מכבי ת"א בוחנת אפשרות להתחזק, יאניוטיס מחוזר ביוון

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

האלופה מעוניינת לצרף שחקן התקפה אחרי תיקו רביעי בבלומפילד, ייתכן שניקוליץ' יוקפא וביוון מדווח שגם השוער זוכה לביקוש ועשוי לעבור לאא"ק אתונה, אותה מנהל אחיו של איביץ'

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אכזבה גדולה ורגשות של תסכול במכבי תל אביב, בעקבות התיקו הביתי המאכזב 1:1 עם סוגרת הטבלה, סקציה נס ציונה ואיבוד שתי הנקודות החשובות במאבק האליפות. הצהובים ספגו שער ראשון מתחילת העונה, תשע דקות מפתיחת המחזור ה-14, ושיאו החדש והמדהים של השוער דניאל טננבאום, נעצר על 1272 דקות ללא ספיגה.

למזלה של האלופה, גם הדולקת בעקבותיה מכבי חיפה, איבדה נקודות וסיימה בתיקו מאופס נגד הפועל רעננה, כך שפער הנקודות בין השתיים נותר על שלוש לזכות הצהובים. זה היה משחק בית רביעי מאז תחילת הליגה בו הצהובים מסיימים בתוצאת תיקו בבלומפילד, דווקא לעיניי הקהל הצהוב, אחרי שגם נגד בני יהודה, הפועל חדרה ומכבי נתניה הסתיימו המשחקים ללא הכרעה. בשבוע הבא ייערכו משחקי סיבוב ח' בגביע המדינה והאלופה תתארח אצל הפועל אום אל פאחם מהלאומית ולאחר מכן תשחק שני משחקי ליגה רצופים בבלומפילד, נגד בני יהודה והפועל כפר סבא.

בצוות המקצועי כבר מסתכלים לעבר חלון ההעברות בחודש ינואר והרעיון לצרף שחקן התקפה נמצא בבחינת ראשי המועדון. נכון לעכשיו אין חלוץ ישראלי שנמצא על המדף ומעניין את אנשי הקבוצה, כאשר גם להגבלות הפייר פליי יהיה תפקיד חשוב בקבלת ההחלטה. מצבת הזרים של הקבוצה מלאה כרגע וכוללת שישה זרים, אולם אחת האופציות שעלו על הפרק היא הקפאת כרטיסו של אורוש ניקוליץ', שאמור לקבל ב-24 השעות הקרובות תשובה האם הוא זקוק לניתוח בברכו או לא. ניקוליץ' סובל מדלקת בברכו ואם ינותח, הוא יושבת למספר חודשים נוספים. 


בדרך חזרה ליוון? יאניוטיס (אריאל שלום)

אפשרות נוספת שתפנה למכבי ת"א מקום של זר בסגל היא השאלת אנדראס יאניוטיס, שלא שותף במשחקי הקבוצה מאז נפצע בחצי גמר גביע הטוטו נגד קריית שמונה באוגוסט. השוער נעדר במשך כחודשיים ומאז הוא ישב על הספסל וכאמור ראה את טננבאום שובר שיאים, אבל העובדה שהוא תופס מקום של זר עשויה להוביל לשחרורו.

הבוקר פורסם ביוון כי שאא"ק אתונה ואריס סלוניקי בעקבות השוער, אולם המכשול הוא שכרו הגבוה – 550 אלף יורו לעונה, כך שלמכבי ת"א לא תהיה ברירה אלא לשלם חלק  ניכר מכך גם אם הוא יעזוב בהשאלה עד תום העונה. ביוון נטען שכבר נעשתה פנייה לסוכנו של יאניוטיס, כשגם העובדה שהמנהל המקצועי של א.א.ק הוא אחיו הבכור של ולדימיר איביץ', איליה, עשויה לסייע למהלך. 

"אין לי הסבר לעניין איבודי הנקודות בבלומפילד ואני לא יודע מה הסיבה שאנחנו לא מנצחים בבלומפילד", אמר המאמן ולדימיר איביץ' בסיום התיקו מול נס ציונה. "באמת שאין לי תשובה לזה. לא היינו מספק יצירתיים מול השער ונצטרך למצוא את הדרך לפרוץ את שער היריבה ולהיות הרבה יותר מסוכנים מול השער", הוסיף.

"כמו שנראינו בחצי השעה האחרונה, זה משהו שאנחנו בהחלט לא רוצים לראות", המשיך איביץ', "איבדנו את הקצב שלנו, איבדנו את מקומות המוצא שלנו ולכן לא הצלחנו לעשות יותר. זה בהחלט היה משחק שאנחנו לא אמורים לשמוט נקודות, אבל זה קורה ולכן הכדורגל כל כך מרתק ומעניין. אולי טוב שזה הגיע עכשיו, כי זה כמו קריאת השכמה עבורנו, על כך שכולנו כולל אותי, נצטרך להיות הרבה יותר יציבים ומחויכים על הספסל".


איביץ'. אחיו יסייע לפנות מקום של זר? (דני מרון)

"למזלנו גם חיפה איבדה נקודות, אבל אנחנו תמיד מסתכלים רק על עצמנו", אמר שחקן בקבוצה לספורט1. "אם נהיה אמיתיים, אנחנו לא משחקים טוב כבר כמה משחקים, אבל בכל מקרה אסור לנו להיראות ככה ולא לנצח את נס ציונה, בטח אצלנו בבית, מול הקהל הגדול שהגיע לבלומפילד", הוסיף השחקן.

מי שלא נכלל בסגל אמש, בפעם השנייה ברציפות, הוא הקשר יונתן כהן, שלא התלבש במשחק הקודם נגד מכבי נתניה וגם אתמול צפה בחבריו מהיציע. כפי שפורסם בספורט1, אישר גורם בכיר במועדון כי הוצאתו של כהן מהסגל אינה קשורה רק לעניינים מקצועיים וכי לתנועת השיסוף שעשה אחרי שכבש בדרבי לפני שבוע וחצי, יש בהחלט קשר לעניין. גם אלירן עטר מצא את עצמו שוב מחוץ לסגל, למרות חסרונם של צמד החלוצים הפצועים צ'יקו אופאדו וניק בלקמן, בנוסף להיעדרותו של יונתן כהן. לפחות נכון לעכשיו נראה שאיביץ' מחק לגמרי את עטר מהרוטציה, למרות 20 הדקות שקיבל כמחליף במשחק נגד נתניה בשבת שעברה.


גם לחגיגה שלו בדרבי יש חלק. כהן ביציע (דני מרון)

ארון שוינפלד, שהתאושש רק לאחרונה מפציעה ארוכה בכף רגלו, פתח בהרכב ואף כבש את שער השוויון לזכות הצהובים. "ההרגשה היא בהחלט לא טובה, אחרי ששמטנו שתי נקודות ולא ניצחנו בשני המשחקים האחרונים שלנו", אמר החלוץ בסיום. "במיוחד במגרש שלנו, מול הקהל שלנו, הרבה אוהדים הגיעו וזה מבאס לשלוח אותם ככה מאוכזבים הביתה. זה בהחלט מאכזב אותנו, בעיקר כי השנה נראה שכל נקודה היא חשובה למאבק ונראה שזה הולך להיות מירוץ ארוך וצמוד בצמרת".

"אנחנו לוקחים ברצינות כל יריבה וכל משחק", השיב שוינפלד לשאלה הנוגעת לכך שמכבי תל אביב אולי הגיעה למשחק קצת שאננה להתמודדות. "אנחנו מכינים את עצמנו לכל משחק כאילו מדובר בקרב מול יריבה שמדורגת מעלינו וכל נקודה חיונית מאוד, במאבק על המקום הראשון. ניסינו לעשות כמיטב יכולתנו אבל אנחנו מסיימים את המשחק מאוכזבים. הלוואי שהייתי יודע מה הבעיה, זו לא שאלה אליי".

על המירוץ הצמוד בצמרת: "הליגה צמודה יותר השנה. נדמה לי שבזמן הזה, בעונה שעברה, אם אני לא טועה, כבר הובלנו ביותר מעשר נקודות. למזלנו ההגנה שלנו היתה מצויינת מתחילת השנה וספגנו מעט שערים. ואם היית אומר לי בתחילת השנה שזו תהיה הסטטיסטיקה שלנו אחרי סיבוב אחד, הייתי כמובן מסכים לכך".


"הלוואי שהייתי יודע מה הבעיה". שוינפלד חוגג שוויון (דני מרון)

יכולת הקבוצה, בעיקר בחלק התקפי: "אנחנו לא חושבים על כיבוש שער אחד. מן הסתם אנחנו מנסים לכבוש הרבה יותר, אבל אין לי לצערי פתרון לעניין הזה".

השתלבותו מחדש: "הייתי בחוץ לשישה או שבעה חודשים בגלל פציעה בכף הרגל, זה קרה בשנה שעברה נגד באר שבע וניסיתי לחזור בקיץ, אבל המשכתי לסבול מהכאבים. טסתי ללונדון כדי למצוא פתרון לפציעה הזו ואני שמח שקיבלתי הזדמנות לשחק וגם כבשתי שער, נקווה שיגיעו יותר שערים מכולנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי