי. התערבות קבועה, פרצופים חמוצים ועוד הרבה דברים. אני לא רואה את עצמי מתעסק במשהו אחר חוץ מכדורגל. זה הפרנסה שלי. אני מחכה כבר לג'וב הבא".

מאוחר יותר, יצחק שום עלה לראיון וסיפר: "מה שקרה לי ביוון, שונה. עשיתי טעות אז בפנא, והייתי טיפש. יכולתי להרוויח עוד שלושה מיליון יורו. לגבי דגו, אני הסכמתי שהוא ימשיך לאמן בכפר סבא, כי מי שמינה אותו זה סתיו שחם, קראתי לו לשיחה ואמרתי לו שאני גם המנהל המקצועי והבעלים. הסברתי לו שיהיו דברים שאני אקבע, והוא יקבע, ובסוף אני אחליט. שלמה שרף ישב איתנו בשיחה והוא הסביר לו – שום המנהל המקצועי של האגודה, והוא מחליט. מסאי בחיים לא אימן קבוצת בוגרים, והחזקתי אותו מספיק זמן. כי במקום לספור עד עשר, ספרתי עד מאה".


מצטער על ההחלטה להמשיך עם דגו. שום (אתר רשמי) 

התזמון: "חשבתי על זה מספיק, כי רציתי לעשות את זה עוד לפני. שבועיים ימים הוא עושה כל מאמץ שאני אפטר אותו. הוא שיקר לי לגבי דברים מסוימים, ויכול להיות שהוא ישחרר את רועי זיקרי מהמשחק בלוד. יש מדיניות במועדון, וכל שחקן צריך להגיע. הוא יכול לא להרכיב אותו ולא להלביש אותו, אבל הוא יגיע למשחקים. רק אני והמנכ"ל יכולים לשחרר שחקן ממשחק. אני לא קבעתי כלום, אם הייתי קובע הכול. בחיים שלי לא לקחתי שום הצלחה עליי. מותר לו לבחור את ההרכב, לנצח את המשחקים. את כל ההפסדים, אני הפסדתי. לא התראיינתי בשום מקום, אמרתי לכולם לראיין את דגו, כי הוא האחראי. לא יכולתי לתת לו לדרדר את הקבוצה. ביום שלישי האחרון ניגש אליי השחקן הכי בכיר בסגל, שביקש ממני לעשות סדר".

ההעדפה של טום שלח: "זה שקר גדול. הנכד שלי משחק בחמישה המשחקים האחרונים, ומשחק מצוין. אין קשר בין ההכללה שלו בהרכב אתמול או לא. דגו עשה לי הכול בכוונה, אם הוא היה גבר – הוא היה אומר שהוא לא מסתדר איתי. הנכד שלי מחוץ לקטע, יש עוד שחקנים בכפר סבא שלא מגיע להם לשחק. מסאי קיבל ממני כל מה שאפשר. לא ידעתי מה אני קונה. טעיתי בתחילת העונה. זוטא יגיע מחר ויהיה בסדר. כשאני הגעתי לאמן ברוסיה, לא ידעתי מי השחקנים. מאמן טוב מגלה מהר מי השחקנים הטובים בסגל. אני מכיר את ז'וטא היטב, ואני לא אקבע לו שום דבר. לא קבעתי הרכבים אצל מסאי. המאמן כושר שלי עבד עם איתי ועם ריימונד ברוסיה, הוא יעזור לו בהתחלה. אני אעזור לו בכול, מישהו יכול לזלזל בקביעת ההרכב שלי? אני לא צריך לתת הסבר, אני צריך לדאוג שהעסקים שלי לא יקרסו. מה הבעיה שאני אביא מאמן?".


רוצה לעלות ליגה. שום (אודי צטיאט) 

מעמד המאמן: "אותי פיטרו מבני יהודה, ארבעה ימים לפני גמר גביע המדינה. גם ביוון פיטרו אותי כשהייתי בדרך לאליפות שנייה. אם יש בעיה, אז נפרדים. גם אנשים נשואים נפרדים. ז'וטא לא קשור לחלוץ שצטרפנו. תשאל מה הקשר בין הסוכן של מסאי לשחקנים בקבוצה? תבדקו את זה. מסאי היה בקבוצה לפני שהגעתי, וראיתי אותו מאמן משחק אימון בתחילת העונה ואז נתתי לו להמשיך. הבאתי שחקן, בשם כריסטופר שעלה לי הרבה כסף, והוא לא נתן לו לשחק. לא הבאתי שום שחקן מבלי לשאול את המאמן. פיטרו בארץ כבר 20 מאמנים. כל מה שאמרתי למסאי, הוא הסכים להכול. דגו יכול לטעון מה שבא לו, הוא לא מעניין אותי. ראיתי את ההרכב שהוא רוצה לפתוח איתו. אף אחד לא יגיד לי: 'אני מעדיף לפרוש מכדורגל, מאשר לשמוע אותך', וגם שלמה שרף שמע אותו. עשיתי טעות שלא פיטרתי אותו לפני חודשיים. שלמה דרש ממני להשאיר אותו, אני משלם על הטעויות שלי. כל הקריירה דיברו על הקשר שלי עם עמנואל שפר, אחרי זה על הקשר שלי עם אמיר שלח, ואז על הבן שלי והיום על הנכד שלי. אני לא פוסל מאמנים ישראלים, אין ספור מאמנים מקומיים התקשרו אליי והציעו את עצמם לאמן אצלי. ברור שאני רוצה לעלות ליגה, אני מביא מאמן כדי לעלות ליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי