אבו עביד: "אף אחד לא שמע את מה שקלינגר ספג מאוהדי מכבי ת"א"

שחקן הפועל ת"א הגן על מאמנו בראיון ל-103FM: "קטונתי מלשפוט אדם בשעת כעסו. הוא הביא להם הרבה כבוד כשחקן וכמאמן ולא שמרו לו על הכבוד המינימלי". וגם: הביקורת על פפיר, התנהגות הקהל והעתיד באדום. המגן יורה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

גם אחרי שכבר חלפו ארבעה ימים מאז הוכרע אחד הגמרים הדרמטיים בתולדות גביע המדינה עם ניצחון של מכבי על הפועל בדרבי תל אביבי לוהט, הרוחות מסרבות להירגע. כזכור, מהומת ענק פרצה על כר הדשא בבלומפילד מיד לאחר פסילת שער השוויון של האדומים בדקה ה-115 על ידי השופט ארז פפיר. הערב (ראשון) התראיין לתוכנית הספורט של 103FM איאד אבו עביד, מגן הפועל ת"א, ונתן את נקודת מבטו לאירועים.

האזינו לראיון המלא

אבו עביד פתח בהתייחסות לשער השוויון של מכבי ת"א: "אני חושב שהייתה על אדי גוטליב עבירה. אני מכיר אותו כבר כמה שנים ויש לו משחק ראש בין הטובים בארץ. זאת סיטואציה שהיא לא מורכבת לבלם, הייתה שם נגיעה שהוציאה אותו משיווי משקל. הייתי בטוח שיונתן כהן הצליח לנגוח את הכדור לשער רק בגלל זה. ברור שגם הייתה שגיאה של השוער, אבל אנחנו מדברים על העבירה שהייתה לפני".

לאחר מכן, הוא עבר לאירוע המרכזי שהתחולל סמוך לשריקת הסיום, כשהעביר ביקורת על ארז פפיר: "אני הייתי על המגרש. השופט היה מטר מהאירוע והוא ראה הכל מהזווית הכי טובה, הוא היה ממש מול המקום שבו קרתה העבירה. אם אתה שואל אותי, יש שופטים שהיו שורקים על זה מיד פאול ויש כאלה שלא. עובדה, פפיר היה מטר מהאירוע ולא שרק על זה פאול".

איאד אבו עביד, אדי גוטליב | ברני ארדוב‎

סערת הרגשות אחרי פסילת השער: "את האמת, אני עד עכשיו מריץ את המהלך האחרון מהדקה ה-115, ואין לי מילים לתאר את ההרגשה. הקהל ביציעים של הפועל עוד שנייה ירד למגרש מרוב אושר, ואז הגיעה ההחלטה של ה-VAR. זה מוריד אותך, אבל זה הירידות והעליות שיש בספורט, צריך לדעת להתמודד עם זה".

התנהגות קלינגר וטועמה: "קטונתי מלשפוט אדם בשעת כעסו (קלינגר). הם לא היו צריכים להתנהג ככה, אבל אתם לא שמעתם את קללות שהם ספגו מהקהל של מכבי. במיוחד ניר, שעשה כל כך הרבה עבור מכבי. הוא הביא להם שני גביעים בתור שחקן, וגביע, אליפות וצ'מפיונס בתור מאמן. אל תריעו לו אבל תשמרו על הכבוד המינימלי. ניר אימן כמה פעמים מול מכבי, ואם הוא הגיע למצב כזה כנראה שהיה משהו חריג. הוא היה בסערת רגשות, הרבה זמן לא ראיתי אותו ככה אחרי משחק".

התנהגות הקהלים בדרבי: "עברתי כמה דרבים, גם של תל אביב וגם של חיפה, אבל דרבי כזה עם אווירה כזאת – בחיים שלי לא חוויתי. מגיע שאפו לשני הקהלים, רמה כזאת של תפאורה אני לא זוכר. אני חושב שאם השופט היה שורק לפאול מלכתחילה, כל הבלאגן לא היה קורה. הטעות שלו הייתה שהוא ראה את השער ואישר אותו, כבר שמנו את הכדור בחצי. פתאום הוא הולך ל-VAR, זה יכול לרסק קבוצה".

ארז פפיר, ניר קלינגר | ברני ארדוב‎

המשך דרכו בהפועל ת"א: "מחר אני טס לחופשה, מקווה לחזור ולראות מה עושים. יש לי את דודו דהאן שמטפל לי בעניינים האלה, מאמין שיהיה בסדר. יש רצון לחזור להפועל, אבל לשני הצדדים צריך להיות רצון. עוד לא ישבתי איתם, אז אני לא יכול להגיד שיש מצידם רצון, אבל בתחושות שלי שלי הם מכבדים אותי ומעריכים אותי. המערכת יחסים שלי עם הקהל של הפועל היא טובה ויש אהבה בין שני הצדדים, אף פעם לא הסתרתי את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי