אום אל פאחם מעדה בראשל"צ, טבריה חגגה ב-2:4 על בני יהודה

play
עידן גולן עירוני טבריה | מאור אלקסלסי
שני בלאומית: הפועל פתח תקוה רוצה ניצחון חוץ שמיני רצוף 08:14

רצף הניצחונות של האדיה נעצר עם 1:1 בעיר היין, העולה החדשה נחלצה מפיגור והפכה ל-2:4 מטורף. 0:4 ליפו על אחי נצרת, נוף הגליל חטפה 3:0 מכפר סבא

(גודל טקסט)

הליגה הלאומית נמצאת בשלביה האחרונים לפני הפלייאוף והיום (שישי) יצא לדרך המחזור ה-28 עם חמישה משחקים שלהם חשיבות גדולה בצמרת ובתחתית. הפועל אום אל פאחם נעצרה בראשון לציון אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ומי שהתבססה במקום השלישי ונצמדה למכבי פתח תקוה במקום השני היא עירוני טבריה, שחגגה ב-2:4 על בני יהודה.

מכבי קביליו יפו חגגה גם כן עם 0:4 בחוץ על מכבי אחי נצרת ובתחתית ניצחה כפר קאסם 0:2 יקר בחוץ על רמת השרון. הפועל נוף הגליל ומוטי איוניר שוב הובסו, הפעם 3:0 בבית בידי הפועל כפר סבא.

שחקני עירוני טבריה חוגגים עם ברק אביתר
שחקני עירוני טבריה חוגגים. מהמשחקים הטובים של העונה בלאומית | מאור אלקסלסי

עירוני טבריה – בני יהודה 2:4

שני הפסדים רצופים להפועל פתח תקוה ואום אל פאחם, יריבותיה לצמרת, הרחיקו את טבריה מקרב העלייה, אבל העולה החדשה בכל זאת נצמדה למכבי פתח תקוה שבמקום השני כשלכל אחת 51 נקודות, על אף שלמלאבסים שני משחקים חסרים להשלים. טבריה עלתה ליתרון מהיר ותוך דקה מצאה את עצמה בפיגור כפול, אבל השכילה להפוך במחצית השנייה ורשמה ניצחון שלישי בארבעת המחזורים האחרונים. לעומתה, בני יהודה של אלישע לוי ממשיכה לצנוח, חטפה רביעייה שנייה ברציפות, כשבוע אחרי שזה קרה לה נגד מכבי פתח תקוה והיא עם ניצחון בודד בששת המחזורים האחרונים.

דקה 4: גול! 0:1 לטבריה. הגבהה טובה לרחבה הסתיימה בנגיחה של ברק אביתר לרשת.

דקה 30: גול! בני יהודה חזרה ל-1:1. זרדב קיבל כדור עומק ולא התקשה מול ליטבינוב.

דקה 31: גול! בני יהודה הפכה תוך דקה: לא ייאמן. בלילתי ניסה למסור אחורה לאחד מחבריו להגנה, אבל הציב את שקד נבון לבדו מול השער ומשם הדרך ל-1:2 הייתה קצרה.

דקה 36: גול! טבריה השוותה ל-2:2. בלילתי כיפר על השגיאה בשער עם פריצה משמאל, כדור רוחב למתנאל טדסה והאחרון ירה לפינה הרחוקה.

דקה 63: גול! טבריה שוב ביתרון. כדור עומק לעברו של מזרחי נהדף על ידי נראון, אך שוער בני יהודה לא הגיב בזמן לכך שהכדור נפל אצל עידן גולן והאחרון קבע 2:3 לטבריה.

דקה 85: גול! טבריה סגרה סיפור עם הרביעי שלה. טדסה הרים מימים, סזאר נותר ללא כיסוי, עלה מצוין ונגח לפינה הקרובה.

שקד נבון, שחקן בני יהודה
נבון השלים מהפך, אבל זה לא הספיק לזהובים | מאור אלקסלסי

הפועל ראשון לציון – הפועל אום אל פאחם 1:1

ארבעה ניצחונות רצופים ללא ספיגה החזירו בגדול את האורחים למאבק העלייה, אבל באצטדיון הסופרלנד גם הם ספגו ממוחמד במבה ועל אף שהצליחו להשוות במהרה, ייאלצו להסתפק בנקודה אחת בלבד והם נותרו במקום הרביעי. עבור ראשון לציון זו נקודה חשובה אחרי ארבעה הפסדים בחמישה משחקים, אך היא סופרת כבר שבעה משחקים ללא ניצחון וממשיכה להסתבך בתחתית.

דקה 66: גול! 0:1 לראשון לציון. מי אם לא הכוכב המקומי מוחמד במבה היה במקום הנכון בזמן הנכון, שם את הראש והעלה את הכתומים ליתרון.

דקה 71: גול! אום אל פאחם הגיבה מיד והשוותה ל-1:1 מהרמה של קובי מור שמצאה את דרכה פנימה.

מכבי אחי נצרת – מכבי קביליו יפו 4:0

האורחים מיפו שבו למסלול הניצחונות במחזור הקודם עם ניצחון ביתי על הפועל נוף הגליל והם המשיכו בשלהם עם ניצחון קל על מכבי אחי נצרת, שמצדה רשמה הפסד חמישי רצוף והיא הולכת ומתרחקת מהפלייאוף העליון. דודו ביטון כבש כבר בדקה העשירית והשלים צמד בפנדל בדקה ה-65, מתן בית יעקב הצטרף לחגיגה בחלוף שתי דקות ודובב גבאי נעץ את המסמר הרביעי והאחרון בדקה ה-90.

הפועל נוף הגליל – הפועל כפר סבא 3:0

היה זה משחק קריטי עבור מוטי איוניר וחניכיו מול יריבה שכבר אין לה יותר מדי על מה לשחק, אבל הם לא ניצלו זאת, הובסו בביתם ונותרו במקום ה-15 ולפני אחרון, עלולים לראות את הפועל רמת גן מגדילה את היתרון מהם לכדי 9 נקודות ביום שני. איאד חג'ג' (33), יואל אבוחצירה (67) וחאג' יחיא (79) כבשו לזכות הירוקים שעצרו רצף של שני הפסדים.

הפועל ניר רמת השרון – מ.ס. כפר קאסם 2:0

ניצחון חשוב מאוד לכפר קאסם בלוד. אחרי שבמחזור הקודם חוותה את ניצחונה הגדול ביותר העונה עם 0:4 בדרבי על אחי נצרת והתרחקה מהקו האדום, בזכות הניצחון היום על אחת מיריבותיה לתחתית היא כבר במרחק שמונה נקודות מנוף הגליל שמתחת לקו, עקפה את הפועל רמת גן שבמקום ה-14 עם נקודה פחות וגם צימקה את הפער מרמת השרון לנקודה בלבד. עאמר אלדדה הבקיע בדקה ה-10 ואת תוצאת הסיום קבע ז'בקו פטקוב כעבור חצי שעה. רמת השרון עם הפסד רביעי ברציפות, כבשה רק שער אחד ברצף זה.

מוטי איווניר מאמן הפועל אום אל פאחם
הפסד נוסףבמשחק קריטי. מוטי איווניר | מאור אלקסלסי

משחקי יום שני בלאומית

הפועל עכו – הפועל פתח תקוה
הפועל רמת גן – הפועל עפולה
מכבי פתח תקוה – אדומים אשדוד