קקון: "עזבתי את המגרש עם דמעות", ויסוקר: "צריך להביא אנשים שאכפת להם מהמועדון"

שחקני הפועל פתח תקווה מאוכזבים | קובי אליהו

שחקני העבר כואבים את ירידתה של הפועל פ"ת לליגה א' והעלו זיכרונות. "העייט" סיפר: "זה מרסק, נעשו טעויות ענק, גם בליגת העל אין קהל כזה". השוער: "עלינו לחשוב על העתיד". לוי: "ההידרדרות לא החלה אתמול"

(גודל טקסט)

בהפועל פתח תקווה עדיין מנסים לעכל את ירידת הקבוצה לליגה א' על אף שניצחה את הפועל עפולה במחזור הסיום. מועדון הפאר, אחד הגדולים ביותר בכדורגל הישראלי, שזכה בחמש אליפויות ברציפות בשנות ה-50-60 – שיא בכדורגל הישראלי – לא היה בליגה הבכירה מאז עונת 2014-15 והשנה כאמור התרסק בדרך לליגה השלישית. הטרגדיה הספורטיבית הזו גרמה ללא מעט עצב בקרב שחקני העבר והאנשים המזוהים ביותר עם המועדון.

מוטי קקון שכונה "העייט", היה אחד השחקנים הכי אהובים במועדון, תוצר מחלקת הנוער שבימי השיא שלו סיים בהפועל פ"ת כמלך שערי הליגה וסימל את קבוצת הצמרת המלהיבה של שנות ה-90: "עזבתי את המגרש עם דמעות בעיניים וכאב עצום. לראות את הקבוצה הזורמת בדם שלי בדרך לליגה השלישית – זה מרסק. המועדון חזק יותר מכל דבר אחר, אין דרך אחרת, היא צריכה לחזור לליגת העל בשנים הקרובות".

האם יש סיכוי שזה יקרה: "חובה להביא אנשים עם כסף גדול ויש כאלו. נעשו כאן טעויות ענק. היה רצון אמיתי השנה אבל במקביל גם כישלון מקצועי כי קבוצה עם כמות אוהדים כזו אין גם בליגת העל".

מוטי קקון
מוטי קקון | ברני ארדוב

זיכרון מהמועדון: "איך אפשר בלי שנות ה-90. המשחק באירופה נגד פיינורד ההולנדית למשל. מצמרר לעשות השוואה בין ה-1:2 שניצחנו, משחק שהרעיד את הכדורגל, לבין איך שהדברים נראים היום. אני מאמין שמכאן מתחילה דרך חזרה".

איציק ויסוקר, מהשוערים הבולטים ביותר לא רק בהפועל פתח תקווה אלא בכדורגל הישראלי בכלל, אמר בעצב: "זה ערב בו אפשר לערבב את העבר, ההווה ועתיד המועדון. אני בתוך הקבוצה כבר 70 שנה, תקופה בה ראיתי הכל. אתמול היו לי בלילה שיחות עצובות עם חברי מהעבר והרגשתי ממש דמעות דרך הטלפון. גם חברים ממכבי פתח תקווה כאבו את הירידה. עבורם הפועל היא עדיין הקבוצה האדירה של שנות ה-50 וה-60".

הזיכרון הראשון שעלה לך אתמול: "נזכרתי בכמה שמות כמו של אחי יעקב ויסוקר, נחום סטלמך, קופמן, הראצבים, נהרי והאגדות הבלתי נשכחות. נזכרתי במשחק השני שלי בבוגרים כשהפועל תל אביב הוליכה 0:3 אצלנו בבית בדקה ה-22 וידענו שננצח בזכות העוצמה ורוח המועדון – ועשינו את זה עם 3:4. מהפך כזה לא היה בישראל עד היום".

יעקב ויסוקר
יעקב ויסוקר | הפועל פתח תקווה, רשמי

עוד על ירידת הליגה: "ראיתי את זה בא, ידעתי עוד לפני המשחק. קיוותי שזה לא יקרה אבל במשחקים כאלו נגד קבוצות לא מסודרות – זה היה צפוי. זה יותר מכואב להגיד שאנחנו בליגה א', זה ממש היסטוריה. עכשיו צריך לחשוב על העתיד. לא להביא אנשים שרק רוצים 'לעשות סיבוב', אלא אנשים שאכפת להם מהמועדון, לחזור לימי מגרש האליפויות באברבנל והאורווה".

מי שהצליח בקבוצה הן כשחקן וכמאמן הוא ניר לוין. מאמן הנבחרת הצעירה לשעבר (59), שיחק שמונה עונות בקבוצה (זכה עמה בגביע המדינה וגביע הטוטו) ואף שימש כמאמן בשלוש קדנציות שונות ואף הוליך אותה למקום השני (השיג את הכרטיס לגביע אופ"א), נשמע מדוכא: "זה יום עצוב מאוד למועדון גדול עם היסטוריה עצומה בכדורגל הישראלי. זה עצוב ומעורר הרבה מחשבות בתקווה לימים יותר טובים ובתקווה שהמועדון הזה יחזור במהרה למקום שהוא ראוי להיות בו".

ניר לוין
ניר לוין | דני מרון

גיא לוי, בנו של גברי לוי ז"ל (שימש כמנכ"ל המועדון וכמובן יו"ר ההתאחדות לכדורגל), ששיחק בקבוצה עשור וגם עמד על הקווים למשך שנתיים, שיתף גם הוא בתחושותיו הקשות: "ביום שבו כל כך הרבה אוהדי הפועל פ"ת עצובים, זה לא הזמן לעשות חשבון נפש. יגיע גם הזמן לזה ואני מקווה שיסיקו את המסקנות הנכונות ובעיקר יבינו שהמועדון מאז ומתמיד היה בנוי משחקני בית".

עוד אמר בנושא: "מעבר לכך, ההידרדרות של המועדון לא התחילה אתמול, כך שזאת לא הפתעה גדולה שהקבוצה ירדה לליגה א'. כולי תקווה שהירידה הזאת היא לצורך עליה מחודשת ופריחה מחודשת".

גיא לוי
גיא לוי | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי