מנכ"ל שחטאר: "סולומון ברשימות של המועדונים הבכירים ביבשת"

מנור סולומון | Anatolii Stepanov/Anadolu Agency via Getty Images

סרגיי פלקין ניצל את פגרת החורף על מנת להשיב לשאלות האוהדים והתייחס בין השאר גם לישראלי: "כבר אפשר לדבר עליו כשחקן מפתח". וגם: העמדות בהן האוקראינים ינסו להתחזק ומטרת האקדמיה

(גודל טקסט)

בעיצומה של פגרת החורף ולקראת המפגש הכפול מול מכבי תל אביב בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, מנכ"ל שחטאר דונייצק, סרגיי פלקין, ענה בהרחבה לשאלות האוהדים ודיבר בין השאר גם על עתידו של מנור סולומון.

פלקין נשאל האם מחירם של סולומון וטטה זינק לאחר היכולת שהציגו בשלב הבתים של ליגת האלופות: "בגדול, אנחנו כבר יכולים לדבר עליהם בתור שחקני המפתח של שחטאר. לאחרונה קראתי עליהם מאמרים רבים בעיתונות הזרה – באתרים הנחשבים ביותר בעולם – וכתבו שם דברים טובים מאוד. עלינו להבין: אם העיתונאים הבכירים כבר הבחינו בכך, אז לסקאוטים של המועדונים המובילים באירופה יש את השמות של סולומון וטטה בפנקס. כשהקבוצה מנצחת, הערך של כל השחקנים עולה. זה דפוס".

מדוע שחטאר לא רוכשת לאחרונה שחקנים חדשים: "קנינו הרבה שחקנים צעירים בו זמנית. באופן טבעי לקח להם זמן להסתגל ולהגיע לרמתם הנוכחית. האוהדים רוצים רכש כאן ועכשיו, אבל זו לא המציאות. היו לנו גם טעויות, אבל אני חושב שמרבית שחקני הרכש השתלבו בקבוצה הבוגרת והם מובילים אותה כיום – שזה הדבר החשוב ביותר. בנוגע לחיזוק בחודש ינואר, אנחנו חושבים על כמה עמדות ואני יכול לומר לכם דבר אחד: לא מדובר בבלמים, בשחקני התקפה ובחלוצים".

מנור סולומון | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

איך הוא מסכם את תוצאות הקדימה של המועדון בשנת 2020: "מטרת האקדמיה היא לספק שחקנים לקבוצה הראשונה. יש כיום חמישה שחקנים שמשחקים באופן קבוע. יש עוד כמה חבר'ה שצריכים לעשות את המעבר לקבוצה הבוגרת בקרוב, ולכן אנו מרוצים מעבודת האקדמיה. המפגש האחרון, שנערך פעם ברבעון, נמשך שלושה ימים. הכל מתמקד לא בתוצאה של גיל מסוים, לא בזכייה באליפות (זה כבר סוג של כוח מניע בתוך האקדמיה), אלא בפיתוח כישרון. אם אף אחד לא נכנס לקבוצה הראשונה, האקדמיה עובדת גרוע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי