סגירת המעגל של אלירן עטר: הלקחים שנלמדו מקיץ 2015

אלירן עטר
אלירן עטר | דוברות בית"ר ירושלים

הפגישה עם בניון שסללה את הדרך, השיחה עם לוי שהבהיר שהוא סומך עליו גם כשחקן כנף ו"הרומן" עם איביץ'. שחקן הרכש של בית"ר מחכה למכבי חיפה כפי שלא חיכה ליריבה מעולם

(גודל טקסט)

השיחה המשמעותית בין אלירן עטר ליוסי בניון התקיימה בשבוע שלפני סגירת חלון ההעברות. בית"ר ירושלים פנתה למכבי תל אביב ובניון נפגש עם החלוץ, אחרי שקיבל אישור לנהל איתו משא ומתן. לא בטוח שבניון היה צריך את האישור של גולדהאר. הוא מדבר עם עטר לעיתים תכופות, השניים דיברו גם עוד לפני הפגישה בבית הקפה ובניגוד לימי משה דדש, אף אחד לא היה צריך מפית כדי לסגור את ההעברה הזאת. תמתין, אמר לו בניון, ובימים הקרובים נסגור את המעבר.

בניון ידע למה הוא ממתין. באותה עת היו מספר שחקנים זרים על הפרק, אבל ככל שהזמן נקף, הוא הבין: צריך להביא את עטר, כדי שלא נישאר בלי שחקן התקפה. בית"ר לא חיכתה רק לעטר, היא פנתה להפועל באר שבע לגבי חנן ממן וקיבלה שני מסרים: הראשון – אבוקסיס לא משחרר. השני – כשנמצא שחקן כנף, אולי דעתנו תשתנה. בשורה התחתונה, גם עטר וגם ממן ידעו זה על זה וזה רק חיזק את הרצון שלהם להגיע לבית"ר ירושלים. בבית"ר היו משוכנעים כל העת שעטר יגיע ושהסיכויים להגעת ממן גבוהים. "ברגע שפנינו לבאר שבע והבנו שיש סיכוי, ידענו שעד היום האחרון זה יקרה. ברגע שחנן פנה וקיבל אור ירוק לעזוב, סיכמנו את הפרטים מהר מאוד. וברור שגם ההגעה של עטר, שלא משחק באותו עמדה, תרמה לרצון שלו להגיע", אמרו בירושלים.

הבעיה הייתה גם כסף, אבל זה לא היה העיקר. עטר הודיע לבניון שהוא יעבור לבית"ר ירושלים, אבל נאלץ לעשות ויתור כואב. "עטר יודע שזה כנראה החוזה המשמעותי האחרון שלו בקריירה, ולכן הוא נלחם עד הסוף כדי שיוכל להבטיח לעצמו חוזה יפה לטווח ארוך". בית"ר הציעה כ-260 אלף יורו, עטר דרש 400, ההצעה עלתה וחוגג מצא פתרון: 300 אלף יורו בשנה הבאה, השלמת שכר כמעט מלאה העונה וחוזה לעונה שלישית, מותנה בהבקעה או בישול של 16 שערים. עטר ידע זו ההצעה האחרונה של חוגג, שלאורך כל הדרך היה להוט לצרפו. "חוגג כל כך רצה אותו, ששוחח מספר פעמים עם לוי ובניון והבהיר להם את זה", אמר גורם בבית"ר. "הוא אמר לכל אורך הדרך שהעסקה תיסגר".


ידע זו ההצעה האחרונה של חוגג. אלירן עטר (בית"ר ירושלים)

עטר הרגיש שהקצוות נסגרים. מצד אחד, ולדימיר איביץ' לא רצה אותו בקבוצה ומצד שני, הצדדים כבר היו קרובים לסיכום. אחרי הפניה שהגיעה, ביום שלישי לפני כשבועיים, איביץ' נתן אור ירוק לשחרורו מבלי לחשוב פעמיים. "הוא העדיף שחקנים שיודעים לעשות הגנה ועטר מבחינתו הוא לא שחקן כזה. מערכת היחסים בניהם מעולם לא הייתה בנויה על שיחות אישיות", סיפר שחקן במכבי תל אביב. "איביץ' בפירוש הראה לו את הדרך החוצה. כשיונתן כהן הבין שהוא צריך לעשות הגנה, הוא לא הבין את זה דרך מסר ישיר, אלא דרך הספסל. כשהוא ירד לספסל, הוא הבין מה איביץ' רוצה ממנו". כל זמן שידע שבית"ר רוצה אותו, בסביבתו של עטר ידעו לשמור על שתיקה כדי לא לקרוע את החבל. הוא המתין בסבלנות לינואר והסכים לוותר על כסף כדי להגיע לבית"ר ירושלים.

רוני לוי ועטר לא הרבו בשיחות בתקופה האחרונה. הם נפגשו לשיחה ראשונה באימון הבוקר והמסרים מהשחקן למאמן עברו בעיקר דרך בניון. לוי דרש לשלומו ועטר ענה שהוא מוכן, אבל האירוע הזה רחוק שנות אור ממה שקרה באוגוסט 2015. הערב (שני ב-20:15), מול מכבי חיפה, החלוץ סוגר מעגל עם יוסי בניון. האירוע בו זכתה מכבי חיפה בגביע, עם אותו משולש: לוי-בניון-עטר הוא סגירת מעגל לקראת המשחק הזה. יותר מארבע שנים עברו מאז, אבל כל אירוע במשחק ההוא, שייזכר בעיקר בזכות הראיון של בניון בסיומו, מהווה סגירת מעגל. השניים עברו למכבי תל אביב וחזרו לשחק תחת רוני לוי. "שער של עטר הערב יסגור מעגל, אין ספק", אמרו בסביבתו. "בקיץ 2015 אף אחד לא האמין שכל השלושה יחזרו לעבוד יחד בקבוצה אחרת".

בימים האחרונים דובר על אפשרות שעטר ישחק בעיקר כחלוץ תשע, בגלל מגבלות פיזיות. בשיחה שהתקיימה לפני המשחק הבהיר לו לוי כי מבחינתו, הוא ישחק בשתי העמדות. "אני לא בכושר משחק", הודה עטר, "אבל שמרתי על מסגרת טובה במכבי תל אביב. אני יכול לפתוח". לוי שמע והחליט. באימון המסכם הוא קרא לעטר ונתן לו את גופיית ההרכב הראשון. "אני סומך עליך", אמר לוי. עטר הנהן. "הוא יודע היטב את המשמעות של המשחק הערב", אמרו בבית"ר.

יודע היטב את המשמעות של המשחק. אלירן עטר במדי מכבי חיפה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי