זהותו של ערן זהבי נמחקה: "מזל שלא כתבו שהוא פלסטיני"

רשת השידור הציבורית בהולנד התעקשה לא לציין את ארץ המוצא של כוכב פ.ס.וו, אחד העיתונאים הגיב בזעם: "כנראה שאסור שיהיו אצלם אזכורים חיוביים של ישראל". מריו גצה חוגג: "זהבי היה לא רע"

(גודל טקסט)

השלושער של ערן זהבי מול גלאטסראיי ממשיך לככב בכותרות בתקשורת ההולנדית – הפעם בהקשר פוליטי. בדוח המשחק של רשת השידור הציבורית ההולנדית NOS, הושמטה זהותו הישראלית של כוכב פ.ס.וו איינדהובן, ויש מי שמשוכנע שהייתה בכך כוונת זדון.

העיתונאי ההולנדי בארט שוט העלה לחשבון הטוויטר שלו צילום מסך מהדיווח באתר, בו צוין שזהבי הוא יווני. "ב-NOS שונאים את ישראל עד כדי כך, שהם הפכו את זהבי ליווני", כתב.

הדיווח המקורי: "ערן זהבי היווני"

כעבור זמן קצר הטקסט עודכן, אבל ארץ המוצא של זהבי הושמטה. "טוב ש-NOS 'תיקנו' את הטעות, אבל עכשיו לפתע לא מופיע שום אזכור למדינה שזהבי מגיע ממנה. אולי זה בגלל שאסור שיהיו אזכורים חיוביים לישראל בתקשורת. איזו צביעות", כתב שוט בתגובה, והוסיף ש"אחרי הסיקור האינטנסיבי שלהם של החרם של בן אנד ג'ריס על ישראל, אני מופתע מכך שהם לא כתבו שזהבי הוא למעשה פלסטיני".

הדיווח המתוקן

במקביל, פ.ס.וו ממשיכה בחגיגות וממשיכה להתלהב משיתוף הפעולה המשופר שהראו זהבי ומריו גצה. הכוכב הגרמני כתב היום ברשתות החברתיות: "איזה ערב, איזו קבוצה. לכבוש על הבמה הגדולה זה תמיד קצת שונה, במיוחד כשיש אוהדים ביציעים. אני שמח מהצמד שלי, וגם זהבי היה לא רע", כתב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי