לא רק אופציה: חוגג ישלם בונוס שמן אם לוי יגיע לאירופה

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

אחרי שהמאמן אישר כי בניון רוצה שימשיך והוא ישקול את עתידו, לספורט1 נודע: לרוני לוי יש מענק שמן של מעל מאה אלף ש"ח. חוגג לבניון: "נקבל החלטה משותפת בתום העונה". מחר: הקבוצה תעמוד לדין

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)
ביום שבת תתארח בית"ר ירושלים בסמי עופר במשחק נגד מכבי חיפה. ניצחון אתמול על מכבי תל אביב היה מצמק את הפער ממנה לשש נקודות בלבד, ובבית"ר, שם חיים ממשחק למשחק, עוד היו מדברים על המקום השני, אלא שהקבוצה עדיין מחפשת ניצחון בכורה בפלייאוף העליון לאחר שסיימה בתיקו 0:0. "שיחקנו מעט טוב יותר ממכבי תל אביב", אמרו אתמול בקבוצה. "אם ננצח בחיפה, העונה הזאת תראה פתאום שונה לגמרי".
 
 
נתחיל עם היכולת אמש. רוני לוי, שאישר את הפרסום אמש לפיו יוסי בניון רוצה איתו בקבוצה והוא עצמו מתלבט בנוגע לעתידו, היה מרוצה מהנחישות של השחקנים וממדדי הריצה שלהם. בבית"ר סיפרו כי במהלך השיחה בין בניון למשה חוגג שלשום, בה הבהיר בניון כי ייתכן שימליץ להאריך את חוזהו של המאמן בעונה נוספת גם ללא קשר למיקום בו תסיים הקבוצה, הבעלים דווקא החמיא למאמן. במועדון היה מי שדיווח בימים האחרונים שחוגג והמאמן נמצאים בנתק, אבל הדברים שאמר לבניון משאירים פתח להמשך.

אבל לא רק לבעלים יש ספקות. בשיחה אישית הוא אמר לבניון כי תתקבל החלטה משותפת רק בתום העונה. גם רוני לוי, שלאחרונה קיבל איתות מעבר לים, צריך לחשוב, אבל דבר אחד ברור – גם השחקנים מסכימים כי הציפיות של המועדון מהצוות המקצועי היו מוגזמות. המדיניות של חוגג, להחתים זרים בעלי פוטנציאל ולשלוח את הזרים הקיימים הביתה, עשתה גם היא את שלה. "במצב הקיים, עם מועדון שעבר לא מעט שינויים בתקופה האחרונה ואחרי ששרדנו גם את העזיבה של גדי קינדה והפציעות של ורד ואוחנה, אין שום סיבה לדבר על יותר מהמקום השלישי", אמר שחקן בקבוצה. "הכי קשה יהיה לאדם כמו יוסי, שצריך להביא עכשיו זרים צעירים במקום כאלה שאיתם אפשר לרוץ בצמרת".

שחקני בית"ר ירושלים. דרך מגוונת להגיע לאירופה (דני מרון)
 

 
לספורט1 נודע כי מלבד האופציה שלו לעונה הבאה, אם הקבוצה תגיע לאירופה חוגג יהיה מחויב לשלם ללוי בונוס בגובה חודש וחצי נוספים (לוי מרוויח כ-70 אלף שקל, ובחישוב פשוט, אם יגיע לאירופה יקבל כ-105 אלף שקלים) – זאת כמענק עבור ההעפלה למפעלים האירופאים. האפשרויות שלי לוי להוביל את הקבוצה לאירופה מגוונת – דרך המקום השלישי, או דרך המקום הרביעי במקרה שבו הפועל באר שבע או הפועל תל אביב יזכו בגביע (אם שתיהן תעלנה לגמר, החוזה של המאמן בבית"ר מובטח). כלומר, חוגג יצטרך לשלם לא רק יותר ממיליון שקל ברוטו, אלא גם מענק העפלה.
 
 
ההחלטה של חוגג לקצץ על התקציב עד כדי 25-30 מיליון שקל נחשפה כאן באתר לפני יותר משלושה שבועות. חוגג נפגש אז עם יוסי בניון ואלי אוחנה והודיע להם על קיצוץ רוחבי שהוא מתכנן, כשגם במחלקת הנוער צפויים פיטורים. בבית"ר העריכו אז שהקהל יחזור והתקציב יגיע עד לכ-35 מיליון שקל, מתוכו 17 מיליון שקל שכר שחקנים, אבל גם אם אכן יחזור, חוגג מעדיף לקצץ עוד. אגב, בית"ר עקבה עד לאחרונה אחרי דן ביטון וניב זריהן. אם המצב יאפשר בהמשך, ייתכן ובית"ר תגיש הצעה לאחד מהם.
 
 
אחרי התמונות של אוהדי מכבי תל אביב אמש, בבית"ר ממש לא התרגשו מעשרות האוהדים שהגיעו לאיצטדיון. רוני לוי שיצא הביתה בליווי בניון ספג קללות מאוהדים. עוד קודם לכן, הוא הודיע לשחקני הקבוצה שהבוקר לא יתקיים אימון והם יחזרו מחר לבית וגן על מנת להתכונן למכבי חיפה בשבת.

בתוך כך, תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט לעמיד את בית"ר ירושלים לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים. הדיון ייערך מחר (רביעי ב-17:00). בדו"ח של השופט ארז פפיר נכתב: "בדקה ה-61 הצליחו שני אוהדי בית"ר ירושלים לחדור לאצטדיון באזור היציע המזרחי. השניים השמיעו מספר קריאות עידוד ונתפסו במהרה על ידי צוות האבטחה. מנהל האירוע עדכן אותי כי השניים נעצרו על ידי משטרת ירושלים".

ניב זריהן. בית"ר עוקבת (דני מרון)

בנושא אחר, הבלם טל בן חיים סיכם את המשחק:  "משחק טוב שלנו, באנו עם תוכנית מצוינת, להישאר בעמדות ומשם לצאת ולייצר לחץ. חושב שיצרנו מספיק מצבי הבקעה, שיחקנו נגד הקבוצה הכי טובה בארץ, לא סתם הם לקחו אליפות בפער כזה גדול, אנחנו יכולים להיות מרוצים מההקרבה והלחימה, ולשפר את הפעולה האחרונה ואז נהיה במקום טוב. באופן אישי, מינואר לא שיחקתי, נפצעתי ועשיתי טיפולים. עבדתי קשה מאוד כדי להיכנס לכושר, לאט לאט אני מאמין שאהיה יותר טוב".

על כך שהמשיך בקבוצה: "בבקורונה הייתי בבית חודשיים, וקיבלנו משכורת. מבחינתי רציתי לעזור לקבוצה לעשות פלייאוף טוב, ואני שמח שחזרתי לכושר. רצינו להשיג את המטרות שלנו, פחות עניין אותי הכסף, העיקר להיות על המגרש".

 

לקראת יום שבת והמשחק מול מכבי חיפה: "זה משחק קשה מאוד, אין משחקים קלים בפלייאוף הזה, ראינו את זה מול הפועל באר שבע והפועל תל אביב, ראינו את זה היום, וכך נתכונן למשחק. אני מבין את התסכול, אני מבין מה זה להפסיד להפועל תל אביב, תחושה לא נעימה, צריבה בלב והרגשה לא נעימה. אבל אנחנו צריכים להתכונן בשיא הרצינות ולשמח את כל האוהדים בבית".

טל בן חיים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי