הפועל ת"א ערערה: "נגיע למחוזי אם צריך". קיירמה וקמארה שוחררו

פרנסיס קיירמה, דמבה קמארה
פרנסיס קיירמה, דמבה קמארה | אריאל שלום

ניסנוב וסיני שוחחו עם השניים ובישרו כי עליהם למצוא קבוצה חדשה או לסכם על תנאי עזיבתם. ברביעי בבית הדין: האדומים יבקשו לכל הפחות לדחות את ההכרעה, אך אין בכוונתם לוותר: "יפגע אנושות בסיכוי לשרוד בליגה"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
הפועל תל אביב נשמה מעט לרווחה לאחר הניצחון אתמול (ראשון) 0:1 על סקציה נס ציונה בקרב תחתית חשוב ובכך פתחו חמש נקודות מהקו האדום. רגע לאחר הניצחון, האדומים, שנואשים לחיזוק בינואר, החלו לעבוד לקראת חלון ההעברות. הבעלים שרון ניסנוב והמנהל המקצועי משה סיני הודיעו היום (שני) לצמד החלוצים הזרים פרנסיס קיירמה ודמבה קמארה (פתח אתמול בהרכב) כי הם משוחררים במועדון. השניים התבקשו למצוא במהירות קבוצה חדשה שתקלוט אותם או לסכם על תנאי עזיבתם בהקדם. כזכור, החלוץ מיקל אולהה שכבר מתאמן בשורות האדומים יוכל לעזור לקבוצה ולשחק בשורותיה החל מ-7 בינואר.

עוד לגבי חלון ההעברות בחורף, בהפועל ת"א ממתינים לקשר האורוגוואי פיליפה רודריגס, שאמור לנחות בתוך מספר ימים ולהצטרף לקבוצה. בנוסף, מחכים לתשובה של ארמנדו קופר, שאמור להשיב על ההצעה הכספית שקיבל. קופר, ששיחק בעונה שעברה במכבי פתח תקווה, עשוי לשלם למלאבסים 100 אלף דולרים אם יחתום בקבוצה חדשה בישראל. גורם בהפועל תל אביב התייחס לעניין: "אלו שטויות שכלל לא קשורות אלינו. אם השחקן יחליט להגיע להפועל ת"א הוא יהיה כאן".

במקביל, אופציית החתמתו של ניקו אולסק ממכבי נתניה עדיין נמצאת על הפרק אצל האדומים. ב-7 בינואר ייפתח רשמית חלון ההעברות והחלוץ הניגרי מיקל אולהה יכול להשתלב במשחקי הקבוצה.


קופר במכבי פ"ת. "אם השחקן יחליט להגיע להפועל ת"א הוא יהיה כאן"

כידוע, במשחק הבא החבורה האדומה תפגוש את ב"ש והתקווה היא שהמשחק ייערך באצטדיון בלומפילד, חרף העונש שהוטל על הקבוצה בעקבות אירועי הדרבי. הנהלת הפועל תל אביב הגישה היום את ערעורה לבית הדין העליון, זאת לאחר העונש הכבד שספג המועדון, העומד על שלושה משחקי רדיוס בשל ההתפרעויות בדרבי נגד מכבי תל אביב וכן סגירת יציע האוהדים 4-5 לשני משחקים.

גורם במועדון סיפר: "הערעור הוגש היום להתאחדות לכדורגל. אנו מבקשים לכל הפחות לעכב את הרדיוס במשחק הקרוב נגד ב"ש, אם לא יהיה ביטול כללי לעונש. הדיון בבית הדין העליון יתקיים ביום רביעי, בתקווה שעונש הרדיוס יבוטל ונוכל לאחר את באר שבע בבלומפילד. אנחנו נלך עד הסוף ואם הערעור לא יתקבל, אנחנו נגיע גם למחוזי".

בערעור שהגישו האדומים, על פני למעלה מ-40 עמודים הם שוטחים את טענותיהם ובין השאר טען עורך דן משה בן דת בשם המועדון: "מעודדים מועדונים לעשות כל שביכולתם על מנת להילחם בתופעות של התפרעות, אך הפעם בחר בית הדין 'לשחק לידי הפורעים' ולעזור להם להנחית מהלומת מוות דה פקטו על המערערת. זהו עונש לא מידתי, לא הוגן ושלא נראה כמוהו בעבר וממילא אין בו כדי לתרום ולו במעט למיגור התנהגות פרועה במגרשים. זוהי עמידה לצד האוהדים, תוך השלכת המועדון, מנהליו, עובדיו ושחקניו אל מתחת 'לגלגלי האוטובוס'".

כפי שפרסמנו לאורך השבוע, הפועל תל אביב טוענת בין השאר כי מדובר בעונש "אשר יש בו לגרום לפגיעה אנושה במערערת, בשל אובדן הכנסות דרמטי בשל משחקי הרדיוס וסגירת היציעים. עונש הרדיוס המושת על הקבוצה יכול שיפגע אנושות בסיכוייה לשרוד בליגת העל וזאת בניגוד לכללי הצדק הטבעי הקבועים כי תוצאות ספורטיביות יש לקבוע במגרש הכדורגל ולא במגרש המשפטי".

בהפועל ת"א גם פירטו את ההוצאות הצפויות במקרה שיחול העונש, על אף שלטענתם אין אופציה כזו מבחינתם: "השכרת אצטדיון חלופי לשלושה משחקים בסך 150 אלף שקל, עלות אבטחה של חברה אחרת מוערכת ב-120,000 ש"ח לשלושה משחקים, קייטרינג בלעדי לנתניה מוערך בכ-40 אלף שקל, הפסד ממכירת כרטיסים מסתכם בכ-700 אלף שקל. כבוד בית הדין המשמעתי טעה. בכל הכבוד, יש מקום להורות על עיכוב ביציע העונש. סיכויי הערעור להתקבל גבוהים", סיכמו במועדון בערעורם.


ההתפרעויות בדרבי. "אנחנו בתקווה שעונש הרדיוס יבוטל ונוכל לאחר את באר שבע בבלומפילד" (אריאל שלום)

עוד כתבו האדומים בערעורם: "והנה, כאשר המערערת עומדת בציפיות ונלחמת בקומץ הפרוע, ומאחר שאין אפשרות למאה אחוזי הצלחה במלחמה באלימות, הרי שהמעמדת ניזוקה בכל מקרה. המערערת משקיעה כספים רבים, מצד שני, הצלחותיה גורמות לאותו קומץ פרוע לנסות ולגרום למערערת לנזקים כספיים נוספים. באמצעות בית הדין המשמעתי מעמידים את המועדון ב-Lose lose situation".

ובחזרה למשחק אתמול. קלינגר היה מרוצה מהניצחון ואמר: "זה לא מובן מאליו. אפשר לראות שהיא ניצחה לפנינו את הפועל באר שבע וסיימה בתיקו עם מכבי תל אביב" המשיך המאמן. "צריך לדעת בתקופה שכזו לא להיות עם חזה נפוח, ולשחק גם כשיש שחקנים חולים ופצועים. בהתלהבות ומחויבות. אין לנו כמעט שחקנים בחלק הקדמי והניצחונות הם בשער אחד, אבל אני בטוח שגם ניצחונות בהפרש של שניים ושלושה יגיעו".

מבחינת המשחק על כר הדשא, הפועל ת"א נתנה לנס ציונה הרבה פעמים להיות הקבוצה ששולטת יותר בכדור, אך באותה מידה גם ידעה כיצד לבטל את שיטת המשחק של הכתומים. "זה לא שעשיתי בית ספר לעמיר תורג'מן. פשוט למדנו לפרטי-פרטים את שיטת המשחק של נס ציונה ואת מערך שלושת הבלמים שלה. תקפנו בעיקר מהאגפים וגרמנו ליריבה לשנות את השיטה. החלק העיקרי במשחק הוא זה שלקחנו את שלוש הנקודות ונוכל להתכונן בצורה יותר רגועה להפועל ב"ש במחזור הבא".

על הרדיוס אמר המאמן: "זמנו של עונש הרדיוס כבר עבר מהעולם  וצריך למצוא פתרונות אחרים, על מנת לא לפגוע באלפי אוהדי הכדורגל שלא קשורים לאירועים שהתרחשו. חשוב שנארח את הפועל באר שבע בבית". בהיבט המקצועי למשחק, אור אינברום יחמיץ את המפגש עם הדרומיים בשל קרע חלקי בשריר הירך, זאת לאחר בדיקת אולטרסאונד שעבר. המגן עבדי פרחאת סובל מפציעה דומה וייעדר כשישה שבועות.

חשוב לציין כי בסיום המשחק נסע קלינגר, יחד עם מספר שחקנים, לבית החולים במטרה לבקר את שי אייזן וכובש שער הניצחון איאד אבו עביד, שנפצעו בהתנגשות ראשים, כשמנעו שער שוויון של הכתומים סמוך לשריקת הסיום. השניים נבדקו בבית החולים, מקומות הפגיעה בראש ובארובת העין נתפרו והם נשלחו לבתיהם.


קלינגר עם עוזרו דן רומן. "למדנו את נס ציונה לפרטי-פרטים" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי