קצב: "המועדונים עובדים על השחקנים בעיניים, הכל קומבינות וסיפורים"

ערן זהבי, רונן קצב | אינסטגרם

סוכנו של זהבי תקף את מדיניות הקיצוצים ב-103FM: "אין את זה באף ליגה". על מיכה ואצילי: "מי שמיהר לתלות אותם צריך לעשות חשבון נפש". וגם: החתימה בפ.ס.וו, המגעים עם פנרבחצ'ה ומה קורה עם סולומון?

(גודל טקסט)

אחרי מספר שבועות של ספקולציות וסיקור תקשורתי נרחב גם מחוץ לישראל, ערן זהבי בחר בתחנה הבאה בקריירה שלו – פ.ס.וו איינדהובן. לאחר שהחלוץ ערך את אימון הבכורה שלו בהולנד, סוכנו רונן קצב התראיין לתכנית הספורט של 103FM, עשה סדר בתהליך שהוביל לחתימה באיינדהובן, תקף את מועדוני ליגת העל על מדיניות הקיצוצים וסגר חשבון עם מבקרי דור מיכה ועומר אצילי, אחרי שהתיק נגדם נסגר היום.

קצב פתח בעדכון קצר על יומו הראשון של זהבי בפ.ס.וו: "ערן סיים עכשיו אימון ראשון עם הקבוצה, הקצב הוא טוב. עשו משחק פנימי והוא הבקיע כמה שערים כמו שהוא אוהב. האם ערן שדו יגיע גם לפה? לא יודע מה בדיוק יהיה. זו מערכת שונה ויש פה את צוות המאמנים של רוג'ר שמידט, אבל אנחנו מאוד נשמח אם נוכל לסדר לו גם פה תפקיד, בהחלט".

תהליך הבחירה באיינדהובן: "התלבטויות לא היו כל כך, הוא די התחבר לרוג'ר עוד בסין. ישב איתו מספר פעמים והיה חיבור מעולה ביניהם, הם כל הזמן דיברו על זה שירצו לשתף פעולה בהזדמנות הראשונה. היו הצעות נוספות מקבוצות שאני לא יכול לציין כי אני צריך לכבד אותן. ערן יכול היה לשחק עוד שלוש-ארבע שנים בכסף הרבה יותר גדול, הוא עזב את הכסף ובא לאתגר המקצועי שטוב לו, שזה להיות בקבוצה מובילה שתתחרה על האליפות, עם מאמן שמאמין בו, בקבוצה צעירה שהוא יכול לתרום מהניסיון שלו. המאמן אמר בפירוש שהוא ירצה שהצעירים יראו איך מתנהל מקצוען בגיל שלו. כל הדברים האלה גורמים לשחקן לחשוב שזה המקום הנכון בשבילו".

השמועות על המועמדות האחרות: "עם פנרבחצ'ה היו לנו כמה שיחות וזה לא הבשיל להצעה רשמית, לעומת זאת בבשיקטאש כן. אנחנו לא מתעסקים בכל מיני דברים שיצאו לתקשורת. התקשורת הטורקית מאוד אוהבת לצאת קדימה וזה בסדר, למרות שזה נעשה באופן דרמטי וטיפה לא מדויק. גם לנו היה חלק עם הנושא של התגובות שהרמנו להם להנחתה, אבל זה היה רק גימיק נחמד".

ערן זהבי | הטוויטר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן

איך מתנהלים עם הקורונה בכדורגל האירופי: "הקורונה נגעה בכל ליגה אבל באף ליגה אין את הקיצוץ שיש אצלנו, זה בולט לעין. בחו"ל אין כזה דבר קיצוץ בגלל הקורונה, לא נעים לי להגיד אבל המועדונים אצלנו עובדים על השחקנים בעיניים. מה שמשרד האוצר אמר זה לקצץ 20-30% מתקציב המועדון. זה לא נכון שכל שחקן חייב לקצץ, כי אם אתה מוכר שחקן שהרוויח הרבה, כבר קיצצת ואתה לא צריך להפחית לכולם. ארגון השחקנים צריך להיות הרבה יותר חזק כי הכדורגל שייך קודם כל לשחקנים ולאוהדים. בטוח שיש נזק לקבוצות, אבל צריך לבחון אותו בצורה טובה. איזה נזק היה בשנה שעברה, למשל. אם כבר מכרו את כל המנויים מראש וזכויות השידור אותו הדבר ולא היה להם שיטור ואבטחה, אז מה הנזק? כמה אלפי כרטיסים שלא מכרו?".

מבנה ההכנסות משתנה בין הליגות: "אני חושב שאפשר לבחון את הכל בצורה הוגנת. יש לי בעיה עם זה שיש סוג של עבודה בעיניים. הכל זה קומבינות וסיפורים. אם אמרו לכם לקצץ 20% מהתקציב, תקצצו. אל תגידו לשחקנים שכל אחד חייב לקצץ 30%. יש פה מצב שכאילו הרימו להם להנחתה, אז יש להם הזדמנות להוריד כסף לשחקנים. צריך לבדוק כמה כסף כל קבוצה הפסידה באמת".

המעוניינות במנור סולומון: "יש דיבורים אבל אנחנו אוהבים לעבוד בשקט. אולי דברים יקרו ואולי לא. אני חושב שהוא במועדון נהדר שהוא עדיין יכול להתפתח מאוד טוב בו. בתקופה האחרונה הוא היה קצת פצוע ולא היה תמיד בהרכב. זה נראה שהוא מתפתח ומתקדם מאוד והעתיד שלו נראה מצוין. החורף שם? שמים מעל והכל עובר".

גם לזהבי יהיה קר בהולנד: "קר מאוד והוא יצטרך להתרגל לזה וליהנות מזה. באנו לעבוד קשה אבל גם ליהנות, זה היתרון של בן אדם בן 33 שכבר הרוויח הרבה כסף. אתה צריך ליהנות מהבחירות שלך, כי אם לא אתה נשאר במקום. אנחנו מקווים מאוד שהוא ייהנה ויגשים את עצמו. מעבר לאתגר של השיאים האישיים שהוא הגשים בצורה מדהימה בסין, כשאתה בא ממכבי תל אביב שאתה מתחרה כל שנה על תארים ומגיע לקבוצה שאין לך סיכוי לתארים, יש קצת געגוע. לכן הבחירה הזו".

מנור סולומון | Pavlo Bahmut/ Ukrinform/Barcroft Media via Getty Images

הסיכוי של פ.ס.וו לקחת אליפות: "ב-20 השנה האחרונות, לפ.ס.וו איינדהובן יש יותר תארי אליפות מאייאקס. בסוף, מתוך האופציות אתה בוחר את המקום שאתה מאמין שתהיה בו שחקן מוביל, שלא יחליפו אותי הרבה ואני אשים את הגולים שלי. זה חלק מהשיקולים שערן בחר ללכת איתם".

האם הסתדרו הדברים עם הסיניים: "עדיין לא, אבל אני מאמין שזה ייפתר בימים הקרובים. קשה להם להיות נחמדים, ראיתם שהייתה תקיפה מולו בתקשורת ודיברו טיפה לא יפה. בסוף, התוצאות מדברות בעד עצמן וכשבן אדם משאיר שם מעל 100 גולים, עם שיא בהיסטוריה של סין, אם הוא היה כזה רע הוא לא היה מקבל את סרט הקפטן לשנה. אני יכול להבין את האכזבה מההחלטה הזו כי הם בעצם רצו שהוא יישאר והציעו לו חוזה עד הפרישה. הוא קיבל הצעה של הרבה כסף אבל בתוכו הוא שלם עם זה שהוא הולך על האתגר שהוא רצה".

סגירת התיק של אצילי ומיכה: "אנחנו כמה ימים לפני יום כיפור. אני לא שופט, אבל הרבה מאוד אנשים צריכים לעשות חשבון נפש על הצורה והדרך של שפיטת אנשים עוד לפני שהם הואשמו. עוד לפני שכל הפרטים ידועים מיהרו לתלות אנשים על העץ. מראשון העיתונאים ועד אנשים שעשו טורים או דיברו עליהם שנגועים בעצמם בעבר מיני מפוקפק, בבגידות ובכל מיני מעשיות. שפטו בלי לדעת בכלל מה התיק ומה קורה. התעלמו לאורך כל הדרך מדברים שקרו. והיום, כשהתיק נסגר מחוסר אשמה, זה ימים טובים לאנשים האלה, לקראת יום כיפור, לחשוב קצת על הדרך איך לא פוגעים באנשים כשהם מדברים וכותבים ומתפרנסים".

"אני מסכים שלא תמיד העניין של פלילי או לא פלילי הוא האינדיקציה", המשיך קצב, "אבל צריך לעצור רגע, לנשום ולשפוט נכון. כשאומרים 'הם לא עשו שום דבר פלילי, אבל משהו בעניין הערכי לא תקין' – אנחנו לא מוציאים ממעגל העבודה את כל מי שבוגד באשתו. זו הקבוצה של גולדהאר, הוא יכול לקבוע את הערכים שלו ולהעיף את מי שהוא רוצה וצריך לעמוד מאחורי המשמעות וזו זכותו. אני רק אומר שאנחנו שופטים מהר מדי על דברים שלא נכונים. בוא ננשום ונבין מה קורה, אם האנשים האלה פשעו אפשר אחרי זה גם לשחרר אותם וזה בסדר. תלו אותם על העץ לפני שמשהו קרה".

דור מיכה חוגג עם עומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי