ברקת: "הוכחנו שאפשר להצליח בכל מקום עם אותו סט ערכים"

אלונה ברקת
אלונה ברקת | הפועל באר שבע, רשמי

בעלי הפועל באר שבע דיברה בהרמת הכוסית לכבוד העונה החדשה: "ההבדל בין אלה שכשלו וויתרו לאלה שטעו והמשיכו הוא הבחירה להרים את הראש". בכר לקראת הפועל ת"א (שני 20:10, ספורט1): "שלם עם הסגל"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, ציין אתמול (שבת) יום הולדת 40, ובקבוצה ניצלו את האירוע החגיגי וקיימו עם בכר באתר הרשמי ראיון נרחב בו דיבר על אבני הדרך בקריירה, האתגרים איתם נאלץ להתמודד וחייו האישיים. לאחר מכן גם דיבר המאמן במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל תל אביב. בנוגע לראיון שהעניק, בכר דיבר על הילדות בצפון ועל האכזבה בכך שדווקא כשהגיע לשיא הקריירה וזכה לזימון לנבחרת ישראל, עבר פציעה קשה שמנעה ממנו מלשחק במדים הלאומיים ובהמשך גם לסיום הקריירה בגיל יחסית צעיר.

"החיים לוקחים אותך למקומות שאתה לא מדמיין", אמר בכר על כך שלא חשב להיות מאמן במהלך הקריירה כשחקן ולפני כעשור, כשעבר פציעה שהובילה לסיום הקריירה, לא חשב שעד גיל 40 הוא יזכה בשלוש אליפויות כמאמן, בגביע המדינה ויוביל את קבוצותיו להופעות בזירה האירופית.

באשר לתחילת הדרך בבאר שבע, אמר בכר: "ידעתי שאפשר לעשות פה משהו גדול, אבל לא תיארתי לעצמי שזה יתחיל עם שלוש אליפויות והצלחה באירופה", והוסיף גם על סיום דרכו בקריית שמונה, "זה לא נגמר כל כך יפה והיה לזה טעם לא הכי טוב מבחינתי וזה מאוד כאב לי ואחר כך סידרנו את העניינים שהיינו צריכים".  


בכר. חשף את אהדתו למכבי חיפה בילדותו (דני מרון)

באשר ללחץ לפני המשחק בו הקבוצה זכתה באליפות הראשונה תחתיו, מתאר המאמן: "היה לחץ מטורף, הרגשתי את כל העיר וכל הדרום על הכתפיים שלי…בשבוע הזה בקושי אכלתי ובקושי ישנתי". למעשה, בכר הגדיר את האליפות השלישית כאליפות הכי מתוקה: "התגברנו בה על המון קשיים… באליפות השלישית התגברנו על משברים שקבוצות לא עוברות בעשר שנים".

על העונה הנוכחית: "הסקנו מסקנות מהעונה שעברה ואנחנו מנסים לייצר פה משהו אחר, יותר בריא. משהו שהקהל מתחבר אליו. ברור שיש עוד הרבה דברים לשפר ואנחנו רוצים להיות קבוצה יותר טובה. הציפיות הן גבוהות וזה בסדר".

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל תל אביב מחר (שני, 20:10 בספורט1) הוסיף בכר: "יצאתי בהרגשה לא טובה מהמשחק האחרון, כי הוא היה לא טוב. היו לנו חלקים טובים, אבל היינו לא מאוזנים ומאוד חדירים. ככה לא רציתי לראות את הקבוצה, אלא הפועל ב"ש יותר מחויבת ועוצמתית. עבדנו על זה השבוע בתקווה להביא את זה לידי ביטוי מחר".

אם הוא רוצה להתחזק בחלוץ: "כרגע זה הסגל שיש ואנחנו שלמים איתו. יש לנו קבוצה טובה שהוכיחה שיכולה לנצח גם באירופה, אז בטח שאפשר גם בליגה. הצטרף אלינו גם שחקן מאוד מוכשר ושחקנים חוזרים מפציעות, יש לנו סגל מספיק איכותי, גם זריהן וספורים יכולים לשחק כחלוצים והתפקיד שלי כמאמן הוא לעשות את המקסימום ממה שיש. באשדוד הראינו דברים יפים בחלק ההתקפי, אבל החכמה היא לייצר איזון".

אם בן שהר הוא החלוץ הבכיר של הפועל ב"ש: "הוא חלוץ שלנו כבר שנה חמישית, הוא תמיד משחק ונותן את המספרים. זה לא עניין של איום כביכול שיש לו או שלא, הוא תמיד ידע לבוא להוכיח את עצמו, עובד מאוד קשה באימונים – אחד השחקנים הכי מקצוענים שאימנתי. אני בטוח שהוא יתרום לנו ואני שמח שהוא כבש בשבוע שעבר".


שהר. "אחד השחקנים הכי מקצוענים שאימנתי" (דני מרון)

על היעדרות הצפויה של שטקוס נגד הפועל ת"א: "הוא עדיין לא מתאמן מלא, הוא בספק. אם הוא לא ישחק אז יש לנו שוער שני מצוין שאנחנו סומכים עליו. לגבי שמיר, הוא כבר התאושש ואמור לחזור לשחק".

על מאור בוזגלו והפועל ת"א: "אני לא יודע מה הוא אמר, אבל הוא ילד מקסים ושחקן נהדר. אנחנו בקשר טוב. הוא ירצה להוכיח, אנחנו נרצה לנצח – יהיה מעניין. התוצאות של הפועל ת"א לא משקפת את היכולת שלהם, הם היו צריכים לנצח באשדוד ובסוף הפסידו. יש שם שחקנים טובים וקבוצה מאוד מסוכנת".

לפני מסיבת העיתונאים ערכה הקבוצה הרמת כוסית לרגל השנה החדשה בהשתתפות הבעלים אלונה ברקת, שאמרה: ""לפני 13 שנים נכנסנו לכאן, והדבר שהטריד אותנו יותר מהכל היה חוסר האמונה של האנשים שאפשר להצליח בבאר שבע. זו היתה תקרת זכוכית אותה הצלחנו לנפץ. כעת כולם יודעים שאפשר להצליח בכל מקום עם אותם ערכים של צניעות, אמונה ועבודה. אני בוחרת לא להביט על אלה שמטילים ספק, אני יודעת ומאמינה שדרך ארוכה היא דרך טובה, ובכל דרך יש עליות ומורדות, רגעי שיא ורגעים של חוסר הצלחה. מה שמבדל בין אלה שכשלו וויתרו לבין אלה שטעו והמשיכו, הוא הבחירה האם אחרי הטעות להרים את הראש, להבין היכן טעית ולהמשיך לנסות, לטעות ותקן, ושוב לנסות, ואז להצליח".

הרמת הכוסית של ב
הרמת הכוסית של ב"ש _הפועל באר שבע, רשמי)

כפי שפרסמנו מוקדם יותר, בכר שוקל לבצע מספר שינויים לעומת ה-11 שסיימו ב-2:2 בי"א באשדוד בשבוע שעבר, כשבין השאר אוהד לויטה בהיכון בעקבות הפציעה של ארנסטס שטקוס ובתמונת ההרכב נמצאים גם לואי טאהא, עדן שמיר, חנן ממן וג'ימי מרין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי