דף חדש: האם המלחמה של חוגג בתדמית השלילית באמת הסתיימה?

משה חוגג, גיא ישראלי
משה חוגג, גיא ישראלי | אודי ציטיאט

נציג "לה פמיליה" העביר מסר שאין ברור ממנו כשהבטיח שפניהם לא לגזענות, בעלי בית"ר ירושלים הבהיר שהצדדים יצאו לדרך חדשה - וכעת נותר להמתין ולגלות אם ארגון האוהדים שהבריח את צמד הצ'צ'נים אכן הפך את עורו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

כאילו בתיאום מדויק, בדיוק הרגע שבו סיימו ניצן הורוביץ', סתיו שפיר ואהוד ברק את מסיבת העיתונאים של המחנה הדמוקרטי, שקורא להשיג הסדר קבע עם הפלסטינים, נכנס לאולם בבית סוקולוב בתל אביב נציג של ארגון "לה פמיליה" כדי למסור הצהרה לתקשורת.

ההדלפה על הגעתו, כחצי שעה לפני מסיבת העיתונאים, יצרה בהלה בקרב חלק מאוהדי הקבוצה. חששו שם עד הרגע האחרון כי המסר לא יהיה ברור, אבל כמה דקות אחרי ישב שם הבעלים משה חוגג וחייך מאוזן לאוזן. "אף אחד לא אמר לי מה לומר", הצהיר גיא ישראלי, כשממש בקצה השולחן אפשר היה להבחין בדף המסרים אותו הקריא. במועדון שומרים על אחידות וטוענים: "אף אחד מראשי בית"ר לא כתב אותו. לא היה לנו קשר לזה".

רק דבר אחד העיב אולי על החיוך הרחב שעל שפתיו של חוגג: אוהד אחד שניסה לקלקל את החגיגה, התפרץ למסיבת העיתונאים וקרא כי ישראלי לא הנציג הרשמי של הארגון ולא מייצג את האוהדים. משום כך מיהר חוגג, שאינו זקוק לשום דף מסרים, להסביר: "תמיד יש מי שיחשוב אחרת".


חוגג וישראלי. עם דף או שלא, המסר היה ברור (אודי ציטיאט)

כדי להבין מה הוביל למסיבת העיתונאים צריך לחזור כמה ימים אחורה. חוגג היה טרוד במהלך מחנה האימונים הבית"רי מהתנהלות ארגון האוהדים הדומיננטי ביציעי טדי. בשיחה עם אוהדים הוא דרש מהם מסר חד וברור. אחרת, הסביר להם, אשקול לעזוב את המועדון. בלה פמיליה הוציאו הודעה מרוככת באמצעות חשבון האינסטגרם, אבל לחוגג זה לא הספיק. הוא רצה הודעה נחרצת יותר, כזאת שתבהיר מפורשת כי הארגון נלחם בגזענות.

שלשום, רגע לפני המשחק מול נס ציונה בגביע הטוטו, נוצר קשר ישיר בין הצדדים, שלא באמצעות מתווכים, וחוגג זימן את נציגי הארגון לפגישה, שבה נכח גם ישראלי. המסר של הבעלים היה פשוט: הודעה ברורה, או שהיחסים עם הארגון נגמרו. המשמעות של החלטה כזאת היא מובנת. חוגג איים לתבוע כמה אוהדים באופן אישי – מה שכבר הספיק לעשות לא אחת בתקופתו כבעלים.

בארגון האוהדים הבהירו שהם לא צד לגזענות. אם כך, אמר חוגג, צאו בהצהרה לתקשורת ונצא כולנו לדרך חדשה. באותו רגע, אומרים בבית"ר, כאילו לחצה יד נעלמה על הכפתור האדום ומחקה במחי יד את אירועי שרלרואה מתקופת אלי טביב.

תוך דקות ספורות מפתיחת מסיבת העיתונאים, זה קרה. נציג לה פמיליה הבהיר כי הארגון נלחם בגזענות, פרגן לקשר עלי מוחמד והתנצל על אירועי אימון הפתיחה. חוגג הנהן. דף המסרים, שלא משנה מי כתב אותו, חלחל עמוק בתודעה. המשימה הוגדרה בהצלחה. פתאום, המסר הפייסני של "ימי בין המצרים, זה הזמן לקירוב לבבות", מעולם לא נשמע הגיוני יותר.


מסר פייסני שמעולם לא היה נשמע הגיוני יותר (אודי ציטיאט)

מכאן, רשות הדיבור הייתה של הבעלים עצמו, והוא דיבר בנימה התקיפה ביותר שיכול היה לשוות לקולו. "מי ששוכח את העבר, אין לו עתיד", הצהיר חוגג, "אסור שיהיה לנו, לעם ישראל, זיכרון קצר. שישה מיליון יהודים נרצחו בשואה בשל גזענות. הוריי גורשו ממרוקו ומטוניסיה בגלל אנטישמיות. אחרי דור אחר כאן, אסור לנו לשכוח את הדבר הזה. חשוב מאוד שנוקיע את הגזענות".

סוף טוב, הכל טוב – לפחות עד שתתחיל באופן רשמי עונת 2019/20. רק אז נדע כולנו אם אכן הפך ארגון לה פמיליה את עורו, או שהמאבק של חוגג בגזענות רק שמע את שריקת הפתיחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי