רוני לוי לא מכוון לאליפות, נדחתה הצעה על אנתוני וארן

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

אחרי הניצחון על רעננה, במועדון הבהירו כי גם חוגג ובניון "מכינים תשתית לשנים הבאות". המאמן זכה לשבחים על העבודה עם פלומיין. בקבוצה אין כוונה כרגע לשחרר את החלוץ, על אף שהפועל ת"א התעניינה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים חששו לפני המשחק אתמול ממעידה מול הפועל רעננה. רוני לוי שוחח עם השחקנים באסיפה והזהיר אותם מהקושי שתערים עליהם היריבה, אבל אתמול, בניגוד לעבר (ולמשחק בסיבוב הקודם מול היריבה מהשרון) – בית"ר הצליחה לנצח את המשחק בזכות מהלכים אישיים של שחקני החלק הקדמי ולא בעזרת משחק קבוצתי, שאפיין אותה ברוב שלבי העונה.

"אנחנו לא בועטים מספיק לשער, גם אנחנו השחקנים הרגשנו ככה. אתמול פלומיין וקינדה הוכיחו שוב שלא טעינו", אמר שחקן בקבוצה והוסיף: "לא חיפשנו לשלוט במשחק, ידענו שרעננה יכולה לעקוץ במתפרצת. עמדנו נכון וניצלנו את חוסר הערנות שלהם בשליש המגרש שלהם. החכמה היא לדעת לשחק גם במצבי לחץ ולשנות דברים תוך כדי משחק בהתאם ליריבה". במועדון ציינו את העובדה כי מאז המחזור הרביעי, שעד אליו הקבוצה צברה נקודה בלבד, היא צמודה במאבק לשתי המוליכות.

פלומיין, שלאחרונה זכה ל"סדרת חינוך" מלוי והצליח ליישר קו עם דרישות המערכת המקצועית, לא רק הבקיע אתמול, אלא בעט שלוש פעמים למסגרת ונראה שהוא מנסה לקחת על עצמו יותר אחריות. בבית"ר שיבחו את העבודה של לוי ובניון איתו, בעיקר משום שעד לפני חודש וחצי הוא הוזכר כזר הראשון שמועמד לעזוב בינואר.

פלומיין. יישר קו עם דרישות המערכת (אריאל שלום)
פלומיין. יישר קו עם דרישות המערכת (אריאל שלום)

בבית"ר סירבו לפי שעה לפניות מגורמים מסוימים לגבי אנתוני וארן. החלוץ נכנס לעניינים והמועדון לא ידון בשחרורו לפני שיצורף שחקן לחוליית ההתקפה. גם אז, לוי לא מתכוון לשחרר את וראן בקלות. אחרי הצמד בגביע, הצרפתי גם הבהיר למאמן שירצה להישאר בקבוצה למרות שכרגע הוא מבלה בעיקר על הספסל. הפועל תל אביב, אגב, היא אחת הקבוצות שהביעו עניין בשחקן.

בניגוד לפלומיין, בבית"ר מצפים מליוואי גרסיה להמשיך בגרף ההתקדמות שלו, משום שהוא "נעלם" בדקות רבות בתוך המשחק. יחד עם זאת, לוי מזהה התקדמות בפרמטרים אחרים וזו הסיבה שהוא ממשיך לפתוח איתו בהרכב. "בקרוב עידן ורד יחזור", אומרים במועדון, "ואז התחרות תיפתח. יהיה יותר משחק עם קינדה, שיכול לשחק בכמה עמדות, וגרסיה יצטרך לעבוד קשה יותר". כזכור, בשבוע שעבר חזר ורד להתאמן אחרי שסיכם עם המועדון על חזרה הדרגתית שלא תסכן אותו. לגבי קינדה אמרו אתמול בבית"ר: "הוא אחד השחקנים הכי יצירתיים וטובים שיש בליגה הזאת, אם לא הטוב מכולם. ברור שעם מיכאל אוחנה היינו יכולים לדבר על מטרות אחרות, אבל זה לא המצב כרגע. קינדה מושך את השחקנים למעלה, לוקח את המשחק עליו. אף אחד לא חשב שזה מה שיתפתח בתחילת העונה".

וארן. אין כוונה לשחררו, והוא מצדו מעוניין להישאר (דני מרון)
וארן. אין כוונה לשחררו, והוא מצדו מעוניין להישאר (דני מרון)

רוני לוי אמר אתמול אחרי המשחק כי אפשר להזכיר את המילה אליפות, אך הפער ממנה גדול מאוד. מאחורי הקלעים, המאמן כלל לא מכוון לשם. גם לא חוגג ובניון. שניהם מבינים שבית"ר צריכה להכין את התשתית לשנים הקרובות. "אף אחד לא באמת מצפה מרוני לקחת אליפות. אבל יש ציפייה שנהיה כמה שיותר גבוה בטבלה", אמר גורם בקבוצה. ההערכה היא שהמאמן יקבל הצעה להישאר עונה נוספת עוד לפני סיום העונה הנוכחית.

משה חוגג.
משה חוגג. "מכין תשתית לשנים הבאות" (אריאל שלום)


אופיר קריאף
התראיין לאתר הרשמי של בית"ר לאחר המשחק וסיפר: "לא חושב שהמשחק הלך לנו בקלות. היה מורכב בצורה שהוא התפתח, אבל הכי חשוב זה שניצחנו, לקחנו את הנקודות ועשינו את העבודה".

"אנחנו בדרך טובה. הפער מהמקום הראשון הוא עוד גדול, אבל אם נמשיך ככה אז אנחנו בדרך הנכונה. קורה פה משהו מאוד מאוד טוב עם בסיס חזק. חדר ההלבשה הוא מהטובים שהייתי בהם. אנחנו בדרך הנכונה".

החברות שלו עם אזולאי, קינדה ואדרי: "מעבר לחיבור המטורף שנהיה בחדר ההלבשה, אנחנו ארבעה חבר'ה שהם כמו משפחה. אנחנו מבלים המון ביחד, אם זה בחדר ההלבשה אם זה מחוץ לחדר ההלבשה. בכדורגל קשה להשיג חברים, אבל פה זה חברים לכל החיים".

קריאף.
קריאף. "אני 20 שנה במועדון ולא ראיתי חדר הלבשה כזה" (דני מרון)

פתיחת העונה הקשה של הקבוצה: "ברור שזה לא מה שפיללנו ולא מה שהתכוננו אליו, אבל גם 10 משחקים לא ספגנו, זה נתון מטורף. הקבוצה מתייצבת, עובדים איתנו בצורה מאוד חזקה. לא לספוג 10 משחקים זה משהו מאוד טוב. אנחנו רק רוצים להמשיך ככה, עכשיו אנחנו לא מסתכלים על אליפות. מה שיוסי ורוני בנו זה חדר ההלבשה הכי טוב שהייתי בו, אני 20 שנה במועדון ולא הייתי בחדר הלבשה כזה בחיים".

"הייתי בחוץ שלושה חודשים בגלל פציעה אז פספסתי את כל הסיבוב הראשון, חזרתי לפני שלושה משחקים. פתחתי בגביע המדינה. אני חוזר לאט לכושר, צריך לשמור על הרגל, סומך על רוני ויוסי שמחזירים אותי כמו שצריך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי