הפועל פתח תקוה ניצחה בעפולה בדקה ה-97, 1:3 למכבי פ"ת על עכו

play
הכפיל את היתרון עוד לפני ההפסקה. ארד בר | דני מרון
לא אותו הלחץ מהסיבוב הקודם, אבל מכבי תל אביב שוב חייבת ניצחון 02:05

גושה קבע 1:2 עמוק בתוספת הזמן והמלאבסים הפכו לראשונים שמנצחים העונה בלאומית באצטדיון הסוכריה, המוליכה עשתה צעד משמעותי להבטחת הפסגה בתום העונה הסדירה. 0:2 לאום אל פאחם על הפועל רמת גן

(גודל טקסט)

המחזור ה-29 בליגה הלאומית הושלם הערב (שני) וביום שישי תגיע לסיומה העונה הסדירה, והדרמה בשיאה. מכבי פתח תקוה ניצחה 1:3 בביתה את הפועל עכו והייתה רחוקה שניות ספורות מהבטחת "אליפות העונה הסדירה", אך היא עדיין לא יכולה לחגוג את העובדה שתגיע לפלייאוף העליון מהמקום הראשון בליגה כי יריבתה העירונית וסגניתה, הפועל פתח תקוה, ניצחה 1:2 בדקה ה-90+7 בעפולה והפכה לראשונה שיוצאת עם שלוש נקודות העונה מאצטדיון הסוכריה.

במשחק נוסף שנערך, הפועל אום אל פאחם הרביעית גברה 0:2 על הפועל רמת גן ובכך שידרה שהיא לא מרימה ידיים בקרב על ליגת העל, לולא השער הדרמטי של הפועל פתח תקוה בעפולה היא הייתה כעת במרחק ארבע נקודות בלבד מהמקום השני.

עידן טוקלומטי, מכבי פתח תקוה
מכבי פתח תקוה הבקיעה פעמיים תוך דקה. טוקלומטי | דני מרון

מכבי פתח תקוה – הפועל עכו 1:3

מכבי פתח תקוה סופרת כבר שישה ניצחונות רצופים והיא ככל הנראה תסיים את העונה הסדירה בליגה הלאומית במקום הראשון בו הייתה לאורך רוב העונה, אך עדיין לא הבטיחה את בפסגה חרף העובדה שלזכותה שלוש נקודות יתרון. מכבי פתח תקוה נכנעה להפועל עכו 2:1 בסיבוב הראשון, אבל היום החלה את המשחק בסערה ועלתה ליתרון כבר אחרי 12 דקות כאשר עידן טוקלומטי נגח את שערו ה-11 העונה בלאומית, אך לצערו הוחלף בחלוף שמונה דקות בעקבות פציעה. בדקה ה-37 ארד בר המשיך ביכולת הטובה כשירה מכ-20 מטר את השער השני של המלאבסים, שבחצי השני הלכו אחורה וגם ספגו מנגיחה של גיורגי גבדאווה (74), ששער הבכורה שלו לא סייע לעכו לחזור מפתח תקוה עם נקודות, אבל היא רגועה אחרי שהבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון עוד קודם לכן. בתוספת הזמן אלון אזוגי במתפרצת אחרי קרן עכואית, קבע 1:3 בסיום.

דקה 12: גול! 0:1 למכבי פתח תקוה. הינדי קיבל כדור משקורין, זיהה את טוקלומטי ברחבה והרים לו כדור מושלם שהסתיים בנגיחה לרשת.

דקה 20: טוקלומטי נפצע ונאלץ לפנות את מקומו. גיא דהן עלה במקום כובש השער.

דקה 37: גול! ארד בר הניף את הרגל מכ-20 מטרים והכדור נעצר רק ברשת. 0:2 למוליכת הטבלה.

דקה 74: גול! עכו צימקה ל-2:1. ניסמבאום הרים מימין כדור מסוכן שקפץ על הדשא, גיורגי גבדאווה נגח מתוך רחבת החמש את שערו הראשון בישראל.

דקה 90+1: גול! קרן של עכו בתוספת הזמן הפכה למתפרצת של המלאבסים, אותה סיים אלון אזוגי שרץ לבדו באין מפריע עד השער, עקף את השוער וגלגל את השער השלישי של קבוצתו.

שחקני הפועל פתח תקוה חוגגים עם רן וטורי
ניצחון דרמטי במיוחד להפועל פתח תקוה | לירון מולדובן

הפועל עפולה – הפועל פתח תקוה 2:1

היה זה מפגש בין הקבוצה היחידה בליגה הלאומית שעדיין לא הפסידה העונה בביתה מול קבוצת החוץ הטובה מכולן. לשמחת המלאבסים, זה לקח להם כמעט 97 דקות, אבל בסופו של דבר המהפך הושלם והם הפכו לראשונים שיוצאים מאצטדיון הסוכריה עם שלוש נקודות – ניצחון שגם שומר על הפער שלהם במקום השני מעירוני טבריה ומהפועל אום אל פאחם שבמקומות 3 ו-4 בהתאמה. שחר הירש הבקיע כבר בדקה השלישית והימם את עופר טסלפפה ושחקניו, אלא ששתי הרמות של רז שטיין לעידו דוידוב (63) ולמתן גושה (90+7) הסתיימו בשתי נגיחות לרשת ובמהפך מושלם. בעקבות ההפסד, כאמור הראשון של עפולה העונה בביתה, היא תצטרך לנצח במחזור הסיום בעכו, או לקוות להפסד של הפועל כפר סבא ברמת השרון, כדי לשמור על המקום השמיני ולהבטיח את העפלתה לפלייאוף העליון.

דקה 3: גול! 0:1 מהיר לעפולה. התקפה מתפרצת של המקומיים הסתיימה בבעיטה רעה של שחר הירש והצלה של עומר כץ, אבל הגנת המלאבסים לא הצליחה להרחיק, כץ הדף בעיטה נוספת ובסופו של דבר הירש ירה כדור אדיר שנעצר רק ברשת.

דקה 63: גול! דוידוב המחליף איזן ל-1:1. רז שטיין הרים קרן משמאל, הקשר נותר ללא כיסוי ונגח מקרוב לרשת.

דקה 90+7: גול! מהפך באצטדיון הסוכריה! שטיין הרים כדור חופשי לרחבה, גושה הצליח לשים את הראש ולהעניק להפועל פתח תקוה ניצחון דרמטי בעפולה – הראשונה שמכניעה את המקומיים בליגה העונה!

הפועל אום אל פאחם – הפועל רמת גן 0:2

כדי להיכנס לפלייאוף עם סיכוי לעליית ליגה, הפועל אום אל פאחם ידעה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה איבוד נקודות נוסף כרגע, אחרי התיקו בראשון לציון וההפסד הביתי למכבי פתח תקוה. לשמחתה, היא רשמה ניצחון רביעי רצוף על האורדונים הודות לשערים של ראוף ג'בארין ומוחמד חטיב, בעוד האורחים ספגו הפסד ראשון אחרי שלושה ניצחונות רצופים בליגה ופספסו הזדמנות לטפס למקום העשירי.

דקה 32: גול! 0:1 לאום אל פאחם. ריף מסיקה סידר הזדמנות טובה לראוף ג'בארין, שלא פספס אותה ובעט את שער היתרון של המקומיים.

דקה 90+2: גול! מוחמד חטיב סגר סיפור עם בעיטה מחוץ לרחבה והשער השני של אום אל פאחם.

תוצאות משחקי יום שישי:

הפועל אדומים אשדוד – עירוני טבריה 2:0
מכבי קביליו יפו – הפועל ניר רמת השרון 3:0
בני יהודה – הפועל נוף הגליל 0:5
הפועל כפר סבא – מכבי אחי נצרת 2:0
מ.ס. כפר קאסם – הפועל ראשון לציון 0:0