יום מכריע: כץ מינה נאמן, הפועל חיפה תצא לחל"ת אם לא תושג פשרה

אלי בלילתי, עדן בן בסט
אלי בלילתי, עדן בן בסט | מאור אלקסלסי

הערב הוא המועד האחרון לרישום לביטוח לאומי לגבי הכספים של מרץ ובעלי המועדון מינה את רואה החשבון אלעד מאירי כנציגו מול השחקנים, שמצדם טוענים: "מבינים שאנחנו צריכים לקצץ, כמו כל המשק"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

משבר הקורונה ממשיך לתת את אותותיו בכדורגל הישראלי. מספר קבוצות בודדות בליגת העל טרם הגיעו לסיכום עם השחקנים לגבי הקיצוץ בשכר ואחת מהן היא הפועל חיפה, ששחקניה לא הגיעו עד היום לסיכום מול הבעלים יואב כץ שהציב בפניהם שתי ברירות: יציאה לחל"ת (חופשה ללא תשלום) או קיצוץ משמעותי בשכר.

הבעלים הודיע לשחקנים כי גובה הקיצוץ ייקבע רק לאחר שיידע מה גודל הפיצוי שיקבל מהרשויות השונות לאור התפרצות הנגיף, אלא שהשחקנים אינם מוכנים להישאר בחוסר ודאות ורוצים לקבוע מיידית את גובה הקיצוץ. לכן, היום (שלישי) נודע כי רואה החשבון אלעד מאירי מונה על ידו כנציג הבעלים מול השחקנים, במטרה להגיע לפשרה בכל הקשור לגובה הקיצוץ או שמא תצא הקבוצה לחל"ת. בהמשך, המועדון הבהיר כי המנכ"ל אורן שטרלינג ינהל יחד עם מאירי, תחת מעקב הבעלים מארצות הברית.

נזכיר כי גם כך מדובר ביממה קריטית עבור הפועל חיפה, שכן היום זהו היום האחרון שמאפשר ביטוח לאומי רישום לחל"ת כדי לקבל אותו בחודש מרץ. כץ עצמו הצהיר לא אחת כי אם לא יגיע לסיכום כפי שהוא רוצה אז השחקנים ייצאו לחופשה ללא תשלום ובכל אופן מייעץ את מאירי לשמש כנציגו בהנהלה לטווח ארוך. כזכור, כבר לפני מספר חודשים עלתה האפשרות שכץ ישמש כנציגו, אלא שאז לא הבשילו לכך התנאים.

 

יואב כץ אישר את הפרטים בשיחה עם ספורט1: "כרגע אני טרוד עם העסקים שלי בארצות הברית ואני מעדיף לקחת צעד אחורה. מקווה שמאירי יעזור בשלב הראשוני להגיע להסדר עם השחקנים ולאט לאט ייכנס ויהיה הנציג שלי בהנהלה".


יואב כץ (מאור אלקסלסי)

כידוע, בימים האחרונים נוהלו שיחות ארוכות גם עם ארגון השחקנים שמנסה לסייע למהלך. בקרב הארגון המליצו לשחקנים שלא לצאת לחל"ת, אלא לקבל את התנאים של ראשי המועדון ומאידך דרשו מכץ הבהרות בנושא גובה הקיצוץ. השחקנים צפויים לערוך מספר שיחות בשעות הקרובות כדי להגיע להחלטה סופית וההערכה כי הצדדים יגיעו לפשרה מסוימת במטרה למזער את הנזק לשני הצדדים. 

"אפשר להגיד על כץ הרבה דברים, אבל הוא כבר הוכיח שמדובר באיש הגון בהתנהלותו מול השחקנים", אמרו במועדון. בקרב השחקנים סיפרו: "כולנו מבינים כי כמו כל המשק גם אנחנו צריכים לקצץ וכבר הסכמו לתנאי הקיצוץ, אבל אנחנו לא יכולים להיות תלויים באוויר ורוצים לדעת את המספרים היום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי