"בבלומפילד היה מזל של טיפשים, צריך לקיים את המשחקים ללא קהל"

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | דני מרון

בצל מגפת הקורונה, פרופסור מוטי רביד דיבר ברדיו 103FM והתייחס להחלטת מנהלת הליגה בכדורסל על קיום המשחקים עם מגבלת צופים: "מדיניות לא ברורה". וגם: החלטות הממשלה ומתי הווירוס צפוי להיעלם?

(גודל טקסט)

בהלת הקורונה ממשיכה להעסיק את הספורט הישראלי. אחרי שמכבי חיפה קיבלה אישור לארח את הפועל באר שבע לעיני 20 אלף צופים, משרד הבריאות שינה את החלטתו הבוקר (שני) והורה לקיים את משחק הגביע בסמי עופר ללא קהל, כאשר במקביל באיגוד הכדורסל בישרו כי משחקי ליגת העל יוכלו להימשך כסדרם עם מגבלה של 5,000 אוהדים בלבד. הערב פרופסור מוטי רביד התייחס לסוגייה ברדיו 103FM והסביר כי לדעתו צריך להחמיר את הנהלים.

הפועל ירושלים אירחה את מכבי תל אביב לעיני מעל 8,000 אוהדים: "אתמול התקבלה החלטה לא טובה. ההחלטה הנכונה היא או להפסיק את המשחקים או לקיים אותם ללא קהל. היום בעידן הטלוויזיה אפשר לראות את כל המשחקים. צריך לציין שהווירוס הזה מדבק פי שניים או פי שלושה מווירוס השפעת, הדרך להתגונן היא רק אחת, שלא תהיה התקהלות כי אם יהיו אנשים שנושאים את הווירוס ולא יודעים את זה, עדיף שידביקו כמה שפחות אנשים".

מנהלת הליגה בכדורסל פרסמה כי המשחקים יתקיימו עם מגבלת קהל של 5,000 צופים: "זו מדיניות לא ברורה ואני לא ממש מבין אותה, אני מבין למה נותנים ל-5,000 איש להיכנס לאצטדיון. תאר לך ששניים יהיו נשאים של הקורונה. מה תעשה, תשים את כולם בבידוד?".


"ההחלטה לקיים את המשחק של הפועל ירושלים נגד מכבי ת"א עם קהל הייתה לא נכונה" (דני מרון)

בישראל בכלל אפשר לטפל בכמות כה גבוה של חולים: "גם במדינות עם מערכות בריאות טובות יותר, קשה לטפל במגפה. צריך להקטין את מספר החולים הכי הרבה שאפשר, הדרך הכי טובה היא להקטין כמה שיותר מגע עם אנשים לא מוכרים".

אחרי הדרבי התל אביבי אף אחד לא נדבק למרות שישב נושא נגיף הקורונה: "זכית פעם אחת בפיס, אז אתה מנסה כל החיים שלך למלא כל פעם וכל פעם ואתה לא מצליח. קרה נס שאף אחד לא נדבק, מזל של טיפשים. במקומות אחרים נדבקים הרבה יותר אנשים ולכן היה לנו מזל פעם אחת".


המשחק בסמי עופר נגד באר שבע ייערך ללא קהל (מאור אלקסלסי)

האם אנחנו לא בהיסטריה: "אף אחד לא צריך להיסגר בבית, חשוב שאנשים יחיו באופן נורמלי, אבל התקהלויות זה מיותר וכמה שאפשר למנוע את זה עדיף. צריך לציין שזו לא שפעת ואחוזי התמותה הרבה יותר גבוהים. אנחנו במלחמה נגד וירוס ולא נגד אויב כי זו מלחמה כי צריך לנקוט באמצעים דרסטיים. שנית פאניקה זה לא טוב, כי יש את העניין הזה של כסת"ח. למצוא את שיווי המשקל הוא כמעט בלתי אפשרי".

על האפשרות כן לאפשר לקבוצות לקיים כסדרן את המשחקים הבינלאומיים: "אני באמת לא יודע, בימים האחרונים יש לי בעיה עם תהליך קבלת ההחלטות שם. אני לא שופט אף אחד כי זה באמת מסובך. יש פה המון שיקולים ואני לא מקנא במי שמקבל החלטות. ולא משנה מה תחליט אתה תחטוף ביקורת. רואי השחורות אומרים שהמגפה לא תעבור בקיץ, את וירוס הקורונה זה משהו שאנחנו מכירים הרבה שנים והוא תמיד נעלם בקיץ, ולא בטוח כלל שיחזור בחורף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי