אחיינו של ויקי פרץ: "היו אותות מצוקה נפשיים, אבל הוא היה אדם שמח"

ויקי פרץ ז"ל | קובי אליהו

עו"ד עידו פורת עלה לשידור בתכניתו של גיא פלג ב-103FM וסיפר על מותו הטרגי של אחד החלוצים הגדולים בתולדות ישראל: "היה אדם מקסים, מי יכול היה להאמין שאדם כזה ישלח יד בנפשו ועוד בנסיבות כאלה? זו טרגדיה"

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל מתקשה לעכל את מותו של ויקי פרץ, שהלך לעולמו בגיל 68 בנסיבות טרגיות. רק אתמול הוא הובא למנוחות ובנו, עומר, סיפר כי "המוות הכה אותנו בתדהמה", דברים דומים לאלו שאמרו כל קרובי משפחתו, חבריו ומכריו של אחד החלוצים הגדולים בתולדות ישראל.

הבוקר (רביעי), במהלך תכניתו של גיא פלג ב-103FM, עלה לשידור המאזין עורך דין עידו פורת, אחיינו של פרץ ז"ל שספד לדודו ששם קץ לחייו. "רציתי לספר מי זה דוד שלי, שהיה אחד השחקנים הגדולים בתולדות המדינה ועל כך לא יכולה להיות מחלוקת. אולי גדול חלוצי מכבי תל אביב. מעבר לזה הוא גם היה דוד שלי, אדם מקסים שהספקתי לראות גם בימים הגדולים שלו במכבי וכתינוק גם בצרפת. זו טרגדיה, כי באמת לא היה שום סממן, מחשבה או סימן שדבר כזה יכול לקרות לדוד שלי".

כשנשאל עו"ד פורת על ידי פלג אם אף אחד במשפחה לא שם לב לדעיכה פיזית ומקצועית, השיב: "עד לפני שנתיים בערך ויקי עוד אימן במחלקת הילדים של מכבי תל אביב. מה שקרה זה שבעקבות ההתפרצות של נגיף קורונה החליטו בארץ לסגור את כל מחלקות הילדים, סגרו את האימונים והמשחקים ותקופה ארוכה לא היה כדורגל בגילאים האלה. ויקי הסתגר בביתו, הוצא לחל"ת ולא מצא את עצמו לפי מה ששמעתי, זה נכון. היה לו מאוד קשה להיות בבית, אבל הוא היה אדם שמח.

ויקי פרץ | עדי אבישי

"לפני שבועיים ויקי עוד נסע עם אשתו לחו"ל, הוא היה אדם של חברים ואיש מצחיק. נכון שכשאדם מזדקן הוא דועך, מה לעשות? הקריירה נגמרת לכולם. אני יכול להגיד שממה ששמעתי הוא כן שידר אותות מצוקה נפשיים והמשפחה הקרובה מאוד עזרה לו וטיפלה בו ועטפה אותו בחיבוק גדול, אבל מי יכול להאמין שאדם כזה, בכלל כל אדם, אבל בטח אדם כזה שבכל מקום בו היה מסתובב היה ונותר ויקי פרץ, שהוא יישלח יד בנפשו ועוד בנסיבות כאלה?", הוסיף אחיינו.

עוד אמר פורת: "זה נכון שהוא היה למוד אכזבות המון שנים כי ויקי בעיניי עצמו וזה קורה להרבה אנשים הוא נשאר ויקי הוא עדיין קיבל כבוד בכל מקום ותמיד ראה עצמו עם המון ידע, בתקופה שלו כשהוא שיחק בצרפת מי בכלל הגיע לחו"ל? זה לא הימים של היום. אני חושב שאולי הקש ששבר את גב הגמל, לפחות לפי מה ששמעתי שדרדר אותו נפשית, זה הסיפור שהובטח לו או שהוא קיווה למצוא תפקיד משמעותי בעיריית רמת גן במה שקשור לספורט והוא התאכזב לשמוע שהתפקיד ניתן למישהו אחר. הוא קיבל תפקיד אחר, אבל לא שקשור לספורט או לכישורים שלו. הוא הרגיש כנראה שהוא לא ממצה את עצמו, ושוב, זו לא סיבה לעשות את מה שהוא עשה וקשה לנו מאוד מאוד עם זה. גם אם אדם משדר אותות מצוקה אתה לבטח לא יכול להאמין שהוא נמצא בדיכאון כל כך קשה שישעה לעצמו את שעשה.

ויקי פרץ
ויקי פרץ | יהונתן שאול

"זו טרגדיה כי במדינה שלנו יש הרבה מאוד סמלים אבל אף אחד באמת לא יודע לתת כבוד, לטפל בספורטאים או בדרנים ובכל מיני תחומים שאנשים מגיעים לגיל שהם כבר לא ביכולות של פעם וחבל שלפחות מי שהיה שחקן נבחרת לא מצא עצמו עם עזרה מקצועית מטעם כל מיני גורמים שהיו המון שנים בקשר איתו. אי אפשר להאשים אף אחד, והמשפחה לא מאשימה אף אחד וזו טרגדיה, אין מה לעשות", אמר בנוסף.

לסיום התייחס עו"ד פורת גם לטענות על כך שהוא סבל מקשיים כלכליים: " אני רואה את התקשורת איזה כבוד גדול הוא מקבל, זה מחמם את הלב, רק ראיתי בכל מיני מקומות שהרקע להתאבדות חובות או קשיים כלכליים. לויקי דוד שלי לא היו קשיים כלכליים בשנים האחרונות, לא היה חייב כסף לאף אחד ולא הייתה חסרה לו פרנסה. הוא חי חיים יפים מאוד, נכון שהוא לא היה עשיר כמו שהיה צריך להיות, אבל אין שום קשר בין המצב הכלכלי שלו למה שהוא עשה לעצמו".

האזינו לקטע המלא

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי