כפר סבא הפסידה וירדה למקום הרביעי, כפר קאסם נותרה בפסגה

play
שחקני הפועל אום אל פאחם חוגגים עם עמנואל סמדיה | ברני ארדוב
אצילי וספורי כיכבו, בן חיים שבר בצורת: צפו בשערי המחזור בליגת העל 03:13

הירוקים הפסידו 2:1 בבית לאום אל פאחם וסופרים כבר ארבעה משחקים ללא ניצחון. המוליכה ניצחה 0:1 את הפועל רמת גן. רק 0:0 לבני יהודה מול נצרת, עכו כבר שלישית

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בליגה הלאומית נערך היום (שישי) במלואו. הפועל כפר סבא סופרת כבר ארבעה משחקים ללא ניצחון לאחר הפסד ביתי 2:1 להפועל אום אל פאחם. המוליכה מ.ס. כפר קאסם ניצחה בחוץ 0:1 את הפועל רמת גן שנאלצה לארח בלוד. בני יהודה קיוותה להמשיך במסע ההתאוששות אך נפרדה ממכבי אחי נצרת ב-0:0 מאכזב. הפועל עכו כבר במקום השלישי לאחר 0:2בחוץ על הפועל ראשון לציון.

שחקני הפועל אום אל פאחם חוגגים עם עמנואל סמדיה
שחקני הפועל אום אל פאחם חוגגים עם עמנואל סמדיה | ברני ארדוב

הפועל רמת גן – מ.ס. כפר קאסם 1:0

המוליכה הטרייה הגיעה למשחק החוץ שנערך בלוד עקב השזרוע באצטדיון רמת גן, כשהיא רוצה לקטוע רצף של ארבעה משחקי חוץ ללא שער זכות, וגם לכבוש סוף סוף מול האורודנים לאחר שלושה מפגשים בהם לא הצליחו להבקיע. בדקה ה-25 היה זה דווקא שחקן המארחת שהעלה את כפר קאסם ליתרון: כדור רוחב שהוכנס מצד שמאל נדחק פנימה על ידי בלם הפועל רמת גן דייויד אבילה, וקבע 0:1 לכפר קאסם. האורחת שמרה על היתרון עד הסיום ותבלה עוד שבוע בפסגת הליגה הלאומית.

שחקן הפועל כפר סבא גיל יצחק מול שוער הפועל אום אל פאחם תומר ליטבינוב
השווה זמנית עבור כפר סבא, אך זה לא הספיק. גיל יצחק | ברני ארדוב

הפועל כפר סבא – הפועל אום אל פאחם 2:1

הירוקים ממשיכים בנפילה שלהם וסופרים כבר ארבעה משחקים ללא ניצחון. החבורה של מוטי איוניר לעומת זאת, שבה לנצח לאחר ארבעה מחזורים בהם לא הצליחה לעשות זאת, כאשר את שני משחקיה האחרונים אום אל פאחם הפסידה, כך שהניצחון הזה היה כמו אוויר לנשימה עבורה. עמנואל סמדיה העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-12, אך גיל יצחק השווה עבור כפר סבא דקה לפני הירידה להפסקה. טימור אביטן החזיר את היתרון לאום אל פאחם בדקה ה-55, כאשר הפעם לקבוצה מהשרון לא הייתה תגובה.

סאמח מרעב שחקן מ.ס. כפר קאסם
האחרון שכבש עבור כפר קאסם מול הפועל רמת גן. סאמח מרעב | לירון מולדובן

מכבי בני ריינה – הפועל רמת השרון 0:2

העולה החדשה והכבר לא כל כך מפתיעה עלתה למקום השני בליגה הלאומית, אחרי שהפועל כפר סבא מעדה והיא רשמה את ניצחונה השלישי ברציפות והחמישי בשש המשחקים האחרונים. בנג'מן קוקו כבש בדקה ה-25 את שערו הרביעי העונה בדקה ה-25 ואת תוצאת המשחק קבע מתנאל טסדה חמש דקות לסיום. ריינה כבר עם 23 נקודות במאזנה, בעוד רמת השרון סופרת הפסד שלישי העונה והיא עם 18 נקודות במאזנה

הפועל אדומים אשדוד – סקציה נס ציונה 0:0

העולה הדרומית אמנם לא הצליחה להשיג ניצחון, אך לאחר שלושה הפסדים בארבעת המחזורים שקדמו למחזור זה, היא תסתפק בנקודה שהשיגה, ועל הדרך שמרה על מאזן נקי מהפסדים במשחקי הבית שלה עד כה. האורחת מנגד פספסה הזדמנות להיצמד לריינה במקום השני. בדקה ה-85 ראה דונלד קודיה מנס ציונה כרטיס אדום והשאיר את חבריו בעשרה שחקנים, אך אשדוד לא הספיקה ולא הצליחה לנצל זאת כדי להכריע את המשחק.

שחקני הפועל עכו חוגגים
הצליחו לאזן ממש לפני השריקה למחצית. שחקני עכו חוגגים | אודי ציטיאט

הפועל ראשון לציון – הפועל עכו 2:0

ריימונד אטפלד עם הפסד בכורה כמאמן ראשון לציון, דווקא במשחק הראשון על הקווים באצטדיון הביתי. הצפוניים שלא הצליחו לנצח בארבעת הביקורים הקודמים שלהם בעיר היין כבשו שני שערים תוך שתי דקות כאשר זאהי אחמד הבקיע ראשון בדקה ה-39, ואיאד חאג' הכפיל שתי דקות לאחר מכן. במחצית השנייה לא נכבשו שערים, ועכו ממשיכה לטפס במעלה הטבלה, והיא כבר במקום השלישי. אטפלד יחפש ניצחון בכורה כמאמן הכתומים בהזדמנות אחרת.

בני יהודה – מכבי אחי נצרת 0:0

חמישה מחזורים ללא הפסד, בהם שלושה ניצחונות, סייעו לבני יהודה לצמצם פערים אחרי פתיחת העונה הקטסטרופלית. היורדת מליגת העל קיוותה להמשיך במגמה גם מול אחי נצרת, אך לא הצליחה לכבוש ונפרדה בתיקו מאכזב ללא שערים מהיריבה הצפונית. החבורה של יוסי אבוקסיס כעת נמצאת במקום התשיעי כשהיא עם אותו מאזן נקודות כמו נצרת והפועל פתח תקוה (17), ומקדימה אותן רק בזכות יחס שערים עדיף.

אלמוג בוזגלו שחקן בני יהודה
הזדמנות לבני יהודה להמשיך להתקרב לצמרת. אלמוג בוזגלו | אריאל שלום

בית"ר תל אביב/בת ים – הפועל פתח תקוה 2:1

ניצחון גדול למלאבסים בתוספת הזמן. המארחת כבר ראתה את עצמה עוצרת רצף של שלושה הפסדים, אך בדקה ה-90 ירדן כהן העניק למלאבסים ניצחון יקר שמשמעותו גם מחזור שלישי רצוף שלהם ללא הפסד. ניר שרון (41) העלה את האורחת מפתח תקוה ליתרון, אבל היא גם נקלעה לחיסרון מספרי אחרי שמתן גושה הורחק בדקה ה-60 ות"א/בת ים ניצלה את המצב כדי להשוות בדקה ה-71 משער של אסף הרשקו. המילה האחרונה הייתה של כהן, שבדקה ה-90 הגדיל את הפער מנועלת הטבלה ל-11 נקודות ושמר על הקבוצה מעל הקו האדום

הפועל עפולה – הפועל רעננה 2:1

אלי כהן כבר סופר שבע נקודות מאז שהחל לעמוד על הקווים ברעננה, וקבוצתו ממשיכה במסע ההתאוששות שלה על ניצחון חשוב בקרב תחתית. המארחת במצב בעייתי מאוד, והיא סופרת כבר שבעה הפסדים בשמונת המחזורים האחרונים. הפתיחה דווקא הייתה טובה מבחינת עפולה, כאשר שחר הירש העלה אותה ליתרון בדקה ה-8. גל אביב השווה חמש דקות בתוך המחצית השנייה, כאשר מוחמד עוואדה הגיע בדקה ה-88 וניצח לאורחת מהשרון את המשחק עם שער דרמטי. רעננה עם ניצחון שלישי העונה, והיא עם 12 נקודות במקום ה-14.

באמצע השבוע ייערך המחזור ה-14

שני, 19:00:

הפועל פתח תקוה – הפועל ראשון לציון

שלישי, 19:00:

מ.ס. כפר קאסם – הפועל רעננה

סקציה נס ציונה – הפועל עפולה

הפועל אום אל פאחם – הפועל אדומים אשדוד

מכבי אחי נצרת – הפועל כפר סבא

הפועל ניר רמת השרון – בני יהודה

הפועל עכו – מכבי בני ריינה

הפועל רמת גן – בית"ר תל אביב בת ים