נס ציונה ואום אל פאחם הפסידו, כפר קאסם אלופת הסיבוב בלאומית

play
מילא היטב את החלל שהותיר בן אז'ובל. פיטר אולאוולה | אריאל שלום
הכאוס בבית"ר והאהבה למועדון: "סערה בממלכה" עם אסי ישראלוף 05:10

שתי קבוצות הצמרת פספסו הזדמנות לעלות לפסגה: רעננה הלוהטת גברה 1:2 על נס ציונה, עפולה נחלצה מהמקום האחרון עם 2:3 על אום אל פאחם. 0:1 לרוני אוואט בבכורה בהפועל רמת גן על הפועל ראשון לציון הקורסת

(גודל טקסט)

הליגה הלאומית סגרה הערב (שני) את הסיבוב הראשון והכתירה אלופת סיבוב: מ.ס. כפר קאסם שאיבדה נקודות ביום שישי. לשמחתה, שתי הקבוצות שקיוו לעבור אותה, כשלו מול קבוצות תחתית: סקציה נס ציונה הפסידה 2:1 להפועל רעננה הלוהטת והפועל אום אל פאחם נוצחה 3:2 בידי הפועל עפולה שנחלצה מהמקום האחרון. בכורה מוצלחת לרוני אוואט עם 0:1 של הפועל רמת גן על הפועל ראשון לציון המאכזבת.

פיטר אולאוולה שחקן הפועל רעננה
מילא היטב את החלל שהותיר בן אז'ובל. פיטר אולאוולה | אריאל שלום

הפועל רעננה – סקציה נס ציונה 1:2

רצף 11 המשחקים ללא הפסד של הסקציה נקטע על ידי הקבוצה החמה בליגה, שהסתדרה היטב גם ללא מלך שעריה בן אז'ובל שנעדר בגלל כרטיסים צהובים ורשמה ניצחון רביעי ברציפות. אמנון טדלה ירה מהאוויר פנימה בדקה ה-28 והעלה את נס ציונה ליתרון, אבל פיטר אולאוולה התעורר ודחק את השוויון אחרי מסירה מצד שמאל של אמיר בן שמעון בדקה ה-33. החלוץ הניגרי הצעיר גם השלים את המהפך ארבע דקות לאחר מכן, כשהניסיונות של האורחת לחזור נפגעו בעקבות הרחקתו של דור כוכב בצהוב שני בדקה ה-49. מיד לאחר מכן הורחק גם מאמנו ניר ברקוביץ', ונס ציונה פספסה הזדמנות לסיים כאלופת הסיבוב. מסע ההצלה של אלי כהן נמשך.

גיא דהן שחקן הפועל אום אל פאחם
אום אל פאחם רוצה ניצחון שלישי ברציפות. גיא דהן | לילך וייס

הפועל עפולה – הפועל אום אל פאחם 2:3

גם הקבוצה של מוטי איוניר בעטה בדלי ולא הצליחה להשתלט על המקום הראשון, כשדווקא היא אפשרה להפועל עפולה לקטוע רצף של ארבעה הפסדים ולהיחלץ מהמקום האחרון. שחר הירש כבש לזכות המארחת כבר בדקה השביעית והבלם רוני לאופר הכפיל בדקה ה-14, אבל אום אל פאחם כבר סיפקה כמה קאמבקים העונה וגיא דהן החזיר אותה לעניינים בדקה ה-28 עם שער לרשת קבוצתו הקודמת. מוחמד מחאמיד סידר שוויון אדיר עם טיל מ-30 מטרים בדקה ה-55, אבל עפולה בכל זאת הכריעה בדקה ה-78.

מיקו ממן שחקן הפועל רמת גן
סחט פנדל ודייק. מיקו ממן | אודי ציטיאט

הפועל ראשון לציון – הפועל רמת גן 1:0

לקבוצה אחת השינוי על הקווים עזר, וזו לא המארחת. רוני אוואט רשם בכורה מוצלחת כמאמן הפועל רמת גן, שלראשונה העונה הצליחה לשמור על שער נקי והשיגה שלוש נקודות חשובות. אחרי החמצות של הכתומים, האקס מיקו ממן סחט פנדל בדקה ה-62 והכניע את דור חברון שרק נגע בכדור. ריימונד אטפלד עם נקודה אחת בלבד מתוך 12 מאז מונה ושלושה הפסדים רצופים, כשקבוצתו ירדה למקום ה-13 – נקודה מעל האורדונים שעדיין נמצאים במקום המוביל למבחנים.

תוצאות יום שישי:

בית"ר תל אביב בת ים – מ.ס. כפר קאסם 0:0

מכבי בני ריינה – הפועל פתח תקוה 1:1

בני יהודה – הפועל עכו 1:2

הפועל כפר סבא – הפועל ניר רמת השרון 0:4

הפועל אדומים אשדוד – מכבי אחי נצרת 0:3