איביץ': "התחלנו לחשוב על שינויים לפני חודש, בינתיים אין הצעות"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | מכבי תל אביב

מאמן מכבי ת"א התייצב למסע"ת לקראת חדרה, דיבר על פרץ וניקוליץ' ואמר על חלון ינואר: "יש סגל רחב, אם יהיו הצעות נצטרך להביא מחליפים". גלזר: "רוצים לשבור כמה שיותר שיאים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תאיץ היום (חמישי) את ההכנות לקראת המשחק בשבת באצטדיון בנתניה נגד הפועל חדרה (החל מ-19:35 בספורט3), שיהיה הראשון שלה העונה בליגה במגרש שהיה לה לבית בשלוש השנים האחרונות, עד החזרה לאצטדיון בלומפילד. למעשה, מכבי ת"א כשלה במשימותיה בשני ביקוריה האחרונים בנתניה העונה, תחילה הפסידה לסודובה ביולי האחרון ולאחר מכן בגמר גביע הטוטו נגד בית"ר ירושלים באוקטובר היא הפסידה 2:0 ואיבדה את התואר הראשון של העונה.

במסיבת העיתונאים שנערכה היום לקראת המשחק, אמר המאמן ולדימיר איביץ': "אני זוכר את המשחק הקודם נגד חדרה. היה לנו קשה מאוד, לא הצלחנו להבקיע למרות שייצרנו מצבים במחצית השנייה, אבל זה קורה בכדורגל. אני כאן שנה וחצי והפסדנו רק משחק אחד בתקופה הזו, אז זה נורמלי בכדורגל לסיים בתיקו. זה היה משחק בית וזה לא הרגיש טוב לא לנצח, אבל זה קורה לכל מועדון בעולם – גם לגדולים ביותר – ונורמלי שזה יקרה גם במכבי. זה לא שקרה משהו טרגי".

עוד אמר לקראת חדרה: "המשחק בשבת יהיה עוד קשה יותר מבסיבוב הקודם, כי חדרה במשחקים האחרונים ספגה רק שער אחד ו-17 בסך הכל – תראו כמה ספגו קבוצות הצמרת בהשוואה, כך שזו קבוצה שיודעת לתקוף, להגן, מאוד מאורגנת וברור שיהיה לנו קשה ועלינו לתת את המקסימום כדי להשיג את שלושה הנקודות".

על המשחק נגד בית"ר: "היו לנו שתי בעיטות לדעתי. אנחנו עובדים על בעיטות ממרחק, אבל יש משחקים שזה פשוט לא קורה. אנחנו מנתחים את זה, מדברים על כך עם השחקנים ומנסים לשפר את זה. המשחק הזה הוא היסטוריה ואני כרגע רוצה לדבר על חדרה בלבד כי זה המשחק החשוב ביותר בשבילנו. 10 שחקנים מאחורי הכדור? זה קרה גם במשחקים אחרים".

חלון ההעברות בינואר: "אני לא יכול לומר דבר, כי באופן נורמלי אם יהיו הצעות ושחקנים יעזבו אז נצטרך להביא מחליפים. אנחנו מדברים על הכל בינינו וניקח החלטות אם יקרה משהו כזה – משהו שאני לא יודע עליו כרגע. יש לנו סגל רחב וכבר התחלנו לחשוב על שינויים לפני חודש, אנחנו נראה".


איביץ' במשחק הקודם נגד חדרה. אז זה הסתיים ב-0:0 (אריאל שלום)

מצבם של אורוש ניקוליץ' ודור פרץ: "הוא עבד עם התוכנית שקיבל בלונדון ובימים הקרובים נדע את מצבו. הוא עובד קשה בכל יום, הוא מקצוען ומאוד מתגעגע לשחק. מקווים שהוא יחזור בקרוב. המצב דומה גם בנוגע לניקוליץ', הוא היה בספרד (אצל דוקטור ראמון קוגאט, ר.ב) ואנחנו מקווים שבשבוע הקרוב או עוד קודם נגלה כיצד הוא מגיב לטיפול בתקווה שיחזור בקרוב".

לצדו של המאמן ישב דן גלזר, שהיה הראשון לדבר במסיבת העיתונאים ואמר: "אנחנו מתכוננים למשחק קשה. עקבנו אחרי חדרה והיום גם המאמן יערוך אסיפה טקטית. מאמן חדש שמגיע לקבוצה זה תמיד דבר קשה וגם במשחק הראשון לא הצלחנו להתמודד עם היציאה המהירה שלהם והם וסגרו אותנו היטב, אז נקווה שהפעם נצליח לנצח. אנחנו מתכוננים באימונים לכל אפשרות שתקרה במשחק, לדברים הכי קטנים וזה שספגנו ארבעה שערים ב-18 משחקים, זה אומר הכל. חדרה מדורגת במקום החמישי והצליחה גם בעונה שעברה, אז אנחנו מצפים למפגש קשה".

ארבע נקודות מתוך שש אפשריות נגד חיפה ובית"ר: "אנחנו מכבי תל אביב, אנחנו רוצים לנצח הכל. את המשחק נגד מכבי חיפה ייזכרו עוד המון שנים, אבל אני לא חושב שהייתה נפילת מתח נגד בית"ר. לא מצאנו פתרונות לסגירה שלהם ולא ניצלנו את מעט ההזדמנויות כדי לנצח 0:1, אבל זה נגמר והכל בסדר – אנחנו כל כולנו במשחק הבא".

חוסר היכולת להגיע למצבים נגד בית"ר: "יש גם משחקים כאלה שאולי שחקנים מציגים יכולת פחות טובה מבדרך כלל. לפני המשחק הזה כן הבקענו שערים ויכול להיות משחק שפחות הולך. כן שלטנו והראינו בבירור מי הקבוצה הדומיננטית יותר. היינו צריכים לעשות את ה-0:1 הקטן, אבל זה לא קרה ואנחנו ממשיכים".

פער ארבע הנקודות ממכבי חיפה לאחר אמצע עונה: "אנחנו מסתכלים רק על עצמנו. אנחנו בדיוק באמצע העונה, היא עוד ארוכה ואני מאמין ששתי הקבוצות עוד יפלו בדרך. ננסה ליפול כמה שפחות, לנצח כמה שיותר, להתקדם ממשחק למשחק ולשפר את היכולת. שוב, אנחנו מכבי תל אביבו ואנחנו רוצים לשבור כמה שיותר שיאים, לנצח כמה שיותר, לצבור כמה שיותר נקודות ולהבקיע כמה שיותר – ואנחנו עושים את הכל בשביל שזה יקרה".


גלזר ביום שני נגד בית"ר (מאור אלקסלסי)

רמת הליגה: "זה התפקיד שלכם לומר. הליגה מאוד צפופה בשתי העונות האחרונות, גם אם אנחנו סיימנו ב-31 נקודות הפרש כי היה מאבק בין מכבי חיפה להפועל ב"ש על המקום השני. אני לא יודע מה עושים במקומות אחרים, אבל אני עוקב אחרי משחקים בליגת העל ורואה רמה טובה. אנחנו מכינים את עצמנו בצורה הכי טובה שאפשר לכל משחק, מכינים את עצמנו לכל סיטואציה, עובדים קשה ומתאמנים ברמה גבוהה. ללא ספק גם רואים על המגרש שאנחנו מציגים קצב גבוה".

כאמור לעיל, במכבי תל אביב נערכים לשינויים אפשריים בסגל בחלון הקרוב ובעיקר מקווים לדלל את מצבת השחקנים. כידוע, אלירן עטר, ניק בלקמן, מאור קנדיל ומתן חוזז ממעטים לשחק, אפילו להיכלל בסגל הם לא זוכים במקרים רבים, וגם רוסלן ברסקי וארון שוינפלד מבוקשים וישוחררו אם תגיע הצעה ראויה.

כפי שפרסמנו אתמול בספורט1, במועדון החליטו לא לשחרר את ז'איר אמאדור. סראגוסה הספרדית אמנם מאוד מעוניינת בשירותיו של הבלם, המשך ישיר לניסיונותיה בקיץ האחרון, אבל נראה שרק בקיץ האפשרות שיעזוב תהפוך לריאלי. כידוע, אשתו של הבלם לא נמצאת בישראל בשבועות האחרונים ולא מעוניינת לשוב, ועל כן גם הבלם ביקש לעזוב כדי לחבור למשפחתו, אבל במכבי תל אביב לא מוכנים לשחררו בחינם ורק בסיום העונה ישקלו את האפשרות ללכת לקראתו אם הסיטואציה לא תשתנה. חוזהו של הבלם יסתיים רק בקיץ 2021.

הבוקר גם בתקשורת הספרדית יישרו קו עם הפרסום בספורט1 ונטען שעל אף שז'איר אמאדור היה היעד המועדף על המאמן ויקטור פרננדס, בקבוצה הבינו שהוא לא ישוחרר וכעת ינסו לצרף שחקנים מהליגה הראשונה בספרד שלא זוכים לדקות וצפויים להשתחרר בקלות מקבוצותיהם.


ז'איר אמאדור. אולי בקיץ הוא ישוחרר (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי