תמונת מראה: המשבר של פאטוס בצ'יראי ומכבי נתניה

פאטוס בצ'יראי
פאטוס בצ'יראי | אריאל שלום

השיחות עם ברדה, הדיבורים על הארכת החוזה והסיבה שהמונטנגרי צפוי לכבוש מחר. הלהיט של הליגה אשתקד מתקשה לשחזר את היכולת, אך במולדתו עדיין מאוהבים. מחר: אשדוד בבית

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

זה לא סוד שמכבי נתניה היא אכזבת הליגה עד כה. קבוצתם של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה מתקשה לעמוד בציפיות, אך מי שאולי מסומן כאכזבת העונה בעיר היהלומים הוא החלוץ המונטנגרי פאטוס בצ'יראי, שבעונה שעברה כבש 12 שערים והפך אולי לחלוץ האימתני בליגה.


אלא שהעונה, לאחר שבעה מחזורים, בצ'יראי מתקשה לשחזר את היכולת מאשתקד, כשעד עתה הבקיע שני שערים בליגה, שניהם מול סקציה נס ציונה החלשה. מה שנזכור בעיקר זו אותה תקרית בשבוע שעבר, בגינה הושעה והודח מסגל הקבוצה למשחק מול הפועל חדרה ביחד עם חברו רומן גולובארט, לאחר שהשניים סירבו להשתמש בשבב ה-GPS במשחק ביום שבת.


"כדורגל זה המון ביטחון עצמי, בעיקר אצל חלוצים. למצבים שהוא מגיע הוא כובש. זה נכון שמול כפר סבא הוא היה צריך לכבוש 5-6 שערים ואז אולי היינו במצב פחות נעים מהיום, אבל אצלו הפריחה במהלך העונה היא כנראה יותר איטית", הסביר השבוע גורם במועדון, כשגורם אחר הוסיף: "הליגה למדה אותו ואין ספק בכך. שחקן בתפקידו פשוט צריך גול. כדורים שהיו נכנסים לו פתאום לא נכנסים".



בצ'יראיי. בנתניה זקוקים לשערים שלו (אריאל שלום)


כאמור, לא רק המצב של בצ'יראי מדאיג אלא גם של הקבוצה כולה, שם מקווים לגבור בשבת על מ.ס אשדוד ולצאת לדרך חדשה: "צריך לזכור שהשחקנים שהיו פה בשנים האחרונות לא התרגלו להפסיד. פתאום גם שחקנים שמוגדרים ככוכבים כמו יחמיר היקה, שצריך לבוא ולראות מה הוא עושה באימונים, גיא מלמד או רועי קהת, שמגיעים אופטימיים, מקבלים שוק במגרש ומהתוצאות. גם פאטוס מגיע מחויב, מתאמן ועובד וזה לא הולך, אז בטח שהוא מתוסכל", אומרים בנתניה.


"בצ'יראי הוא תמונת מראה של מכבי נתניה השנה. כשפאטוס טוב, הקבוצה טובה. וזה לא בגלל שהיא תלויה בו, זה מאוד פשוט: כשלא הולך לקבוצה לא הולך לו ולהיפך", הודו בימים האחרונים בנתניה. "הוא המיקרו קוסמוס של הקבוצה. אפשר להגיד שגם בנינו בשבילו ועשינו התאמות לסוג השחקן שהוא".


עוד לפני פרשת ההשעיה, בנתניה שקלו לספסלו במשחק מול חדרה, כאשר במהלך השבוע הזכירו שם את העובדה שגם את העונה שעברה הוא פתח בצורה רעה, סופסל במשחק החוץ בסיבוב הראשון מול בית"ר ירושלים ונכנס רק בדקה ה-88, כשבמחזור שלאחר מכן פתח מול הפועל חדרה, הבקיע את שער הניצחון והחל "להתפוצץ".



בצ'יראיי מול עופרי ארד. יתאושש? (דני מרון)


בנתניה מנסים לעשות הכול על מנת להחזירו לחיים. מי שעובד עם החלוץ על הפן המנטלי הוא אחד משני המאמנים, שי ברדה, אשר אמון על החלק ההתקפי במערך היהלומים. למרות התדמית המנומנמת, בנתניה מספרים על שחקן אשר גם כשנגמר האימון, מעוניין להוסיף יחידות אימון נוספות. גם בשיחות שניהל עם אנשים במועדון הוא הבהיר: "אני מבחינתי אתן הכול ואני מחויב למכבי נתניה במיליון אחוז". דוגמא נוספת לכך ניתן היה למצוא בוועדת המשמעת שנערכה לו השבוע, שם התנצל על מעשיו ונקנס: "ראו בוועדת המשמעת בן אדם לויאלי, שלא רוצה לשמוע משהו אחר מלבד מכבי נתניה כרגע והיא זאת שמעניינת אותו".


לא סתם מציינים בנתניה שהתרשמו שקבוצתו הנוכחית נמצאת בראש מעייניו. סוגיה נוספת שעלתה בהקשרו של החלוץ במהלך החודשים האחרונים היא לגבי הארכת חוזהו. כבר בסוף חודש מרץ, כשבמועדון מימשו עליו את האופציה, הם ידעו שהם רוצים אותו בחוזה ארוך יותר מאשר השנה הנוכחית, אך החלוץ וסביבתו דיברו על סכומים גבוהים ובנתניה החליטו להקפיא את המו"מ. בקבוצה סיפרו שגם כיום, לאור אי הודאות, הם יעדיפו לחדש את השיחות לקראת סוף העונה כשכל צד יבחן את מצבו. ברקע זכה החלוץ להצעה גבוהה בשלהי העונה שעברה, לה נתניה סירבה, וגם כיום צצות שמועות על קבוצות אשר מתעניינות בחלוץ וביניהן מכבי תל אביב. "אנחנו בסה"כ באוקטובר ואפשר להגיד שפאטוס הוא לא רודף בצע. מכבי נתניה רצתה לשלם לו x, הוא רצה 4x ופה זה נתקע", הסבירו במועדון.


טענה נוספת כלפי החלוץ נוגעת בשפת הגוף האדישה המאפיינת אותו, כאשר בנתניה מיהרו להשוות לתפקודו בנבחרתו: "צריך לבדוק את המשחק האחרון שלו במונטנגרו ותראו ששפת הגוף שלו היא דומה. הוא אף פעם לא היה שחקן בסגנון של שון וייסמן, שמשנה קצב במשחק. זו הייתה שפת הגוף שלו גם כשכבש 12 גולים אשתקד וזו אותה שפת גוף עכשיו. זה נכון שאנחנו מצפים בתקופה הזאת של הקבוצה לראות שפת גוף אחרת מהשחקנים, וגם המנכ"ל ניב גולדשטיין אמר להם את זה, אבל זה פאטוס", הסבירו השבוע במועדון.



דראפיץ' וברדה. מאמינים שהכוכב ישוב ויפרח (אריאל שלום)


לצד כל הניתוחים שנוגעים לנושאים שמחוץ למגרש, צריך להתרכז גם בפן המקצועי: נתניה של העונה שעברה התבססה בעיקר על החזקת הכדור של עלי מוחמד, מהדריבליסטים הטובים בליגה, שאפשר לקבוצתו לשלוט בקצב המשחק. "חד משמעית הוא מקבל פחות כדורים. אם אתה לא מחלץ כדורים בשטח היריבה ופחות נמצא באזורים המסוכנים, אז בטח שהוא לא יגיע להרבה מצבים. זה לא שבמשחק האחרון שלו מול בית"ר הוא החמיץ", הודו בקבוצה מעיר היהלומים.


אם רוצים להבין מדוע בנתניה עדיין ממשיכים להאמין בבצ'יראי, מספיק ליצור קשר עם דנילו מיטרוביץ', עיתונאי מקומי במונטנגרו, כדי להבין כמה גדול החלוץ במולדתו: "הוא עדיין אגדה כאן, גם אם הוא לא בכושר שבו היה לפני 3-4 שנים. זה טבעי כי הוא לא הולך ונעשה צעיר יותר. הוא עדיין לוחם וכולם אוהבים אותו. ההוכחה לכך היא שלמרות שהוא לא הבקיע במדי הנבחרת בשנתיים האחרונות, הוא עדיין מוערך פה ועדיין הקפטן השלישי, גם אם הוא משחק פחות. המאמן עדיין מאמין בו".


עם האופטימיות המונטנגרית, בנתניה יקוו בשבת לניצחון שני העונה ורצוי אם ברקע יתנגן שירו של פאטוס, "קוראים לו פאטוס, הוא מונטנגרי, בצ'יראיי בצ'יראיי בצ'יראיי ראי ראיי". סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה דיברו בתחילת השבוע על קארמה, אז אם היא תעבוד, התסריט של העונה שעברה יחזור: החלוץ לא כובש במשך חמישה משחקים כשבחמישי הוא כלל כמעט ולא משחק, ומשחק הפריחה מגיע לאחר מכן.  בנתניה, כך יספרו לכם שם, נאחזים בהרבה אמונות ואם יש להם במה להיאחז, זה בתסריט הזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי