במכבי ת"א עקצו: "שאחרים ימשיכו לדבר, אנחנו נמשיך לנצח"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הצהובים חוגגים את הניצחון במשחק העונה ואת המסר שהעבירו לשאר חבורת הצמרת במאבק האליפות. איביץ': "היינו יותר טובים, גם כשהם היו עם 11 שחקנים". שכטר: "היו קבוצות אלופות שלא כבשו 0:4 ו-0:5 בכל משחק"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב העבירה אמש (שני) מסר חד וברור לכל הליגה לגבי מאבק האליפות כאשר ניצחה 0:2 הפועל באר שבע בקרב הצמרת שנערך בבלומפילד. הצהובים שלטו במשחק לכל אורכו, וסיימו אותו עם לא פחות מ-20 מצבי הבקעה, כאשר עשרה מתוכם הגיעו למסגרת. כל זאת לעומת ניסיון הבקעה בודד של הדרומיים בפתיחת המשחק.

קרוב ל-28 אלף צופים מילאו כל פינה באצטדיון המחודש וראו את מכבי ת"א רושמת משחק שמיני ברציפות עם שער נעול, כאשר השוער דניאל טננבאום, שבר את מספר שיא הדקות ללא ספיגת שער ובין היתר קבע שיא מועדון חדש.

בנוסף לכך, האוהדים הצהובים זכו לראות את החלוץ איתי שכטר כובש עמוק בתוספת הזמן של המשחק, ורושם ציון דרך היסטורי – השחקן הראשון של מכבי תל אביב שמבקיע בבלומפילד המחודש.

28 אלף צופים אמש בבלומפילד (דני מרון)
28 אלף צופים אמש בבלומפילד (דני מרון)

עוד לפני שריקת הפתיחה, המאמן ולדימיר איביץ' בחר להפתיע את ברק בכר עם הצבתו של מתן חוזז בהרכב, על חשבונו של ניק בלקמן המאכזב, שהפעם כלל לא נכלל בסגל. חוזז הציג יכולת טובה מאוד בהזדמנות שניתנה לו, וגם היה זה שגרם לשער היתרון קבוצתו, כאשר כדור שהגביה לעבר הרחבה פגש את לואי טאהא, שכבש שער עצמי.

צ'יקו אופאדו פתח הפעם כחלוץ מרכזי ונראה מצוין – הניגרי הביך שוב ושוב את ההגנה האדומה, כאשר גם יונתן כהן רשם משחק טוב מאוד והשלים שלישייה התקפית, שעשתה המון צרות לב"ש.

מעל כולם בלט הקשר דן גלזר, ששלט באופן אבסולוטי במרכז המגרש וחיסל פעם אחר פעם את הניסיונות של האדומים לצאת להתקפה. רביעיית ההגנה סימנה וי על יום עבודה מוצלח נוסף בחלק האחורי ובסך הכל, למרות שאולי לא הבריקה בחלק הקדמי, מכבי ת"א נראתה חזקה ועוצמתית. הקבוצה של איביץ' פגשה מתחילת העונה, את כל חבורת הצמרת – הפועל ב"ש, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, ובמאזנה שלושה ניצחונות, עם רשת נקייה ומאזן שערים של 0:7 במפגשים הללו.

גלזר. שלט במרכז המגרש ללא עוררין (דני מרון)
גלזר. שלט במרכז המגרש ללא עוררין (דני מרון)

"אין ספק שניצחון על הפועל באר שבע משמעותי יותר מניצחון רגיל", אמר גורם במועדון. "זה לא רק הנקודות, אלא בעיקר המסר שהעברנו לקראת המשך העונה. שחקני באר שבע אמרו שהם באים לנצח? אז שאחרים ימשיכו לדבר ואנחנו נמשיך לנצח", הוסיף הגורם.

המאמן הסרבי חסר אתמול את אלירן עטר ואבי ריקן הפצועים, אליהם הצטרפו גם בלקמן ואיילון אלמוג שלא נכללו בסגל מסיבות מקצועיות. לעומת זאת רשם הקשר עומר אצילי חזרה מרגשת למגרשים, לאחר שהחלים לחלוטין מהפציעה ונכנס לשחק במחצית השנייה, לראשונה מזה חצי שנה. אצילי עדין נראה חלוד, אך אין ספק שהחזרה שלו, בנוסף להחלמה של אייל גולסה ואורוש ניקוליץ', יהוו תוספת כוח משמעותית לסגל הצהוב לקראת המשך מאבק האליפות.

איביץ'נשמע מעט כעוס עם שריקת הסיום על היכולת שהציגו שחקניו, בעיקר מול 10 שחקנים של ב"ש, אחרי הרחקתו של מיגל ויטור בדקה ה-32. במסיבת העיתונאים שנערכה בסיום התייחס לכך שהתיישב על הספסל ולא זז במשך מספר דקות, עם כיבוש השער של שכטר עמוק בתוך תוספת הזמן: "במשחק כזה, יש בך המון אמוציות ורגשות, לא רק בינך לבין הקבוצה היריבה או מול השחקנים שלך, אלא גם מול המאמן שעומד ממול. אני חי את המשחק בצורה שונה מכל אחד אחר, שונה גם מהמאמן שעומד בצד השני ולפעמים הרגשות יכולות להיות שונים לגמרי ממה שצפית".

איביץ'.
איביץ'. "אני חי את המשחק שונה מכל אחד אחר" (דני מרון)

"לפעמים אתה פשוט רוצה להירגע לרגע, כדי שתוכל להמשיך ולעשות את עבודתך. כמובן שאני שמח שניצחנו, היינו הקבוצה הטובה יותר ואנחנו ראויים לשלוש הנקודות. הם הגיעו למצב אחד בלבד וזה הכל. היינו אפילו טובים יותר כששיחקנו מול 11 מצידם מאשר מול עשרה, ואני לא מוכן לקבל את זה".

"כשאתה משחק ביתרון מספרי, אתה צריך להיות רגוע, להחזיק בכדור ולדעת בדיוק מה אתה מתכוון לעשות. בדקות רבות בחצי השני, היו לנו בעיות של ארגון ופספסנו הזדמנויות להכריע את המשחק הרבה יותר מוקדם, ואין ספק שזה היה משחק מסוכן עד הסיום".

על איתי שכטר: "אני שמח מאוד ששכטר הוא הראשון בקבוצה שמבקיע כאן בבלומפילד, כי הוא ראוי לזה. כל השחקנים הצעירים צריכים לעקוב אחריו וללמוד ממנו, כי הוא דוגמה מצוינת לשחקן שהיה מוכן לקפוץ פנימה למשחק, ונתן את המקסימום בעשר הדקות בהן שיחק. הוא עושה את זה בכל פעם. הוא עזר לנו בעונה שעברה ויעזור גם העונה, וכולם יודעים עד כמה חשוב תפקידו בקבוצה".

אריאל שלום. ההפתעה של מאמנו להפועל ב
אריאל שלום. ההפתעה של מאמנו להפועל ב"ש (דני מרון)

לאחר ששמע את השבחים שקיבל ממאמנו, שכטר סיפר: "כיף מאוד לשמוע מילים כאלה, אני באמת עובד מאוד קשה. אני חיובי ויודע שכשאתה מגיע למועדון כזה כמו מכבי ת"א, אתה מוכן לזה שיהיו רגעים שתשחק פחות, יהיו רגעים שאפילו לא תשחק, אבל הקבוצה וההצלחה של הקבוצה הכי חשובות.

"אני גם אומר את זה לצעירים, שחמישה שחקנים לא לוקחים אליפות במחזור חמישי, אלא סגל שלם לוקח יחד וצריך את כולם טובים. אני שמח שכבשתי, ועוד זה היה ראשון בבלומפילד המחודש, ואני חושב שצריך להמשיך באנרגיות הטובות. אני יודע שיש חלקים במשחק שאנחנו לא שוטפים את המגרש. זה טוב שגם במשחקים פחות טובים שלנו, אנחנו יודעים לנצח לאסוף את הנקודות. היינו עדיפים ברוב שלבי המשחק ונצטרך להיות הרבה יותר מרוכזים בשליש האחרון. יש יום-יומיים לחגוג וכבר בשבת משחק קשה נוסף".

המסר שמכבי ת"א העבירה במשחק הזה: "אני באמת חושב שהשנה אנחנו פחות איכותיים ומגיעים פחות למצבים, אבל רואים שאנחנו קבוצה חזקה ומי שהרבה זמן בכדורגל יודע שאליפות לוקחים דרך הגנה חזקה ודרך קבוצה שקשה לשחק נגדה. היו כבר אליפויות שבהן זכו קבוצות שלא נתנו 0:4 או 0:5 בכל משחק ואני מאמין שככל שנצבור יותר בטחון – נבקיע יותר שערים. אנחנו עובדים קשה מאוד, ויש כאן סגל גדול. אתה יכול למצוא את עצמך פותח במשחק אחד ומחוץ לסגל במשחק שאחרי. צריך להישאר חיובי ולהמשיך לעבוד קשה. הכדורגל הוא מאוד נזיל. מי שמוריד את הראש או מי שעושה פרצופים, יהיה לו קשה להיכנס למסלול".


"היו כבר אליפויות של קבוצות של כבשו 0:4 ו-0:5 בכל משחק" (דני מרון)

הקרב בצמרת: "יש השנה כמה קבוצות שירוצו בצמרת והניצחון הזה הוא חשוב מאוד. אבל עדיין, שלוש נקודות נגד הפועל ב"ש זה כמו ניצחון נגד כפר סבא או נס ציונה. זה נכון שזה משחק מול קבוצה מהמקום השני, ואנחנו מועדון גדול שמכוון לכל התארים, אבל עדיין מוקדם ויש עוד דרך ארוכה. נצטרך לשמור על צניעות, להיות מרוכזים ובכל משחק לתת את הכל. האליפות תוכרע מאוחר יותר".

הניצחונות נגד קבוצות הצמרת ללא ספיגת שער: "אנחנו לא מסתירים זאת. ניצחנו את היריבות שלנו לצמרת, אבל גם הם אספו הרבה מאוד נקודות ואנחנו צמודים. כולם נראים טוב ונצטרך להיות סבלניים. אנחנו מאושרים ושמחים, ומי שנמצא כאן יודע שכל משחק הוא חשוב מאוד ואסור לאבד נקודות. נצטרך לשפר דברים מסוימים, אבל אנחנו בדרך הנכונה".

על כך שהוא עולה מהספסל והאם אפשר להתרגל לזה: "מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד רוצה לשחק וכל הזמן רוצה להיות על המגרש, אבל כבר אמרתי שכשאתה במכבי ת"א אתה צריך להעריך כל דקה. ברגע שייתנו לי 10 או 20 דקות – אני אתן את הכל. ברור שאני רוצה לשחק, אבל אני לא נותן לאנרגיות שליליות להוריד אותי. גם בעשר דקות אני יכול לעשות דברים טובים. יש תקופות שבהן שחקנים אחרים נראים יותר טוב ונמצאים בכושר טוב. אני עובד קשה באימונים כדי להראות שמגיע לי ומה שיחליט המאמן, אני אקבל".


"נצטרך לשמור על צניעות. האליפות תוכרע מאוחר יותר" (דני מרון)

עזיבתו של המנכ"ל בן מנספורד שאמר בראיון, ששכטר הוא אחד הראשונים, שהיה לוקח איתו לאנגליה: "מנספורד הוא יקר לליבי ויש לו חלק גדול בזה שאני כאן. הוא זה שגרם לכך שאני אגיע, ואני לא אשכח לו את זה. אני תמיד טוען שאנשים טובים לא נמדדים ברגעים שאתה נותן גולים או ברגעים שהקבוצה רצה ומנצחת. דווקא אחרי הפנדל שגרמתי לו מול קלוז' באירופה, הוא הראשון שבא אליי וחיבק אותי ואמר שזה יכול לקרות. גם במשחקים פחות טובים שלי הוא בא ועודד ותמך, ואלה האנשים שאני אזכור".

חוסר שביעות הרצון של מאמנו מהמחצית השנייה: "אנחנו צריכים להבין שלמאמן יש את הזווית שלו והוא רואה את המשחק מבחוץ. הוא יודע שיש דברים שאנחנו חייבים לשפר. ברור שביתרון מספרי אנחנו חייבים להזיז את הכדור הרבה יותר מהר ואנחנו צריכים להגיע למצבים ולהכריע את המשחק הזה ב-0:1, ויש רגעים שהוא גם מבקש מאיתנו ללחוץ".

"בשביל זה הוא מאמן והוא עושה את הכל כדי שנצליח, הוא לא עושה את זה כדי להראות לאף אחד שום דבר. כשצריך לשמוח הוא שמח וכשצריך לתת לנו בראש, הוא עושה את זה. מכבי ת"א זה מועדון עם כל כך הרבה תחרות, וכל אחד מהשחקנים צריכים להתעסק בעצמו ובאיך הוא מתאמן כדי להשיג את מטרות המועדון. אנחנו קבוצה חזקה מאוד ודומיננטית, עם שחקנים שמנצחים כמעט בכל מאבק במגרש. גם בעולם, קבוצות כמו יובנטוס, להבדיל כמובן, מנצחות בשיניים ומשם צוברים בטחון".

מנספורד.
מנספורד. "הראשון שבא אליי ועודד אותי. לא אשכח לו את זה" (אריאל שלום)

האם הוא שמע קולות שקראו לו לפרוש: "שומעים פה ושם. אני מרגיש את זה מהמשפחה הקרובה ששומעים דברים ואני תמיד אמרתי שיש אנשים שיותר קשה להם להעריך אותי. בכל מועדון שבו שיחקתי ובכל מקום שבו הייתי, בישראל במיוחד, המועדון עצמו תמיד העריך אותי, האנשים שקרובים אליי יודעים מה אני נותן לקבוצה ומה הערך שלי. אני אמשיך לעוד קשה ובסך הכל אני רק בן 32 וחצי, יש לי עוד כמה שנים לתת. אני מקווה שבמכבי תל אביב, ימים יגידו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי