ערן זהבי: "צריך להפסיק את הבלאגן". דסה: "זה לא הזמן לחישובי מיקום"

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט, וינה

כוכב נבחרת ישראל כאב לאחר ה-3:1 לאוסטריה: "המספרים שלי? מעדיף שייקחו לי שערים מהמאזן אם זה ייתן נקודות לנבחרת". המגן: "זה קורה לנו שנים על גבי שנים". הקפטן נאתכו: "איבדנו ריכוז לשניות ברגעים קריטיים"

(גודל טקסט)

אחרי ההצהרות המוקדמות של שחקני נבחרת ישראל על יכולתם לנצח בווינה את נבחרת אוסטריה ולהמשיך להיאבק על הכרטיס ליורו 2020, הגיע ההפסד 1:3 אתמול (חמישי) וניפץ עוד חלום להגיע לטורניר כדורגל גדול.

גורם בנבחרת ישראל אמר: "אין ספק שיהיה קשה לשחזר את ההישג של אגדות מקסיקו 1970. כבר 49 שנים, דורות של שחקנים אינם מצליחים להידמות לאיציק ויסוקר, שפיגלר, שפיגל, רוזן שייע פיגנבויים וחבריהם. מזל שכל שנתיים יש הזדמנות נוספת".

ערן זהבי דיבר על השערים האדירים שלו בקמפיין שהציבו אותו עם 18 שערים בנבחרת הלאומית לצדם של שייע גלזר וגיורא שפיגל, שחקני העבר של הנבחרת הלאומית ומכבי תל אביב. זהבי טען בסיום כי השערים יישארו "גולים של היי-לייט", בשל הכישלון להעפיל ליורו עצמו. "הייתי שמח אם השערים היו מביאים נקודות, והם לא הביאו בווינה ולא בסלובניה. אני שמח מאוד על המספרים שלי, אבל מוכן שייקחו ממני שניים או שלושה שערים אם זה יביא למאזן הנבחרת עוד שלוש או ארבע נקודות".

זהבי.
זהבי. "אמרתי שאנחנו מפחדים לנצח והתכוונתי לזה" (אודי ציטיאט, וינה)

"ירדנו להפסקה בתיקו 1:1, והיה חשוב לעודד את השחקנים אחרי שער השוויון המהיר של אוסטריה", סיפר זהבי, "אחרי הגול שכבשתי הלכתי לאחור אל שחקני הקישור וההגנה וביקשתי שוב ושוב בואו נשמור על היתרון, אבל לא הצלחנו. אמרתי שאנחנו מפחדים לנצח והתכוונתי שלא עשינו הגנה חזקה. כשהם הובילו 1:2 הם ידעו לצופף ולסגור מאחור, והיה קשה מאוד להכניס ביניהם כדור. צריך להפסיק את אמירות הבלאגן על עליה ליורו, ולהמשיך לעשות את המיטב. את הטעויות הקטנות בדרך ליורו אסור לעשות, כי כך לא עולים לטורניר גדול".

החזרה שלו לנבחרת: "היה שווה לחזור, זו חוויה מאוד מתקנת ואני שמח שהסתיים כך. אין שחקן בנבחרת ישראל שמגלה חוסר מחויבות לנבחרת הלאומית. רואים על פי המאמץ הגדול בג'י.פי.אס, אבל לפעמים זה לא מספיק לנו".

אלי דסה אמר: "אי אפשר לתאר את גודל האכזבה, זה לא הזמן לחישובי מיקום. אנחנו צריכים לבוא בטענות רק לעצמנו. זה קורה לנבחרת ישראל שנים על גבי שנים. במבחן התוצאה לא התקדמנו בקמפיין הזה, אולי רק ברצון לשחק כדורגל יפה גם במשחקים קשים. אנחנו נאיבים בספיגת השערים. צריך במנטליות להכניס לראש כי 100% אצלנו זה לא מספיק. צריך להתאבד על המגרש כשאנחנו מובילים, ולשמור על תוצאה".

שחקני הנבחרת מאוכזבים.
שחקני הנבחרת מאוכזבים. "צריך להרים את עצמנו לקראת לטביה" (אודי ציטיאט, וינה)

על ערן זהבי: "הוא ווינר אמיתי, ואני מבין למה התכוון כשאמר שאנחנו מפחדים לנצח. הוא לא ניסה להאשים שחקנים אחרים".

ביברס נאתכו סיכם: "הגענו במשחק לקצב שאנחנו רוצים, והמשחק הלך לכיוון שלנו. אנחנו מאבדים ריכוז לשניות ובמקומות קריטיים. המשחק הזה גורם להיות גמור נפשית, אבל עכשיו אנחנו צריכים להרים את עצמנו למשחק ביום שלישי נגד לטביה. באופן אישי זאת התקופה הכי טובה שלי להגיע לנבחרת ישראל, ואחת התקופות היפות מבחינת להיות בנבחרת ולנסות ליזום ולתקוף במשחקי הבית והחוץ. אני גאה בחברים שלי בנבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי