חוגג הקציב 220 אלף יורו לרכש. ומהו החיסכון מעסקת מגבו?

משה חוגג
משה חוגג | אודי ציטיאט

הבעלים אישר החתמת שחקן התקפה זר ובמועדון עובדים נגד השעון. בינתיים, בית"ר ירושלים חסכה כמחצית משכרו של המגן המיועד ירדן כהן - כמעט שני מיליון שקל. סוכנו: "תודה על ההזדמנות. די לעסקנות בכדורגל"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

 עובדים נגד השעון: בית"ר ירושלים מנסה לקדם ביומיים האחרונים של החלון החתמת שחקן זר לחלק הקדמי. אחרי ההגעה של אורי מגבו, שעל מועמדותו פורסם בספורט1 הבוקר, משה חוגג מקציב כ-220 אלף יורו, לכל היותר, לשחקן הרכש הבא. המטרה שלו, כמובן, היא לקלוט שחקן חופשי. בבית"ר מעריכים ששחקן כזה ינחת עד מחר (שלישי), כשיוסי בניון ורוני לוי מנסים לקבל החלטה מהירה לגבי המועמדים שנותרו.

הסיפור של המגן השמאלי החל עוד בשבוע שעבר, אז פרסמנו שחוגג אישר החתמת מגן. לאחר הפיצוץ בעסקת ירדן כהן, חוגג עשה מאמצים גדולים להחתימו עוד אתמול בשעות הלילה, אבל כשהבין כי למרות הסיכום אשר אלון לא מעוניין לשחררו אם לא יוותר על חלקו בעסקה, שמע שאורי מגבו עוזב את קריית שמונה והחליט להחתימו.

מגבו הגיע לא רק בהעברה חופשית, לעומת כהן שהיה אמור לעלות 1.5 מיליון שקל, אלא גם בשכר נמוך יותר. כהן היה אמור להשתכר כ-12 אלף דולר בחודש. מגבו סגר תמורת שכר של כ-20 אלף שקל. את הפערים העצומים תוכלו לחשב בעצמכם. בחישוב פשוט, כולל הוצאות ומענקים ואפשרות להגדלת הסכום שהיה אמור לעבור לאלון, בית"ר "חסכה" כמעט שני מיליון שקל.


"המטרה הייתה ברורה – לגרוף כמה שיותר על גבו של השחקן" (אריאל שלום)

סוכנו של ירדן כהן הגיב לסאגה הארוכה והודה כי בית"ר סגרה את העברתו ביום שישי, אולם אשר אלון סירב לשחררו אם לא יוותר על רוב הכסף שמגיע לו.

"ירדן שחקן צעיר ומוכשר מאוד המתפקד בעמדת המגן השמאלי. לפני מספר שנים הוא הגיע להפועל רעננה בהעברה חופשית ממכבי חיפה. לימים, עשה ירדן כברת דרך ארוכה על מנת להשתייך לקטגוריה 'המגן הבא של ישראל'. הרבה אחריות הונחה על כתפיו, והוא כשחקן כביר ואיתן עם המון מחויבות ושפע כישרון, לא נרתע ולקח את ההזדמנות בשתי רגליו", כתב אסף וקנין בפוסט שהעלה לרשת החברתית. "כשהגיע העת להתקדם בקריירה ממועדון 'קטן' למועדון 'גדול', נענה בשלילה מובהקת כמו גם סוכניו של השחקן. אנוכי ואחותי ויקי.

"השלילה לתת לשחקן ללכת ולהתקדם נבעה לעניות דעתי משיקולים זרים לרבות שיקולים כלכליים יחד עם דרישות אסטרונומיות ולא מידתיות. המטרה הייתה ברורה, לגרוף כמה שיותר על גבו של השחקן וסביבתו. אני מנצל את המצב לומר – די לעסקנות יתר בכדורגל. מדובר פה בבני אדם, בילדים עם רגש שעלולים לקחת את העסק הזה למקומות לא רציונליים. אני מקווה ונוטה להאמין שהמקרה הנ"ל יצור תקדים חיובי לבאים אחריו. תודה למועדון כדורגל בית"ר ירושלים והעומדים בראשו על ההזדמנות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי