פאוליניו עשוי להיחתך, אבוקסיס: "צריכים להחזיר את ההרתעה לטרנר"

יוסי אבוקסיס, פאוליניו, אוהד לויטה
יוסי אבוקסיס, פאוליניו, אוהד לויטה | לירון מולדובן

בב"ש עוקבים בדאגה אחר שחקן הרכש, אם לא תחול הטבה משמעותית במצבו הוא ישוחרר תמורת שתי משכורות ובמקומו יגיע שחקן זר אחר. המאמן לפני הפועל חיפה: "יש קרב על המקום השלישי. מקווה שאצדיק את הגעתי"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בהפועל באר שבע ישלימו היום את ההכנות לקראת משחק הבית מחר מול הפועל חיפה (שני, 19:45 ישיר בספורט2). בקבוצה ישמחו מאוד לשחזר את התוצאה מהמפגש הקודם שנערך באצטדיון "סמי עופר", בו גברו הדרומיים על היריבה מהכרמל בתוצאה 0:3. כפי שנודע בסוף השבוע, לפני שריקת הפתיחה יערכו בבאר שבע טקס פרידה מהמאמן לשעבר, ברק בכר שסיים את דרכו במועדון לפני כשבוע וחצי.

במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר לקראת המשחק, אמר המאמן יוסי אבוקסיס: "אנחנו צריכים להמשיך באותה מחויבות שהראינו במשחק האחרון. יש למספר שחקנים חוסר ביטחון ואנחנו מצפים מהם ליותר, אבל בגביע התעשתנו וניצחנו במשחק מאוד חשוב. אנחנו צריכים להביא רצון גדול ויכולות ואם נעשה את כל זה, אז גם יהיה טוב".

לקראת משחקו הראשון בטרנר: "אני מאוד מתרגש, כי תמיד הרגשתי את העוצמה של האצטדיון הזה ושל הקהל כשהייתי עם קבוצות יריבות. זה קהל שניצח פה המון משחקים בעבר ואני מקווה שגם אותנו הוא ידחוף – אפילו בנתניה, בפיגור 1:0, הרגשתי את עידוד הקהל וזה יתרון משמעותי מאוד. כמובן שלבד זה לא יספיק ונצטרך להיות טובים, חדים ובמיטבנו בשביל להחזיר את כוח ההרתעה שהיה בעבר בטרנר".


אבוקסיס. יקווה לנצח עם ב"ש לראשונה בליגה (לירון מולדובן)

מה הוא למד בשבועיים האחרונים: "מבחוץ לא רואים דברים. כעת, אחרי 11 ימים בתפקיד, אני לומד כל הזמן על השחקנים, על האופי שלהם, כל יום משהו אחר. ככל שאהיה כאן יותר, אדע איך צריך לשחק. הפועל ב"ש זה מועדון ברמות הכי גבוהות, יש כאן תנאים, כל דבר שאתה צריך. זה מרגיש אחרת ממועדונים אחרים שהייתי בהם ואני שמח מאוד להיות פה. נכון שפתחנו את הקדנציה עם הפסד, אבל אני מרגיש את הכוח של המועדון ואת האנשים. מקווה שאצדיק את ההגעה שלי".

שינויים אפשריים בחלון ההעברות: "ינואר זו העונה של הסוכנים – יש שמות שאנחנו בכלל לא מדברים עליהם והם מופיעים. לאלונה, אסי וכל הצוות הניהולי יש רצון מאוד לחזק את הקבוצה ואנחנו מדברים על שחקנים מהבוקר ועד הערב. אנחנו מחפשים כאלה שישדרגו אותנו, כי אם לא נביא שחקנים שישדרגו אותנו אז לא עשינו כלום כי זה סתם לנפח את הסגל. אני לא רוצה להביא שחקנים שלא שיחקו מתחילת העונה בשביל להגיד הבאנו. זו לא הדרך שלי. אם יש שחקנים טובים, נעשה את הכל כדי להביא אותם".

על פאוליניו: "הפציעה שלו, כמו שהיא נראית כרגע, היא יותר זמן (בו ייעדר, מ.ש) משחשבנו. ביומיים הקרובים תדעו מה אנחנו הולכים לעשות".

קרבות הצמרת: "המקום השלישי מוביל לאירופה ויש עליו קרב. ההפרש מבית"ר ירושלים הוא כזה שמאפשר לנו להתמודד על המקום השלישי, אנחנו גם ברבע גמר הגביע ועוד יש לנו המון עניין ודרך העונה".


לא מחפש לצרף סתם רכש. אבוקסיס (לירון מולדובן)

מרואן קבהא שישב לצד אבוקסיס הוסיף: "השתחרר המון לחץ אחרי משחק הגביע וזה היה חשוב מאוד שנצא לדרך חדשה עם יוסי. מציירים את זה שנגד רעננה לא נראינו טוב, אבל שלטנו אותו והפסדנו משום מקום. נגד נתניה הראינו מחויבות ורצון, וזה בכלל לא פשוט לחזור מפיגור ולנצח משחק כל כך קשה – אבל עשינו את זה. אם אני מתגעגע לשחק בלם? אני נותן את ה-200 אחוז שלי בכל תפקיד, לא משנה אם זה בלם או קשר. אני גם בתור בלם משחק את התפקיד בצורה הכי טובה ואעשה מה שהמאמן יגיד בכל מצב. הקבוצה היא שחשובה, לא אני".

על ברק בכר: "ברק עשה הרבה דברים טובים ויפים בהפועל באר שבע ואני מאחל לו בהצלחה, אבל כעת אנחנו עם יוסי ואנחנו לומדים דברים תוך כדי תנועה. נעשה את הכל כדי להחזיר את המועדון למקומות היפים".

בבאר שבע מקווים כי הניצחון הדרמטי ביום חמישי האחרון בשמינית גמר גביע המדינה על מכבי נתניה שהוריד את מפלס הלחץ בקבוצה, גם יוסיף לביטחון של השחקנים. "הריאנו הרבה אופי בניצחון על נתניה אחרי שחזרנו מפיגור. יש כאן שחקנים טובים ומה שהיה חסר לנו זה ביטחון. אחרי הניצחון בסיבוב הקודם על אשדוד, ניצחנו שני משחקי ליגה ושוב חזרנו אחורה עם ההפסד להפועל תל אביב. הפעם אנחנו חייבים לעלות על המסלול הנכון ולעשות רצף של ניצחונות", אמר שחקן בקבוצה.

הניצחון בגביע גם מנע זעזועים גדולים בסגל כאשר השינויים יהיו נקודתיים בלבד, זאת בהתאם לתפיסת עולמו של המאמן יוסי אבוקסיס, שציין לא פעם כי לדבריו במהלך חלון העברות של חודש ינואר, קשה למצוא שחקנים אשר מייצרים שינוי משמעותי בקבוצה והוא לא מתכוון לצרף שחקנים שלא יהיו טובים יותר מהשחקנים אשר נמצאים אצלו בסגל. 

על כל פנים, בהנהלת הקבוצה מוכנים לפתוח את הכיס כדי לחזק את הסגל כאשר עם דגש על צירוף קשר אחורי ושחקן התקפה ואם עסקת ניקו אולסק ממכבי נתניה לא תצא לפועל, בבאר שבע יחפשו קשר אחורי אחר. במקביל, ינסו בקבוצה להאיץ את המשא ומתן עם הפועל כפר סבא באשר לסנגלי בובקאר טראורה, כאשר צירופו מותנה בכך שבאר שבע תצליח למצוא קבוצה חדשה לקשר הקוסטה ריקני, ג'ימי מרין, לפני סגירת חלון העברות.


ג'ימי מרין. ממתינים להתפתחויות בגזרתו (דני מרון)

כפי שאמר אבוקסיס במסיבת העיתונאים, בקבוצה מקווים כי בתקופה הקרובה יהיה שיפור במצבו הרפואי של הקשר-חלוץ הברזילאי, פאוליניו אשר סובל מפציעה בברכו. אם עד סמוך לסגירת חלון העברות לא יירשם  שיפור ניכר, בבאר שבע ינצלו סעיף בחוזהו של הברזילאי, ישלמו לו פיצוי של שתי משכורות וינסו לצרף במקומו שחקן התקפה חדש. צמד הקשרים הצעירים, תומר יוספי וגל לוי, יושאלו עד לסוף העונה על מנת שיצברו דקות משחק.

בפן המקצועי, אבוקסיס שנאלץ במשחק הגביע בנתניה לאלתר בחוליית ההגנה בשל חיסורים של פצועים ומורחקים, יקבל חזרה מחר את הבלם מיגל ויטור והמגן הימני בן ביטון, שסיימו לרצות עונש הרחקה בגין צבירת חמישה כרטיסים צהובים. השניים צפויים לחזור גם ל-11 של אבוקסיס על חשבונם של שון גולדברג ואור דדיה ואבוקסיס יחזור למערך של ארבעה שחקני הגנה. מי שימשיך להעדר הוא הבלם לואי טאהא, שטרם התאושש הדלקת במפרק הירך ובנוסף סובל גם מווירוס.

ניב זריהן שהיה מועמד לפתוח בהרכב במשחק הגביע מול נתניה ולבסוף נכנס כמחליף וכבש את השוויון שהוביל למהפך במשחק, עשוי הפעם לקבל עדיפות על פניו של נייג'ל האסלבייק שיחכה להזדמנות שלו מהספסל. חנן ממן ורמזי ספורי שנכנס כמחליפים במשחק הגביע מול נתניה וזכו לשבחים מצד אבוקסיס על יכולתם במשחק, נאבקים על המקום האחרון בהרכב.

הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, מיגל ויטור, עמית ביטון, אורן ביטון, מרואן קהבא, דוד קלטינס, ז'וסואה, חנן ממן (רמזי ספורי), ניב זריהן, בן שהר.


ביטון לצד ויטור. יחזרו להרכב (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי