שחקני ההגנה המליצו, בניון התרשם: "גרסיה מזכיר לנו את וואקמה"

לוי גרסיה
לוי גרסיה | מאור אלקסלסי

בבית"ר ירושלים נרגשים מצירוף החלוץ הטרינידדי, שלפני שנתיים היה ברשימת 100 הצעירים המבטיחים בעולם: "הוא גם פוטנציאל למכירה עתידית. הוא ופלומיין זה כוח גדול", אמרו במועדון. הלילה: חוזהו של קלינגר יפוג

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הציגה אתמול (חמישי) את הרכש הראשון שלה בעידן המנהל המקצועי החדש יוסי בניון, כשהחתימה את החלוץ לוי גרסיה בן ה-21, שחקן נבחרת טרינידד וטובגו. גרסיה, ששיחק בעונה שעברה בעירוני קריית שמונה, נרשם בפנקסו של הבעלים משה חוגג עוד בתחילת העונה ואף נעשה ניסיון ראשוני לרכוש אותו בחלון ההעברות של חודש ינואר האחרון. לאחר שהמגעים לא צלחו, נשאר גרסיה ברשימת הרכש של בית"ר לקראת העונה הקרובה ובימים האחרונים הושלמה העסקה.

קריית שמונה קיבלה סכום של כ-600 אלף יורו עבור החלוץ שכבש שלושה שערים ב-20 הופעות, אך חלק מהאחוזים בכרטיס נותר אצל השחקן וסוכנו ההולנדי ומרבית השליטה בכרטיס כעת עברה לידי בית"ר, כאשר שווי כרטיסו מוערך כעת בכ-1.2 מיליון יורו. במהלך העונה גרסיה אמנם סבל מפציעה שהשביתה אותו לתקופה לא קצרה, אך גם כך הנתונים שלו הרשימו מאוד את הצוות המקצועי של בית"ר.

ההחלטה הסופית בנוגע לרכישתו של הכישרון של ק"ש נפלה בסיום משחק הניצחון של הירושלמים 0:1 בצפון בסוף חודש אפריל במסגרת משחקי הפלייאוף התחתון, שבועיים לאחר שהודיעה בית"ר על מינויו של יוסי בניון לתפקיד המנהל המקצועי החדש. בסיום אותו משחק בקריית שמונה, אז בניון עוד היה שחקן פעיל בקבוצה, מספרים בבית וגן ששניים משחקני הגנה של בית"ר ניגשו לבניון ולחוגג ואמרו: "השחקן הזה הוא כוכב כדורגל, אנחנו חייבים להביא אותו אלינו".

בניון עצמו, ששיחק באותו משחק והתרשם מאוד מהמהירות והיכולת הפיזית של גרסיה, רשם את שמו של הטרינידדי גבוה ברשימת הרכש שהוגשה לבעלים ומכאן ועד סגירת העסקה, הדרך הייתה קצרה. לגרסיה היה חוזה לעונה נוספת בקריית שמונה עם אופציה לעוד שנה ובבית"ר הוא ירוויח כ-300 אלף דולר, שכר זהה לזה שקיבל בקריית שמונה. בהודעה הרשמית על החתמתו של גרסיה, אמר בניון: "לוי גרסיה שחקן צעיר ומוכשר באופן מיוחד ואנו רואים בו וביכולות שלו פוטנציאל גדול אשר מתאים למטרות ולבניית הסגל החזק שלנו לשנים הבאות".


גרסיה נגד בית"ר. שחקני ההגנה המליצו לצרף אותו (ערן לוף)

"אנחנו חושבים שמדובר בשחקן נהדר", מספר גורם אחר בבית"ר. "עקבנו אחריו במהלך העונה, מאז שהגיע לקריית שמונה. מדובר בשחקן חזק מאוד, מהיר, טכני, דריבליסט עם בעיטה מצויינת. אפשר להגיד שהוא תואם פרד פלומיין, אבל באגף השני. יהיה לנו כוח אש גדול מאוד בהתקפה, עם שניהם. גרסיה מאוד מזכיר לנו את טוני וואקמה ואנחנו חושבים שמדובר בפוטנציאל גדול עם אפשרות גם למכירה עתידית", הוסיף הגורם.

גרסיה, ששיחק באלקמאר ובאקסלסיור ההולנדיות לפני שנחת בקריית שמונה, השתייך לכל הנבחרות הצעירות של טרינידד וטובגו וסומן כהבטחה גדולה מאוד. בשנת 2017, כשהוא בן 19, אף דורג במקום ה-37 ברשימה המכובדת של 100 השחקנים המבטיחים עד גיל 20 בכדורגל העולמי, שפורסמה
במגזין הכדורגל היוקרתי 4-4-2. כעת הוא משתייך לסגל הנבחרת הבוגרת והוא צפוי לצאת עמה למשחקי אליפות צפון ומרכז אמריקה בחודש הבא.

רכישת גרסיה מצטרפת לרכישות של גדי קינדה ולירן רוטמן במהלך העונה והבאתו של פרד פלומיין מחדרה בינואר, כאשר המשותף לכולם הוא גילם הצעיר והרצון של ראשי בית"ר לראות בסגל הקבוצה בעונה הבאה כמה שיותר שחקנים צעירים, רעבים וכאלה שירצו להוכיח את עצמם על המגרש. יוסי בניון ואלי אוחנה, ממשיכים לחפש שחקנים נוספים, כאשר בגזרת הזרים ינסו לצרף מגן שמאלי וקשר אחורי. "גרסיה הוא לא הרכש האחרון שיגיע לבית"ר", אומרים בבית וגן.



לא הראשון ולא האחרון במסע הרכש לעונה הבאה (מאור אלקסלסי)

נושא נוסף אותו מנסים לסגור בבית"ר בימים הקרובים הוא נושא המאמן החדש שיגיע במקום ניר קלינגר. כפי שכבר פורסם, כל התנאים עם רוני לוי כבר סוכמו וההודעה הרשמית צפויה לצאת בסמוך לסיום חוזהו של ניר קלינגר, שיפוג הלילה בחצות. למעשה, על פי סעיף הפיצוי בחוזהו של קלינגר, אם היו מודיעים לו עד היום על סיום תפקידו, הוא היה זכאי לפיצוי של עונה נוספת, שכן הוא חתום גם לעונה הבאה. החל מתאריך ה-1.6, אם קלינגר לא ממשיך, הוא זכאי לפיצוי של משכורת אחת בלבד וזו הסיבה העיקרית לכך שבבית"ר נמנעו עד כה מלהתייחס באופן רשמי למועמדותו או מינויו המסתמן של רוני לוי לתפקיד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי