המצב המסובך של קלטינס: "יכול להיות ניגוד עניינים"

דוד קלטינס
דוד קלטינס | דני מרון

קבוצות רבות משאילות מדי פעם שחקן ומחזיקה בזכויות הכלכליות שלו, אבל סיטואציה בה קבוצה מחזיקה בחלקו מכרטיסו ולא קובעת את עתידו - מצב נדיר. האם הקשר שהתבקש לקצץ 50 אחוז, יעזוב את ב"ש?

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

סיפור דוד קלטינס מעמיד את הפועל באר שבע ואולי גם את הכדורגל הישראלי במציאות חדשה. על פי ההסכם המקורי, ב"ש אמורה להחזיק ב-25 אחוזים בלבד מכרטיס השחקן שלו בעונה הבאה, מה שיקנה למשה חוגג ובית"ר ירושלים בעלות על השחקן. מצד שני, לקלטינס יש חוזה לעוד ארבע שנים במועדון מהדרום. כעת, נוצר מצב אבסורד ובקיץ הקרוב ייתכן ששני הצדדים יעסקו לא מעט בנושא ההשלכות של ההסכם על השחקן.

הזכויות בכרטיס השחקן של קלטינס, אוטוטו בן 25, התחלקו עד כה בין המועדונים. אולם החל מהקיץ יווצר מצב חדש: הוא יהיה שחקן הפועל ב"ש ששייך לבית"ר ירושלים. "מה יקרה אם למשל קלטינס יישב על הספסל?", אמר גורם המקורב לשני המועדונים. "אנשים ניפחו את ההעברה שלו, לפי שווי שוק של שישה מיליון שקלים. אבל בפועל, באר שבע שילמה שלושה מיליון על מחצית כרטיס ותקבל חזרה מיליון וחצי. כל ההעברה הזאת נופחה מעבר לכל פרופורציות".

קלטינס, כך על פי מקורבים לבית"ר ירושלים, היה רוצה לחזור לבירה. לא רק בגלל הקהל שרוצה לראות אותו ואת אופיר קריאף יחד על הדשא, אלא גם בזכות העובדה שלמרות תג המחיר המפלצתי לכאורה שהציבו לו, הוא לא הפך לשחקן הרכב קבוע בבירת הנגב.

קלטינס. "ההעברה נופחה מעבר לכל פרופורציות" (לירון מולדובן)

"במהלך כל שנותיי במכבי חיפה עשינו הרבה העברות של שחקנים מושאלים, כשמאה אחוז מהכרטיס שלנו. אבל כאן המצב קצת שונה", מודה איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, שנחשב לאחד מאנשי הניהול המנוסים בכדורגל הישראלי. "יכול להיות שיהיה כאן ניגוד עניינים: שחקן ששייך לקבוצה אחת אבל יש לו חוזה בקבוצה אחרת".

עו"ד אפרים ברק טוען ש"אין שום קשר בין הזכויות הכלכליות של השחקן לבין החוזה שלו. הוא יכול להיות שייך למועדון אחד, אבל לשחק באחר. מה יקרה אם קלטינס יסרב לקצץ? באר שבע תוכל להיפרד ממנו, ומה יישאר לבית"ר? זה כבר סיפור אחר. אני מקווה שעורכי הדין פעלו נכון ועיגנו הכול בהסכם".

אולם, יש כאן עוד מספר שאלות: האם בית"ר ירושלים תוכל לדרוש דמי השאלה על השחקן במקרה שבו באר שבע תתעקש להשאיר אותו, מה יקרה במצב שבו קלטינס יישאר ויישב על הספסל ומחירו יירד והאם הוא יכול לקחת חלק במפגש בין הקבוצות. הפתרון הפשוט שהציע מקורב להנהלת בית"ר הוא להחזיר את קלטינס הביתה. "הוא רוצה את בית"ר, אבל השאלה הגדולה היא האם רוני לוי רוצה אותו. סביר שבית"ר תיפרד מאחד משחקני הקישור שלה בקיץ. אז למה לא?" אמר. בינתיים, קלטינס שנפגש בסוף השבוע עם הנהלת באר שבע, עדיין לא אישר את מתווה הקיצוץ של מחצית משכרו.

במדי בית"ר ירושלים. נראה שהקאמבק מתקרב (דני מרון)

בעניין אחר: אחרי שאתמול הציבו בהפועל באר שבע דדליין לשחקנים וביקשו תשובות עד סוף השבוע, מחר יזומנו לואי טאהא, רמזי ספורי ומרואן קבהא לפגישות. כזכור, ארנסטס שטקוס לא הסכים למתווה הקיצוץ ולכן נמצא בדרך החוצה ובמועדון עדיין לא זימנו את בן שהר לשיחה, אלא רק העבירו מסר לסוכניו שייאלץ לקצץ 50 אחוז.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי