בלבול על החילוף של שועה נגד מכבי ת"א: "חכמה בדיעבד"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | עומרי שטיין

אחרי ההפסד הדרמטי לאלופה, מאמן מכבי חיפה דיבר לקראת המשחק נגד מכבי נתניה: "אף פעם לא קל שם". על ינואר: "נחפש אולי קשר, נראה, אנחנו קוקים לגיוון ולעומק בסגל"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי ההפסד 4:3 למכבי תל אביב במשחק העונה בסמי עופר, מכבי חיפה תקווה לשוב למסלול הניצחונות כבר במחזור הקרוב מול מכבי נתניה (שבת החל מ-19:45, ספורט4) ותנסה לצמצם לפחות באופן זמני את הפער מהאלופה והמוליכה, לה צפוי משחק לא פשוט בכלל מול בית"ר ירושלים (שני ב-20:15).

הבוקר (חמישי) ערכה מכבי חיפה את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת ההתמודדות בנתניה, במהלכה דיבר המאמן מרקו בלבול על התחושות לאחר ההפסד הדרמטי למכבי תל אביב, השבוע העמוס שצפוי לקבוצתו וצירוף אפשרי של שחקני חיזוק במהלך חודש ינואר.

בלבול פתח את דבריו: "נטע לביא שחקן חשוב, זה ברור, אבל אני חושב שלא פתחנו את המשחק מול מכבי תל אביב בצורה טובה ולא שיחקנו לפי תכנית המשחק שלנו. מכבי תל אביב עשתה לנו את החיים קשים בחצי הראשון, לא היינו מספיק פיזיים וירדנו להפסקה בפיגור 1:0. בחצי השני, אחרי הגול השני והכניסה של יאניק, המומנטום השתנה וגילינו אופי עם שערים יפים שהחזירו אותנו למשחק. לצערי, חטפנו את הרביעי במתפרצת אחרי התקפה שלנו. איבדנו את הפוקוס ואת המיקום. היינו יכולים להבקיע את ה-3:4, אבל הם הבקיעו והפסדנו את המשחק. זה מאכזב מאוד, אך הפנים קדימה".

האם הוא לא הימר יותר מידי כשהכניס את שועה לקראת הסיום: "בכל משחק, וגם במשחק הזה, אנן באים ללחוץ גבוה ולשחק את המשחק שלנו במטרה לנצח עם גישה מאוד התקפית. החילופים היו באמת במגמה של לחזור למשחק וזה אכן קרה. גם ב-3:3 רצינו לנצח ואחרי החילוף של ירדן הגענו למצב של מאה אחוז גול. היו לא מעט משחקים שהובלנו 0:1 וניסינו לשמור ובכל זאת ספגנו. זו חכמה בדיעבד. רצינו לנצח בבית לעיני הקהל המדהים שדחף אותנו. חבל, באמת חבל שספגנו את השער הזה. בכל משחק אפשר לספוג, בטח נגד קבוצה חזקה כמו מכבי תל אביב. צריך להיות מרוכז בהגנה והשיטה כלל לא רלוונטית".


"זו מכבי חיפה שאני רוצה לראות" (מאור אלקסלסי)

על משחק ההגנה: "אני לא חושב שמשחק הגנה זה שחקן אחד וזה גם לא רק רביעיית ההגנה, מדובר בכל הקבוצה ובזה לא היינו מספיק טובים, במיוחד בחצי הראשון. כל כדור שני היה שלהם ואנחנו לא היינו מספיק פיזיים בקישור. אחרי החילוף של יאניק, פתאום ראיתם קבוצה שמקבלת הרבה מאוד ביטחון, לוחצת ופיזית – זו מכבי חיפה שאני רוצה לראות. שיחקנו את המשחק שלנו והיינו יכולים לנצח. אחרי הפנדל שהם קיבלו, זה היה קשה לחזור מבחינה מנטלית ועשינו את זה בצורה פנטסטית. יש דברים שצריך לקחת מהמשחק הזה, כמו משחק ההתקפה והאופי שהשחקנים גילו. זה כבר היסטוריה, הראש בנתניה. אני אף פעם לא שמח על הפסד, אבל הראש שלי לא באדמה כי זה חלק מהמשחק וצריך לדעת להתאושש. לי חשוב לנצח משחקים ואת זה לא השגנו מול מכבי ת"א".

על השבוע העמוס שצפוי לקבוצה: "אנחנו תמיד באים בגישה של לנצח. כל משחק הוא קריטי וחשוב עבור מכבי חיפה, זה לא חשוב נגד מי. הפוקוס שלנו הוא כרגע על נתניה, קבוצה בקו עלייה עם שחקנים מעולים ומאוד מאומנת. נצטרך להיות מאוד מרוכזים ונחושים בכדי לנצח את המשחק הזה. אף פעם לא קל מול נתניה בחוץ".

חיזוק בינואר: "אנחנו יודעים שינואר הוא חודש קשה וזה לא פשוט לפגוע בשחקנים במהלכו, את זה אני אומר לכם מהניסיון שלי. יש לנו הרבה פצעים כמו רז מאיר ורמי גרשון, שזה משמעותי עבורנו, והסגל קצר. נרצה לעבות את הסגל בשחקן או שניים כדי שיהיו לנו גיוון ועומק. נחפש אולי איזה קשר באמצע, נראה".

ההכנות לקראת נתניה: "הליגה עוד ארוכה ויש עוד הרבה מאוד נקודות בקופה, אבל כמובן שהמשחק הקרוב הוא תמיד הכי חשוב ומשמעותי. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק ולהמשיך ולהיות טובים. חשוב מאוד שמכבי חיפה תהיה למעלה ותהיה שותפה למשחקים כאלה, זה כיף אדיר לכולם. נעשה את המקסימום מול נתניה ונקווה להמשיך להציג יכולת טובה במטרה לנצח משחקים. אני אומר לשחקנים שלי כל הזמן, קבוצה טובה נמדדת באיזונים שלה. לא הייתי באופוריה אחרי הדרבי ואני לא עם הראש באדמה אחרי ההפסד הקשה למכבי תל אביב. השחקנים הם בעלי אופי טוב ואישיות טובה, רובם מנהיגים שיודעים להתעלות על עצמם ואני סומך עליהם".

היכולת של טרנט סיינסבורי: "היו הרבה משחקים שההגנה שמרה על שער נקי. משחק ההגנה הוא של כל הקבוצה, זה לא שחקן כזה או אחר ולא רק הרביעייה האחורית. כשהלחץ שלנו על היריב טוב, קשה מאוד להגיע לשער שלנו. במשחק נגד מכבי ת"א לא היינו מספיק טובים מבחינת מיקום וחשיבה ושילמנו על כך ביוקר, אני מסכים. נלמד מכך ונשתפר".


"לא היינו טובים מבחינת מיקום, חשיבה ומשחק הגנה" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי