בצל עזיבת שמיר: הפועל ב"ש מתכוננת למהפכה בינואר

יוסי אבוקסיס, אלונה ברקת
יוסי אבוקסיס, אלונה ברקת | לירון מולדובן

אבוקסיס ייאלץ להסתדר ללא ביטון, ויטור והקשר שעזב לבלגיה במשחק הגביע נגד נתניה. לספורט1 נודע כי טראורה ואולסק מועמדים להצטרף, ממן, צדק, מרין ופאוליניו עשויים לעזוב

(גודל טקסט)

בצל עזיבת עדן שמיר, הפועל באר שבע שרשמה הפסד מאכזב במשחק הבכורה של יוסי אבוקסיס על הקווים, תפגוש מחר את מכבי נתניה בגביע המדינה במשחק של להיות או לחדול, למרות שבמועדון אמרו שוב ושוב שהקבוצה תילחם בכל מקרה על השגת הכרטיס לאירופה דרך הליגה. נתניה, אגב, היא זו שהדיחה את הקבוצה מהדרום בעונה שעברה. "מבחינתנו זה משחק העונה", אמר שחקן בקבוצה לספורט1 לקראת המשחק: "אין דרך חזרה מהמשחק הזה ואנחנו חייבים לרדת מהדשא בנתניה עם ניצחון. כולם בקבוצה יודעים את זה ולא יהיו שום תירוצים של פציעות או הרחקות"

אבוקסיס ייאלץ להסתדר ללא המגן הימני בן ביטון, שיוחלף באור דדיה, והבלם מיגל ויטור בעקבות צבירת כרטיסים צהובים. מנגד, הבלם לואי טאהא שנעדר מהמשחקים האחרונים עקב דלקת במפרק הירך חזר להתאמן בהדרגה כאשר ובקבוצה מנסים להכשירו למשחק מחר. אם טאהא בסופו של דבר לא יהיה כשיר למשחק, מי שיפתח במרכז ההגנה לצידו של עמית ביטון הוא הקשר האחורי, מרואן קבהא שיוסט לאחור ודוד קלטינס יפתח במקומו בקישור.

 

שאלה נוספת היא לגבי השוער. ארנסטס שטקוס עדיין בספק למשחק כשבסמוך לו ייערך לשוער מבחן כשירות. אם שטקוס לא יהיה כשיר, מי שימשיך למלא את מקומו יהיה אוהד לויטה. ניב זריהן שנעדר בשבת בעקבות רגישות בשריר התאומים חזר להתאמן באופן מלא והוא אף מועמד לפתוח בהרכב על חשבונו של נייג'ל האסלביינק, שיחכה להזדמנות שלו מספסל. נאור סבג יפתח בהרכב על חשבונו של שמיר שכמובן לא ישחק מחר. 

בובקר טראורה. יצטרף לבאר שבע? (דני מרון)

כפי שפורסם בספורט1, למשחק מחר יהיו גם משמעויות באשר לשינויים שהקבוצה תבצע במהלך חלון העברות של חודש ינואר. אם באר שבע תנצח, השינוי יהיה נקודתי בדמות שחקן אחד או שניים, כאשר אחד השחקנים שבאר שבע מתעניינת בהם הוא בובקר טראורה, הקשר הסנגלי בן ה-22 של הפועל כפר סבא, שכבש העונה שלושה שערים ובישל שניים נוספים. צירופו של טראורה מותנה בין השאר בכך שהקשר מקוסטה ריקה, ג'ימי מרין, של ראה דקה במשחקיה של באר שבע בשבועות האחרונים, אכן יושאל לקבוצה אחרת ובכך יגרע ממכסת הזרים של באר שבע שעומת כרגע על שישה. לספורט1 נודע כי כחיזוק לעמדת הקשר האחורי בבאר שבע בודקים את האפשרות לצרף את ניקו אולסק מכבי נתניה.

אם ב"ש תודח, יתבצע דילול בסגל השחקנים. אחד השחקנים שעשויים למצוא עצמו עוזב את באר שבע הוא הקשר ההתקפי, חנן ממן, שמועמד להצטרף לבית"ר ירושלים במקומו של גדי קינדה שעוזב ל-MLS.

 

בבאר שבע גם עוקבים אחר קצב ההחלמה של הקשר-חלוץ הברזילאי, פאוליניו, שנפצע בברכו בשבוע שעבר. למרות שבבדיקות ה-MRI שערכו לברזילאי, לא אובחנה פגיעה ברצועות הברך, בבאר שבע מעריכים כי השחקן ייעדר לתקופה של מספר שבועות, אך בשלב זה לא ברור האם מדובר בשבועות בודדים או תקופה ממושכת. בהסכם עם הברזילאי יש לבאר שבע אפשרות להתיר את חוזהו תמורת פיצוי של שתי משכורות ואם יימצא לו מחליף ייתכן כי פאוליניו יעזוב מבלי שראה אפילו דקת משחק אחת אצל האדומים. בבאר שבע יחכו עד סוף החודש כדי לקבל החלטה סופית בעניין.

לואי טאהא. בספק למשחק (דני מרון)

 

לאחר המשחק מחר יואצו המגעים להעברתו של הבלם שיר צדק למכבי נתניה. הבלם נמצא על סף סיכום בנתניה שמחפשת חיזוק בהגנה, כאשר השאלה שנותרה פתוחה היא הנכונות של באר שבע להשלים את שכרו של הבלם, שמרוויח בבאר שבע כ-200 אלף דולרים לעונה (לא כולל פרמיות ובונוסים) ומחזיק בחוזה עד לתום העונה הבאה. יתכן כי העברתו של אולסק לבאר שבע תהיה כלולה במסגרת מעברו של שיר צדק לנתניה.

 

שניים ששוחררו כבר מהסגל של באר שבע הם השוער רז רחמים והקשר הצעיר, עילי טרוסט, שהושאלו עד לסיום העונה להפועל בני לוד מהליגה הלאומית. השניים מצטרפים לקשר עמראן אלקרנאווי, שעבר לפני מספר ימים בהשאלה למ.ס כפר קאסם מהלאומית.
 
 
הרכב משוער: ארנסטס שטקוס (אוהד לויטה), אור דדיה, עמית ביטון, לואי טאהא (מרואן קבהא), אורן ביטון, דוד קלטינס, נאור סבג, רמזי ספורי, ז'וסואה, ניב זריהן, בן שהר
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי