ניסו אביטן הגיע לאימון: "יש שחקנים שצריכים לעזוב לפניו"

ניסו אביטן
ניסו אביטן | מאור אלקסלסי

מעמדו של מאמן הפועל ת"א יתבהר בהמשך היום לאחר שיחה בין הבעלים. גורם בסביבת המועדון: "השחקנים הבכירים בטח רק יעלו פוסטים באינסטגרם". בין השמות שכבר הוזכרו כמועמדים: קלינגר ומימר

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

שבוע אחרי ניצחון הדמעות והאופוריה של הפועל תל אביב, האדומים לא הצליחו ליצור המשכיות והובסו אתמול (שבת) 3:0 על ידי הפועל חיפה באצטדיון סמי עופר. משבר מקצועי עמוק שורר במתחם חודורוב, רגע לפני החלטות דרמטיות שעשויות להתקבל על ידי הבעלים. המאמן ניסו אביטן הגיע הבוקר להעביר את האימון באמונה כי ימצא בימים הקרובים דרך לשינוי המקצועי, אבל האפשרות שבהנהלה יחליטו לזעזע בהחלט על הפרק. מספר אוהדים הגיעו לאימון וקראו לפיטוריו של אביטן, אם כי איש מהבעלים לא נכח במקום ואף אחד מהם אף לא הגיע למתחם.

נכון לעכשיו לא שוחח איש מהבעלים עם אביטן ולא ביקש ממנו הסברים על תצוגת הנפל של שחקניו, כאשר האחים איציק ושרון ניסנוב היו עסוקים אל תוך הלילה בהתייעצויות ובחיפוש פתרונות כדי להוציא את הקבוצה מהמצב הקשה בטבלה.

במועדון קיים חשש שהשחקנים אינם בנויים למשחקי תחתית, והטעויות החובבניות של שחקנים לחוצים ללא מנהיגות על המגרש יכשלו במשחקים הבאים נגד מכבי חיפה, קריית שמונה, בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב.

שחקני הפועל תל אביב.
שחקני הפועל תל אביב. "השאלה היא איך ומתי להוציא את הדברים לפועל" (מאור אלקסלסי)

על השחקנים והצוות המקצועי נאסר להתראיין, אך גורם בסביבת המועדון סיפר: "המקצוע של מאמן הכדורגל הוא דבר מגעיל. כשלקבוצה לא הולך הוא בראש מצעד האשמים. היום מתחיל שבוע חדש, וכל התפתחות בנושא אביטן לא תפתיע כי הוא בראש המערכת המקצועית. השחקנים הבכירים האשמים במצב בוודאי יעלו השבוע פוסטים באינסטגרם וזהו".

לכולם במתחם חודורוב מוכרים סיפורי הפיטורין של המאמנים קובי רפואה ואופיר חיים, אשר בתום אימון שגרתי בחודורוב נקראו לשיחה עם אחד הבעלים ושמעו כי דרכם תמה. "כל האופציות על השולחן, השאלה היא איך או מתי להוציא את הדברים לפועל. יש בקבוצה שחקנים בכירים שצריכים לעזוב הרבה לפני אביטן", אמר גורם בסביבת המועדון.

באיזור מתחם חודורוב יודעים לספר כי המועמד המוביל של חלק מהבעלים הוא ניר קלינגר, כאשר גורמים שונים פועלים להביא למתחם חודורוב את שרון מימר. ארבעת הבעלים איציק ושרון ניסנוב, זאב גרינברג ובועז תושב אמורים לקיים פגישה דחופה כדי להגיע להחלטה האם לאפשר לניסו אביטן לאמן בשני המשחקים הבאים נגד מכבי חיפה בבלומפילד ונגד הפועל קריית שמונה בצפון לפני פגרת הנבחרות ושזרוע דשא החורף.

האחים ניסנוב. יקבלו החלטה בקרוב (עדי אבישי)
האחים ניסנוב. יקבלו החלטה בקרוב (עדי אבישי)

במועדון טוענים כי לא כל הבעלים תומכים בפיטוריו של אביטן, ועל פי אמירות במתחם חודורוב האשמים הגדולים הם תחילה רוב השחקנים. "השחקנים פשוט לא מתפקדים ואינם מבינים את המצב אליו הם גוררים את המועדון. יש שחקנים אשר טובים רק בלדבר".

אביטן עצמו אמר: "הלחץ בהפועל תל אביב גובר כל שבוע לטוב ולרע. מי שלא יכול להתמודד עם המצב שיבוא ויגיד לי. אני לא מונע מחשש ומבין שאנחנו מאכזבים מבחינת מבחן התוצאה".

כל ארבעת הבעלים מבינים כי פיטורי המאמן יגבו מחיר כספי שישפיע על המצב הכלכלי. לאביטן חוזה לשנתיים, וכל הודעת הפסקת עבודה תחייב תשלום מלוא החוזה לאורך כול התקופה. לפני מספר שבועות הציעו הבעלים לאביטן הצעה טקטית להוסיף לחוזה עוד שנתיים של אופציה, תמורתה הוא יסכים לקבל פיצוי של שנה אחת בלבד אם יפוטר. אביטן הבהיר למועדון כי הוא מוותר לחלוטין על ההצעה.

המגן הימני עידן כהן, שהוחלף עוד במחצית הראשונה, ירד לחדר ההלבשה ולא ישב על ספסל המחליפים. החלוץ דמבה קמארה שנפצע והוחלף סובל מנקע, ויחמיץ את שני המשחקים הבאים. הערב הוא אמור לעבור צילום. מהמשחק נגד מכבי חיפה במחזור הבא ייעדר הקשר ניר לקס המורחק, בנוסף לעמנואל בואטנג שיחסר עוד כחודשיים. הבלם אוראל דגני עשוי לשוב בשבוע הבא להרכב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי