הילד פספוס ענק: מאור בוזגלו עלול למצוא את עצמו מחוץ למשחק בקרוב

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | אריאל שלום

הפיצוץ במו"מ הוריד את המסך על ההעברה הבולטת של הקיץ, שהייתה יכולה להחיות את חדר ההלבשה של מכבי חיפה ולהשאיר את אחד הכוכבים בישראל במועדון צמרת. עמיקם שוחח עם תום בנאדו וניסן יחזקאל על הסיטואציה החדשה

(גודל טקסט)

זו יכולה הייתה להיות – ואולי עוד תהיה – אחת ההחתמות המעניינות של עונת המלפפונים. לצד ההחתמות הגדולות של תור הזהב של הכדורגל הישראלי המודרני – רמזי ספורי, עדן שמיר, דוד קלטינס ומיכאל אוחנה (כולם ילידי 1995), הייתה חסרה החתמה אחת טובה של כדורגלן על. הפיצוץ במו"מ המחודש בין מאור בוזגלו למכבי חיפה, בגלל 20 אלף דולר, השאיר טעם של החמצה.

מאור בוזגלו הוא כדורגלן על. לפני כמה שנים הוא היה בקו מקביל לערן זהבי, ההתייחסות לזהבי הייתה כאל מטאור שמתיישר לפי הסטנדרט של בוזגלו, לא להיפך. בגילאים הצעירים בוזגלו היה סופרסטאר, שחקן של מועדונים גדולים, הגם שחצב את הקריירה שלו דווקא במועדונים קטנים. 75 שערים ו-82 בישולים בליגת העל הם לא מספרים פשוטים. מדובר באחד משמונת המבשלים הגדולים בתולדות הליגה, מוסר נדיר, מבצע מצוין של בעיטות חופשיות.

מהצד השני מדובר בשחקן אחרי שני ניתוחים בצולבת, שירד מנכסיו, שפילס בעונה שעברה בבית"ר ירושלים את דרכו חזרה עם ארבעה שערים ושבעה בישולים ובעיקר 16 משחקים בהרכב הראשון מתוך 25, שבהם הוכיח שגם מההרכב וגם מהספסל הוא נותן את אותם מספרים.

ניסן יחזקאל, היום בבני סכנין, היה עוזר המאמן בבית"ר ובתקופה בה נעדר ניר קלינגר מטעמי בריאות שימש כמאמן הראשי. לו אין בכלל ספק: "הבן אדם עשה חזרה מדהימה אחרי פציעה כל כך קשה. מכבי חיפה הייתה יכולה לקבל מאור בוזגלו רעב, מאור בוזגלו שהפציעה מאחריו במאה אחוז. אני חושב שסיום העונה שלו, שהיה די טוב עם מספרים לא רעים בכלל, יאפשר לו פתיחת עונה עם המון ביטחון. לדעתי מכבי חיפה יכולה ליהנות ממנו. עד להרחקה שלו בבאר שבע, הוא היה פקטור מרכזי, אבל ההרחקה הוציאה אותו קצת מהזון".


"מכבי חיפה יכולה ליהנות ממנו" (דני מרון)

"צריך להיות שחקן משמעותי"
תום בנאדו, פרשן 'רדיו חיפה', הודה אתמול (רביעי) כי בפאנל המאוד משפיע של הרדיו היו הדעות חלוקות לגבי הסיכוי שבוזגלו ילבש את המדים הירוקים בפעם השלישית. גם הדעה שלו חלוקה קצת על יחזקאל: "זה שהוא נתן עונה סבירה בבית"ר, אחרי פציעות קשות, עדיין לא אומר שמדובר במאור בוזגלו שמכבי חיפה קיבלה לפני הקדנציה הקודמת. אז הוא היה אחרי צולבת ראשונה ומאז עברו גם שלוש שנים, והוא כבר מעל גיל 30".

אבל לבנאדו יש אבחנה ברורה מה היה למכבי חיפה לחפש אצל מאור בוזגלו: "באספקטים הפיזיולוגים זה לא אותו שחקן, אבל מאור בוזגלו מביא איתו משהו מעבר. הנוכחות שלו, הדמות שלו, החיבור שלו. הוא מביא מרקם ייחודי לחדר ההלבשה. יש בו אלמנטים שחסרים במכבי חיפה. אין במכבי חיפה דמות, ואין בה ניסיון. גם אם יש השגות לגבי היכולת המקצועית שלו, אני מבין מה מכבי חיפה מחפשת אצלו. ההבאה של בוזגלו דומה לזו שיש יוסי בניון כשחזר לארץ".

מה זה אומר?
"הוא יכול לתרום מקצועית, אבל לא יוכל להביא את המספרים שהביא בבאר שבע, גם בגלל הגיל. אני מזהה ירידה אצלו בעיקר בזריזות, במהירות ובשינויי הכיוון. זה לא אותו מאור בוזגלו. ועדיין, יש לו בעיטה נהדרת והרמה ומצבים נייחים. אין כזה שחקן במכבי חיפה. הוא יכול לסיים משחק בפעולה יוצאת דופן, זה עדיין קיים אצלו, בדיוק כמו שהיה אצל יוסי בניון עד סוף הקריירה".

הצמד שכבש בוזגלו לאחר סיום העונה מול אתלטיקו מדריד החזירה לו את התיאבון, גם הכלכלי. בחיפה הופתעו מהמספרים שדרש, אף שבימים הטובים הוא הרוויח הרבה יותר. בנאדו חושב שגם המקום שלו לא היה כזה מובטח: "מאור בכל מקרה היה מתמודד על מקום בהרכב, כי גם בבית"ר הוא לא היה באנקר בהרכב. הוא עדיין צריך להוכיח את עצמו, גם עכשיו, כשהסגל רחוק מלהיות מושלם. אני לא יודע אם הוא יהיה בשל לזה, ועוד יותר אם יעקב בוזגלו יהיה בשל לזה".


צמד שהחזיר לו את הביטחון. בוזגלו חוגג על אתלטיקו (דני מרון)

יחזקאל חושב שטעות לסווג את בוזגלו כשחקן רוטציה: "אני חושב שהוא צריך להיות שחקן מאוד משמעותי. פקטור מאוד רציני. הייתי מביא אותו על תקן שחקן מוביל, נותן לו את הקרדיט ואת הביטחון. הוא אחד המוכשרים בארץ. להביא את מאור בוזגלו זה לא להביא עוד שחקן למכבי חיפה, לא הייתי עושה את זה. הוא יכול להיות יותר מזה".

בנאדו חושב שבוזגלו היה הדבר הכי טוב שהיה יכול לקרות לירדן שועה: "יש מקום לשניהם, גם אם מרקו בלבול ישחק 3-5-2 כמו בשנה שעברה. אני לא רואה סיבה מקצועית אחת למה שהם לא ישחקו ביחד. מאור ושועה יכולים להזין זה את זה. בעניין הזה מאור הוא קצת מאוויס צ'יבוטה לירדן שועה. יכול להיות שיתוף פעולה טוב ביניהם".

איזה מכבי חיפה היה מוצא מאור בוזגלו?
"קבוצה בלי מנהיג בלתי מעורער. למאור היה קל מאוד להיכנס לכובע הזה. העניין הוא שבמכבי חיפה יש טבע כזה שלא לראות את הדברים עד הסוף. גם במו"מ היה כאן ניסיון לשים טריז בין מאור לבין אבא שלו. אין סרט כזה. שחר חושב שהוא עדיין יענקל'ה של פני כמה שנים ושהדור ישתנה. יש ניתוק מהמציאות וזה קצת לחיות בסרט להפריד בין יעקב בוזגלו למאור בוזגלו. לפי ה-DNA של יענקל'ה וראשי המועדון, למכבי חיפה אין את היכולת להתמודד עם האישיות של האבא, אבל זה בלתי אפשרי לעשות הפרד ומשול במשא ומתן. אי אפשר לנתק ביניהם. מאור לא מנטרל את יעקב, ואין לו יכולת לשלוט עליו. יעקב לא חוסך במילים ולא יהסס להיכנס חזיתית, ושחר לא יוכל להכיל את זה, ולא יידע להתמודד עם זה או עם אנשים כמו יעקב בוזגלו".


"למכבי חיפה אין את היכולות להתמודד עם יעקב בוזגלו" (אריאל שלום)

ליחזקאל הייתה תקרית עם יעקב בוזגלו ולכן גם ביקש שלא להתייחס לעניין, אבל גורם בבית"ר ירושלים אמר אתמול: "יעקב לא יכול להפריע למאור, זו אגדה. ליעקב יש את הסטייל שלו, אבל מאור הוא שחקן כדורגל, ושחקן טוב". בנאדו רמז אתמול כי לא בטוח שהכסף הוא המכשול העיקרי: "אבא שלו זה חומר נפץ. בבעייתיות שיש במכבי חיפה וברצון לייצר שקט, זה יכול להתלקח".

בכל מקרה, נכון לאתמול, השידוך המחודש בין בוזגלו למכבי חיפה לא צלח. החיפוש של בוזגלו אחרי מועדון גדול היה אמור לפשר אותו בעניין השכר. מועדון גדול, שכר גבוה, בגיל 31 ואחרי שתי פציעות קטלניות – למרות הקאמבק המעודד – אלה פרמטרים שיהיה קשה לאחד ביניהם, בוודאי בישראל. נדמה כי הבעיות במשאים ומתנים גם מול הפועל ב"ש והפועל ת"א, אחרי הפרידה מבית"ר ירושלים, עלולים להשאיר את בוזגלו מחוץ למשחק של הגדולות. יותר מתמרור אזהרה, זו מראה גדולה. כסף גדול יש בסין, קריירה יש עדיין בישראל. הבחירה בידיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי