אלי טביב: "חוגג חייב להביא שחקן מוסלמי, גם אם הוא בינוני"

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

לה פמיליה: "כשראיתי את מסיבת העיתונאים, ידעתי שהכל ייגמר תוך יומיים". עלי מוחמד: "לא פותר את הבעיה", תקופתו במועדון: "היתה לי מלחמה, הפסקתי להאמין בהם". הבעלים הקודם של בית"ר ירושלים בראיון בלעדי

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אלי טביב ראה את מסיבת העיתונאים שערך משה חוגג עם ארגון 'לה פמיליה' וכבר אז הבין – הרומן הזה עומד להסתיים בקרוב. בראיון מיוחד, הבעלים של בית"ר ירושלים לשעבר קורא למשה חוגג להחתים שחקן מוסלמי כבר בחלון ההעברות הנוכחי, גם אם מדובר בשחקן בינוני. טביב טוען כי ראה את מסיבת העיתונאים והבין כי לא תהיה לה שום השפעה על ארגון האוהדים.

"ראיתי את אותו אדם שישב במסיבת העיתונאים, ואני יכול לומר בוודאות: אין לו שום השפעה על אנשים בלה פמיליה. הוא מכיר את הארגון, אבל אין לו שום השפעה או אמירה על מה שקורה שם, כך שזו הייתה טעות להביא אותו למסיבת העיתונאים", אמר טביב בשיחה עם ספורט 1. "כשראיתי את אותו אוהד יושב ליד חוגג, ידעתי שהכל ייגמר תוך יומיים. לכן גם לא הופתעתי מההודעה של לה פמיליה".

טביב לא מוכן להשלים, לדבריו, עם ההגעה של עלי מוחמד: "הוא שחקן טוב, אבל זה לא פותר את הבעיה האמיתית של בית"ר", הוא אומר, "הביאו שחקן שהשם שלו הוא שם ערבי, אבל הוא לא מוסלמי. אז די, מספיק עם זה, אל תנסו ללכת בין לבין, תפסיקו לתרץ כבר. אני קורא לבית"ר: תביאו היום שחקן ערבי לבית"ר ותגמרו עם זה. הגיע הזמן לחסל את התופעה הזאת. אמרתי בעבר שחשבתי להביא את מהראן ראדי, אבל אחרי כמה שבועות עזבתי את המועדון. ראדי היה מבחינתי נקודת הסוף לכל נושא הגזענות".

חוגג במסיבת העיתונאים עם לה פמיליה.
חוגג במסיבת העיתונאים עם לה פמיליה. "לא הופתעתי מההודעה" (אודי ציטיאט)

"אני קורא מה אומרים עכשיו, שאם יהיה שחקן מתאים הם יביאו, אבל כל עוד לא יהיה כאן מוסלמי, הסטיגמה תישאר", הוסיף הבעלים לשעבר, "לא יעזור לחוגג וכמה שהוא ידבר בתקשורת, הסטיגמה הזאת תישאר. כדי למחוק אותה צריך להביא לכאן שחקן מוסלמי. היום אני אומר, זה הזמן של חוגג להביא זר מוסלמי לבית"ר ירושלים, גם אם הוא בינוני, ולגמור עם הסאגה הזאת אחת ולתמיד. לא כולם כוכבים בבית"ר ירושלים, חלקם שחקנים בינוניים. לא בעיה לחפש שחקן כזה, יש סוכנים שיכולים לסדר שחקן כזה ברגע. אז מה הבעיה להביא בלם זר בינוני ממוצא מוסלמי?".

על ארגון האוהדים אמר: "מלכתחילה לא נתתי ללה פמיליה את חדר הציוד, בגלל כל הנזקים שעשו לי. הם אכזבו אותי קשות ואז עצרתי להם הכל. הטלתי עליהם סקנציות כמו איסור על מכירת ציוד של בית"ר ירושלים, הייתה לי מלחמה עם המשטרה כך שחלק מהציוד לא ייכנס למגרש כי אלה אותם אנשים שהשמיעו קריאות גזעניות, גרמתי לסגירת היציע המזרחי. האחרון היה המהלך הכי חריף. אמרתי שכל יציע שיהיו בו קריאות, ייסגר".

"כשרכשתי את הקבוצה ישבתי עם לה פמיליה, באמת שנתתי להם הכל. פה ושם היו תקלות, כמו זריקת חפצים. זה היה פחות או יותר נסבל, אבל הקו האדום היה שרלרואה. שנתיים אחרי כניסתי היה שקט, אבל אז הבנתי שהם יכולים להרוס לי את כל מה שבניתי. מאותו זמן הפסקתי לנהל איתם שיחות או ישיבות. הפסקתי להאמין בהם".

אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים. "הקו האדום היה שרלרואה" (דני מרון)

"הפיתרון הוא לעשות לסאגה הזאת סוף. לא מחר. היום", סיכם טביב. "בעבר קיבלתי מנשיא המדינה תעודת הוקרה נגד המלחמה בגזענות. אז מה? אחרי שנתיים זה נגמר. כולם זוכרים מה קרה נגד מכבי חיפה. אמרתי שהשחקנים יירדו מהדשא אם יושמעו קריאות גזעניות. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התקשר אליי ביום המשחק. הוא דיבר איתי שלוש שעות לפני ואמרתי לו: 'עד שאתה לא מוריד החלטה שיהיו שוטרים בתוך היציע, אין משחק'. הוא הסכים. נכנסו 70 שוטרים ליציע והיה משחק. בית"ר צריכה להילחם עד הסוף נגד האוהדים שלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי