פלקושצ'נקו בראיון מיוחד: "בלבול אמר שהוא ייתן לי את המפתחות"

מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו | עומר שבתאי

אחרי מעבר מתוקשר מאדום לירוק ולאחר שלא זכה להרבה דקות משחק, קשר מכבי חיפה מסכם עונה: "הגעתי כדי לזכות בתואר". וגם: החיבור עם שועה ("משוגע במובן החיובי"), המטרות והחלום הגדול לשחק בברצלונה

(גודל טקסט)

ה-23 בינואר, זהו התאריך שייזכר עבור מקסים פלקושצ'נקו כאחד המשמעותיים בקריירה. באותו יום חתם הקשר במכבי חיפה, אחרי ארבע עונות בצד השני של הכרמל. כעת, רגע אחרי סיום העונה וכשהוא סוגר חודשים ראשונים בצד הירוק של הכרמל עם הכרטיס לאירופה, הוא מספר בראיון מיוחד לספורט1 על הקשיים שחוותה העונה הפועל חיפה, המעבר למכבי חיפה וחצי העונה שעבר תחת המאמן מרקו בלבול, במהלכה לא זכה לדקות רבות בהרכב.

מקסים, מקום שני בליגה. איך ההרגשה?
"ההרגשה מצוינת, וראו את זה בחגיגות אחרי הניצחון על מכבי נתניה. לפני שהגעתי מכבי חיפה הייתה בתחתית, והצלחנו לסיים במקום השני ובאירופה. זה היה לנו מאוד חשוב ואני מקווה שבעונה הבאה ניראה טוב יותר".

מה היה סוד ההצלחה שלכם בחצי השני של העונה?
"כשבלבול הגיע כולם הרגישו שהוא נותן ביטחון לשחקנים, ובמיוחד לצעירים. יחד ועם השינויים המקצועיים, זה הביא לתוצאות טובות. מרקו הוא מאמן מצוין שאימן אותי גם בנבחרת הצעירה. הרבה שחקנים השתפרו משמעותית בתקופה שלו".

פלקושצ'נקו.
פלקושצ'נקו. "בלבול נותן ביטחון במיוחד לצעירים" (עומר שבתאי)

הסגל הקיים יכול להוביל את חיפה למאבק עם מכבי ת"א בצמרת?
"אני חושב שיש כאן סגל טוב ושהשלד הצעיר מצוין. מדובר בשחקנים מוכשרים בעלי פוטנציאל אדיר ואני מאמין בו מאוד. אם ייתנו לצעירים לשחק, עם חיזוקים נקודתיים, אז אין לי ספק שנוכל לרוץ קדימה".

תפצח עבורנו את החידה שנקראת ירדן שועה.
"ירדן הוא ילד טוב. הוא קצת 'משוגע', אבל במובן החיובי של המילה, וכולם רואים את התשוקה שלו ואת הרצון שלו על המגרש. הוא כישרון גדול שעוד יצליח".

התווכחתם לפני הבעיטה החופשית בנתניה, שהפכה לשער הניצחון שלו.
"יש ויכוחים, אבל באהבה. אפילו צחקנו על זה אחר כך בחדר ההלבשה. פעם הוא יבעט ופעם אני – העיקר שזה ייכנס".

עם שועה.
עם שועה. "כולם רואים את התשוקה שלו" (דני מרון)

"היה חשוב לי לקבל גב, ואת זה לא היה לי עם קלינגר"
את העונה שעברה סיימה הפועל חיפה עם זכייה בגביע המדינה, אבל למרות 0:5 מרשים על נתניה במחזור הראשון הנפילה הגיעה מהר מאוד. בהמשך הודיע המאמן ניר קלינגר על התפטרותו, שרון מימר החליף אותו, סילבס הגיע אחריו ואת העונה סיימו האדומים מרחק נגיעה מהקו האדום ומירידה לליגה הלאומית. "אני לא יכול לשים את האצבע על נקודה ספציפית ולומר בדיוק מה לא עבד, אבל אולי בגלל שלא ידענו אם קלינגר נשאר או הולך, אז לא הלך", מנתח פלקושצ'נקו, "אחר כך הגיע מימר, החזיר לנו את הביטחון וחזרנו לעצמנו".

הוא מיד נתן לך את המפתחות?
"ברגע ששרון הגיע הוא לקח אותי לשיחה וגרם לי להבין שהוא בונה עליי. היה לי חשוב לקבל גב ממאמן, וזה מה שהיה חסר לי אצל קלינגר. אני שמח שהחזרתי על המגרש".

עד כמה היית מעורב סביב המשא ומתן על השחרור שלך?
"ישבנו ביחד עם יואב כץ והסוכן שלי, עו"ד שחר גרינברג, והגענו למסקנה שזאת עסקה טובה לכל הצדדים".

במדי הפועל חיפה.
במדי הפועל חיפה. "לא יכול לשים את האצבע ולהגיד מה לא עבד" (מאור אלקסלסי)

כץ אמר שהוא התאכזב ממך וטען שקצת רימו אותו. אתה יכול להבין אותו?
"אני יכול להבין את הכעס, אבל לא היה משהו מעבר לזה. זה היה הדבר הנכון וכולם יצאו מרוצים. יש כבוד גדול ביני לבין יואב, הוא אוהב אותי עד היום ובעיניי זה הסתיים בצורה הטובה ביותר. אני מרוצה מאוד מהמעבר ומאמין שבעונה הבאה אהיה שחקן משמעותי, כי בשביל זה באתי לכאן".

היית שחקן אהוב בהפועל חיפה. היה לך קשה לשמוע קללות מצד אוהדי הפועל?
"כל שחקן מקבל קללות, וזה לא מפריע לי. אולי קיללו אותי מהצד האדום, אבל מצד שני קיבלתי אהבה ועידוד עוד יותר חזקים מהקהל הירוק".

מה אתה חושב על פרשת גבריאל תמאש?
"דיברתי איתו לאחרונה, ואפילו נפגשנו. הוא חבר טוב, וגם אם הוא נראה אחד שעושה פרובוקציות במגרש, מה שמניע אותו זו התשוקה לכדורגל. מחוץ לכדורגל הוא בן אדם נהדר שלא קרוב בכלל לתמאש השחקן. הוא עבר תקופה קשה, הוא למד ממנה ואני חושב שמעכשיו נראה אותו רגוע יותר".

עם חבריו לקבוצה ותמאש (ברקע).
עם חבריו לקבוצה ותמאש (ברקע). "תמאש האדם לא קרוב לתמאש השחקן" (מאור אלקסלסי)

"מקווה שאהיה בורג משמעותי"
היית בין שחקני הרכש הראשונים של בלבול. מה שכנע אותך לעבור?
"תמיד רציתי להתקדם למועדון גדול. כשהגעתי שוחחתי עם בלבול והוא הראה לי שהוא מאוד רצה אותי אצלו. הרגשתי שהמעבר הזה יהיה חשוב לקריירה שלי. בלבול אמר שהוא ייתן לי את המפתחות, ואני מקווה שזה יקרה בעונה הבאה".

ולמרות זאת, לא הצלחת לתפוס מקום של קבע בהרכב.
"עבורי זו הייתה חצי שנה של למידה והסתגלות, גם אם לא קיבלתי מספיק דקות. אני חושב שהייתי טוב, ואני מקווה שהעונה הבאה תהיה טובה יותר".

העונה הבאה תהיה הכי חשובה בקריירה שלך?
"אני נמצא במועדון הכי גדול בארץ, ואני מאמין בעצמי. בעיניי כל שנה היא משמעותית והתקווה היא שאהיה בורג מרכזי בעונה הבאה".

כבר מההתחלה היה חיבור טוב ביני לבין הקהל (מאור אלקסלסי)
כבר מההתחלה היה חיבור טוב ביני לבין הקהל (מאור אלקסלסי)

אתה זוכה להערכה גדולה מצד אוהדי מכבי חיפה.
"כבר מהתחלה היה חיבור טוב ביני לבין הקהל, הרבה בזכות היכולת הטובה שלי. הם הראו לי הרבה אהבה וניסיתי להחזיר להם. עוד לא הבקעתי, אבל אני מאמין שזה יקרה עוד הרבה".

יש מטרות שאתה מציב לעונה הבאה?
"המטרות שלי בתור שחקן הן להתקדם. ברור שמועדון גדול כמו מכבי חיפה שואף לזכות בכל התארים, וגם ברמה האישית אחת הסיבות שהגעתי היא לזכות בתואר. אני מקווה שזה יקרה כבר בעונה הבאה. בכל שנה אני מציב לעצמי מטרות, אבל לדעתי המטרה הקבוצתית חשובה יותר, ואם נצליח קבוצתית, אז גם ברמה האישית אצליח להביא את המספרים המתאימים".

יש רצון לעבור לאירופה?
"אחת הסיבות למעבר הייתה כדי שדרך מכבי חיפה אוכל אולי לצאת לקבוצה גדולה באירופה".

חוגג עם חבריו לקבוצה.
"מתמקד בהצלחה במכבי חיפה, ואז אולי אגיע לנבחרת" (מאור אלקסלסי)

נראה אותך בנבחרת בקרוב?
"אני יכול ורוצה להיות שחקן נבחרת, אבל קודם אתמקד בהצלחה במכבי חיפה, ואז אנסה להצליח גם בנבחרת".

מה החלום הגדול?
"לשחק בברצלונה – ובכלל בליגה הספרדית. היא מאוד מתאימה לי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי