מועדון הקצב: 1:5 למכבי חיפה על דינמו טביליסי במוקדמות הקונפרנס ליג

לעיני זמר שיר האליפות אביהו פנחסוב, הירוקים התפוצצו על הגאורגים. מאור לוי דמע אחרי שהבקיע שער בכורה, אוסיי השווה, אבל פלאניץ', אצילי וצמד של אשכנזי הובילו לניצחון מוחץ. טורשהאבן מחכה בסיבוב הבא

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מאז ההדחה המאכזבת מול קייראט, מכבי חיפה לא מביטה לאחור. אחרי שגברו 0:2 על מכבי תל אביב באלוף האלופים, הירוקים השלימו שבוע נפלא עם 1:5 ענק על דינמו טביליסי בגומלין הסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס ליג, בדרך ל-2:7 בסיכום שני המשחקים ומפגש מול טורשהאבן מאיי פארו בסיבוב הבא.מי שנכח ביציע וישב לצידו של הבעלים יעקב שחר היה לא אחר מאשר אביהו פנחסוב, שיחד עם מועדון הקצב שלו חיברו את שיר האליפות של הקבוצה מהכרמל.

הירוקים היו פעילים מאוד בפתיחת המשחק בצד ההתקפי. צ'ארון שרי ועומר אצילי איימו, אך מי שכבש את השער הראשון של האלופה הישראלית הוא דווקא מאור לוי הצעיר, שנכלל בהרכב לאור החיסורים הרבים בקישור. שרי הקפיץ באלגנטיות את הכדור לרחבה, לוי החמקמק נכנס בין שוער הגאורגים לשחקן הגנה ובנגיעה קטנה הבקיע את שער הבכורה שלו בבוגרים. לוי דמע מהתרגשות בחגיגות, אך הן הסתיימו כעבור שבע דקות בלבד. מסירה לא טובה של סאן מנחם בחצי המגרש שלו אפשר לאורחת לצאת להתקפה מפתיעה, שהסתיימה במסירת עומק נהדרת של זוראן מארושיץ' לבארנס אוסיי שהבקיע באחד על אחד מול ג'וש כהן.

דקה בלבד לאחר השוויון, מארושיץ' היה קרוב להשלים מהפך עם שער משלו, אך זה ככל הנראה עורר את הקבוצה של ברק בכר. קרן של אצילי מצאה את בוגדן פלאניץ' בפינה הרחוקה, הבלם נגח ואחרי מספר הסטות, הכדור חדר לרשת מגופו של פביאן ספורקסלדה. המחצית השנייה הייתה די רדומה, עד רבע השנה האחרונה. אצילי השתלט על הריבאונד אחרי בעיטה של דין דוד וקבע 1:3 מטווח קצר, ואז הגיע עוד גיבור לא צפוי – יובל אשכנזי.

יעקב שחר, אביהו פנחסוב | מאור אלקסלסי

הקשר שממעט לשחק החליף את אצילי, ותוך דקה כבש את השער אחרי בעיטה נהדרת מקצה הרחבה. בדקה ה-86, הוא קינח את הקונצרט החיפאי עם צמד אישי, שבוודאי יוסיף לו הרבה ביטחון לקראת העונה שבפתח. לקראת הסיום, האוהדים הירוקים אפילו זכו לראות את הרכש החדש, ראיין סטריין, בהופעת בכורה לאחר שנכנס בדקה ה-84.

יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדאן פלאניץ' (ראיין סטריין, 84), אורי דהן, סאן מנחם, חוסה רודריגס, מאור לוי (מוחמד ג'אבר, 80), עומר אצילי (יובל אשכנזי, 80), דולב חזיזה, צ'רון שרי (בן שהר,64), גודסוויי דוניו (דין דוד, 64).

דינמו טביליסי: עומר מיגיניישווילי, פביאן ספורקסלדה (נודרי יאשווילי, 78), גיורגי פפאבה, סימון גבניון, סבה חבדגיאני, לבאן חראבדזה (טורניקה מורכילדזה, 38), מילאן ראדין (בקאר קרדבה, 52), נודרי קבטרדזה (גיורגי קוטסיה, 78), אנזור מקוובישווילי, בארנס אוסיי, זוראן מארושיץ' (גיורגי גאבדבה, 52).

שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

דקה 6: בעיטה של שרי מזווית קשה מקצה הרחבה נהדפה על ידי השוער, מנחם עט על הריבאונד בקצה השני של הרחבה אך בעט לשמיים.

דקה 11: אצילי שיגר בעיטה מסובבת נהדרת לפינה הרחוקה, אך פספס בסנטימטרים ספורים את המסגרת.

אורי דהן | מאור אלקסלסי

דקה 17: 0:1 למכבי חיפה! מאור לוי העביר את הכדור לשרי, שהחזיר לו עם הקפצה אלגנטית לתוך הרחבה. רגע לפני שהשוער הגאורגי קלט את הכדור, הקשר הצעיר הגיע אליו ועם נגיעה קטנה בכדור הבקיע את שער היתרון של הירוקים.

מאור לוי חוגג | מאור אלקסלסי

דקה 24: דינמו טביליסי משווה ל-1:1! איבוד כדור של מנחם בחצי המגרש שלו עלה לקבוצתו ביוקר. מארושיץ' העביר מסירת עומק נהדרת לאוסיי, שבאחד על אחד מול כהן לא התבלבל והשווה.

שחקני דינמו טביליסי חוגגים | מאור אלקסלסי

דקה 25: זמן קצר מאוד אחרי שבישל, מארושיץ' היה קרוב לשער משלו. החלוץ נותר די פנוי ברחבה, אך בעט לרשת החיצונית.

חוסה רודריגס | מאור אלקסלסי

דקה 36: דוניו הסתובב ברחבה ובעט נהדר לפינה הרחוקה, אך השוער זינק והדף את הכדור לקרן.

דקה 37: מכבי חיפה ב-1:2! קרן של אצילי לפינה הרחוקה הגיעה לפלאניץ'. הנגיחה של הבלם הפכה למן מסירת רוחב, שפגעה במספר שחקנים וחדרה לרשת אחרי נגיעה אחרונה של ספורקסלדה.

בוגדן פלאניץ' חוגג | מאור אלקסלסי

דקה 57: דוניו העביר כדור נעדר לאצילי שניער את שחקן ההגנה, אך בעט לרשת החיצונית.

דקה 75: מכבי חיפה עולה ל-1:3! דוד המחליף בעט למסגרת, השוער הגאורגי הדף עם הרגל, אצילי השתלט על הריבאונד וממרחק קטן הגדיל את היתרון החיפאי.

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

דקה 81: מכבי חיפה כבר ב-1:4! שהר השאיר את הכדור לאשכנזי עם העקב, המחליף הטרי התקדם ומקצה הרחבה בעט לקורה ופנימה.

דקה 86: 1:5 למכבי חיפה! דוד העביר מסירת רוחב שטוחה שחלפה על פני שחקני ההגנה והגיעה לאשכנזי, שדחק את רגלו בתוך רחבת החמש והשלים צמד מהיר.

יובל אשכנזי חוגג | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי