מה עוד נבקש: ההתלהבות ממשחק העונה מוצדקת, ולא רק בגלל התוצאה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

כל דבר אתמול הזכיר חגיגה: השערים, הכדורגל הנפלא, הדרמה, הווינריות של יונתן כהן, אפילו קונפטי היה. לצחוק על ההגנות זה לעשות עוול להתקפות. עמיקם מסכם משחק עונה

(גודל טקסט)

כבר יותר מעשור, מאז הגיח לעולמנו החייזר ליאו מסי, דופקים לנו בראש עם פטיש של שניצלים: "קלאסיקו… קלאסיקו… קלאסיקו". אתמול (שני), במעמד שיא של קהל, במשחק עונה בין שתי קבוצות ברמה גבוהה, היה לנו קלאסיקו מארץ הקלאסיקו. ההר הוליד אכבר. רק בסיום, כשמרקו בלבול התראיין בעברית, נזכרנו שמדובר בכדורגל הישראלי שעליו נשפכו טונות של רפש.

תבקשו סליחה.

ההתלהבות מהמשחק היא לא רק מהתוצאה – ה-4:4 מחצי גמר הגביע של 1983 נראה חיוור לעומת המשחק של אתמול – ולא רק בגלל מהלך המשחק המדהים, אלא גם מאיכות המשחק ומאיכות השערים, בעיקר של מכבי ת"א.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. תבקשו סליחה מהכדורגל הישראלי (דני מרון)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. תבקשו סליחה מהכדורגל הישראלי (דני מרון)

מכבי כבשה אתמול מריבאונד בפנדל – סטנדרטי – ועוד שלושה שערים, שאחד מהם היה כדור רוחב ונגיעה של שחקן שהגיח מקו שני, ועוד שני שערים של משחק מעבר מהיר, תנועה לעומק ומשחק נגיעה. מכבי חיפה הוכיחה אופי, נחישות, אמונה, רוח נעורים, אבל מכבי ת"א ניצחה את המשחק בצדק, כי היא שיחקה כדורגל ברמה גבוהה, כדורגל קטלני.

אל תקראו לו זהבי
שמעתי אתמול באיזו תחנת רדיו פאנל של יודעי דבר שהתמסרו זה עם זה בתובנה כי "אל תעשו מיונתן כהן ערן זהבי". צודקים, לא צריך לעשות מיונתן כהן ערן זהבי, הוא עושה את זה בעצמו. אם לא השתכנעתם מהכדורגל שלו עד היום – שליטה בשתי רגליים, בעיטות מכל מצב, יכולת מסירה ובעיטה ברמה שווה – והראסטות לא גרמו לכם לחשוב שהוא כוכב, הוא בא וניצח משחק עונה מטורף, בזמן פציעות, כאילו הוא עושה זאת מאז ומעולם. ערן זהבי עשה זאת כשהיה בן 23 פחות חודשיים. יונתן כהן בגיל 23 וחצי.

אני לא יודע אם יונתן כהן יכבוש אי פעם את כמות השערים המפלצתית של זהבי, אבל מכבי ת"א נהנית כבר מהווינריות שלו, כולל ולדימיר איביץ' שכמעט סיים אתמול עוד משחק גדול ללא ניצחון. אני לא יודע איפה ראה אנדי הרצוג את המשחק, אם ראה אותו בכלל, אבל נדמה לי שלא צריך דמיון מפותח כדי לפנטז על רביעייה התקפית בסקוטלנד שבה ישחקו מנור סולומון, ערן זהבי, יונתן כהן ומואנס דאבור. יונתן כהן הוא בדיוק היד הרביעית לפוקר.

יונתן כהן. ווינר אמיתי (דני מרון)
יונתן כהן. ווינר אמיתי (דני מרון)

ציפיות VS מציאות
המשחק הזה הזכיר לי את המאבקים בין מכבי ת"א להפועל ר"ג בכדורסל בשנות ה-70. הפועל ר"ג היתה מגיעה נחושה, מרשימה, מערערת את הפרקט מתחת לרגלי היריבה האימתנית, ובסוף מכבי היתה מנצחת.

ככה נראה המשחק אתמול. מה לא עשתה מכבי חיפה: חזרה מ-2:0 קטלני תוך מספר דקות והשוותה ל-3:3 סמוך לסיום, משערים של מחליפים, אבל היה נדמה שכל מה שתעשה מכבי חיפה, מכבי ת"א תעשה יותר.

מכבי חיפה הביאה למשחק הייפ מדהים. דיברו על חזרה לימי התהילה, התווכחו עם אוהדי מכבי ת"א למי מכבי גדול יותר, פיזרו קונפטי, אפילו ברק בכר הודיע אמש רשמית שבאר שבע לא שם. מכבי ת"א, לעומת זאת, באה לשחק את הכדורגל שלה, במדויק. איזו ציונות יכול לתת איביץ' עם האנגלית השבורה שלו? כל מה שהוא צריך לומר זה "תהיו מפוקסים". והם היו. ולמרות הכל, קבוצה שספגה שער ב-16 משחקים, ספגה שלושה שערים ב-90 דקות. אפשר להגיד שההגנות היו מצחיקות ולעשות עוול למשחק אדיר של התקפות.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. ההייפ היה מדהים (מאור אלקסלסי)
שחקני מכבי חיפה חוגגים. ההייפ היה מדהים (מאור אלקסלסי)

והיה את הקונפטי.

רק לפני יומיים צחקנו בקול רם על התשתיות של אצטדיון בלומפילד, ואיך יתכן שב-2020 משחק מתבטל בגלל "קצת" גשם. אז זהו, שגשם יכול לבטל משחק, בעיקר אם הוא מציף, אבל קונפטי לא יכול לעכב משחק מרכזי ב-20 דקות. כל זאת מול עיניו של יו"ר מנהלת הליגה, ארז כלפון, שדאג להקדים את משחקי הליגה כדי שגם ילדים יוכלו להנגיש את עצמם למשחקים.

לא ברור מי אשם במחדל הזה. מכבי חיפה שאפשרה לאוהדים שלה להכניס פיסות נייר דקיקות? לירן ליאני שרצה להיות יותר צדיק מהאפיפיור (איפה מבט ב-VAR על הלינץ' שביצע מאבוקה ביונתן כהן?) והתקנטנן על השטות הזו? הנהלת האצטדיון שנתנה מפוחים לנערים שבכלל הגיעו למגרש כדי להחזיר כדורים או לנפנף בדגל?

ניקוי הקונפטי. זה אצטדיון שרוצה לארח גמר ליגה אירופית (מאור אלקסלסי)
ניקוי הקונפטי. זה אצטדיון שרוצה לארח גמר ליגה אירופית (מאור אלקסלסי)

המחזה הזה שבסמי עופר – אצטדיון שרוצה לארח גמר ליגה אירופית או בית ביורו – עובדי אצטדיון מתרוצצים עם מטאטאים, כששלושים אלף צופים יושבים ביציע, הוא פארסה שגימדה לא מעט מהניסיונות הברוכים של מנהלת הליגה לשדרג את המוצר ולתת לו מראה נוצץ. באנו לראות כדורגל, לא קרלינג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי