נס ציונה עלתה לפסגת הלאומית, בני יהודה כבר במקום השני

play
מלך שערי הליגה לא נכשל מהנקודה הלבנה. דודו ביטון | אודי ציטיאט
עטר בישל בעקב, מדמון כיכב ב-1:3 של בני יהודה על הפועל תל אביב 03:35

סקציה ניצחה את את המוליכה ערב המחזור 0:3 עם צמד של ביטון. הזהובים חזרו מפיגור ל-1:2 על הפועל פתח תקוה. ראשל"צ מתרסקת

(גודל טקסט)

הסיבוב השני בליגה הלאומית יצא לדרך היום (שישי) עם המחזור ה-16 שנערך במלואו ובסיומו מהפכים בחלק העליון. סקציה נס ציונה ניצחה את מ.ס. כפר קאסם והחליפה אותה בפסגה והריצה של בני יהודה נמשכה עם שלוש נקודות שהעלו אותה עד המקום השני. בתחתית, הפועל ראשון לציון ממשיכה להתרסק והפועל רמת גן השיגה ניצחון יקר.

דודו ביטון שחקן סקציה נס ציונה חוגג שער
מלך שערי הליגה לא נכשל מהנקודה הלבנה. דודו ביטון | אודי ציטיאט

סקציה נס ציונה – מ.ס. כפר קאסם 0:3

אלופת הסיבוב הראשון בליגה הלאומית המשיכה לקרטע ואיבדה את הפסגה לחבורה של ניר ברקוביץ', שעדיין לא הפסידה בבית העונה. דודו ביטון קיבל מסירת עומק טובה בדקה ה-65 ומול השוער כבש בבעיטה שטוחה, ובדקה ה-81 הכפיל מהנקודה הלבנה. כפר קאסם שלחה הרבה שחקנים קדימה, אבל לא הצליחה לחזור, והמארחת חתה בדקה ה-90 מרגלי לבאן קוטאליה. נס ציונה קטעה רצף של שלושה הפסדי בית נגדה וחגגה מקום ראשון.

מכבי בני ריינה – הפועל רמת גן 2:1

רוני אוואט החל את הקדנציה שלו כמאמן האורדונים עם ניצחון 0:1 בראשון לציון והיום המשיך במומנטום החיובי עם ניצחון על סגנית המוליכה ערב המחזור. רוי קורין חזר לסגל של הפועל רמת גן לאחר הרחקה וכבש בבעיטה שטוחה כבר בדקה השנייה. בדקה ה-45 הצרות של ריינה התגברו ורמת גן עשתה צעד גדול לעבר הניצחון: יעקב אבבה הכשיל את מיקו ממן ברחבה וספג אדום. החלוץ שסחט את הפנדל כבש מהנקודה הלבנה וקבע 0:2, בנג'מין קוקו רק צימק בדקה ה-66.

טל מכלוף שחקן הפועל כפר סבא
טל מכלוף | אודי ציטיאט

הפועל כפר סבא – הפועל עכו 0:0

בארבע הפעמים האחרונות שאירחה את הפועל עכו, הפועל כפר סבא הפסידה שלוש פעמים ולא הצליחה אפילו לכבוש. הפעם היא אמנם לא הפסידה, אבל נותרה עם 0 בטור הכיבושים וככה יהיה קשה לה לעלות ליגה. הירוקים אמנם הגיעו אחרי 0:4 גדול על רמת השרון, אבל לא הצליחו לייצר מומנטום חיובי.

הפועל רעננה – הפועל אום אל פאחם 0:0

הפועל רעננה הגיעה למשחק כקבוצה החמה של הליגה הלאומית, אבל נעצרה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים. אחמד יונס ספג צהוב שני בדקה ה-37 ואום אל פאחם שיחקה דקות ארוכות בחיסרון מספרי, אבל הצליחה לחזור מאצטדיון רמת גן עם נקודה.

שחקן בני יהודה אור זהבי
בני יהודה רוצה להמשיך לרוץ קדימה. אבישי כהן | אריאל שלום

בני יהודה – הפועל פתח תקוה 1:2

אור זהבי – דווקא הוא – ממשיך להיות הסקורר של בני יהודה ואחרי שער ניצחון נגד הפועל ניר רמת השרון וכיבוש מול הפועל תל אביב בגביע, היום הבלם שוב מצא את הרשת. החבורה של יוסי אבוקסיס דווקא פיגרה אחרי שרועי זיקרי כבש בדקה ה-34, אבל בדקה ה-57 בעיטה של אלירן עטר חלפה בין רגליו של עומר כץ ובני יהודה השוותה. 12 דקות לסיום הגנת הפועל פתח תקוה יצאה לא טוב לנבדל אחרי קרן, זהבי קיבל כדור עומק, השתלט ומול כץ בעט לרשת. הפועל פתח תקוה סופרת כבר 13 משחקי חוץ ללא ניצחון על בני יהודה והפעם האחרונה שזה קרה הייתה בנובמבר 2002, אז פנדל של יוסי רוזן בדקה ה-86 קבע 1:2 בשכונת התקווה.

הפועל אדומים אשדוד – הפועל ניר רמת השרון 2:2

משחק קצבי על כר הדשא הרעוע באצטדיון הי"א הסתיים ללא הכרעה ושתי הקבוצות במרכז הטבלה. לישי ביטון העלה את אשדוד ל-0:1 בפנדל בדקה ה-28 והשלים צמד בדקה ה-49, אבל אליאור משעלי שמכיר היטב את אצטדיון הי"א, השווה פעם אחר פעם; לפני הירידה למחצית אחרי מהלך קבוצתי נפלא של האורחת ובדקה ה-64 בנגיחה אחרי טעות של השוער.

ריימונד אטפלד, מאמן הפועל ראשון לציון
ריימונד אטפלד, מאמן הפועל ראשון לציון | דני מרון

הפועל עפולה – מכבי אחי נצרת 1:2

נאור עבודי כבש שער ניצחון דרמטי בדקה ה-93 ועפולה השיגה שלוש נקודות יקרות שצימקו את המרחק שלה מהקו האדום – אם כי היא עדיין מתחתיו. לפני כן נתנאל גולדמן כבש בדקה ה-17 אחרי שהחמיץ פנדל ושלח את הריבאונד לרשת, אבל אחמד עאבד כבש בנגיחה חזקה אחרי רבע שעה. יחד עם זאת, המילה האחרונה הייתה של עבודי וקבוצה מהעמק עם ניצחון שני ברציפות.

הפועל ראשון לציון – בית"ר תל אביב בת ים 2:0

מה יהיה עם הפועל ראשון לציון? אחרי ההדחה מהגביע בידי מכבי שעריים מליגה א', ריימונד אטפלד סופר נקודה בודדת מ-15 אפשריות בליגה ובקצב הזה הוא בדרך לירידה לליגה א'. אייל חן העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-16, אחרי שנכנס לעומק הרחבה באין מפריע וסיים בבעיטה שטוחה לפינה. 8 דקות חלפו ואור רויזמן חתם אחרי שכדור ארוך של דור תורג'מן חתך את ההגנה הכתומה והוא הבקיע מקרוב.

משחקי מחזור אמצע השבוע

שלישי:

מ.ס. כפר קאסם – הפועל ראשון לציון
הפועל ניר רמת השרון – הפועל עפולה
הפועל עכו – הפועל אדומים אשדוד
הפועל אום אל פאחם – סקציה נס ציונה
בית"ר תל אביב בת ים – מכבי בני ריינה
הפועל רמת גן – בני יהודה
מכבי אחי נצרת – הפועל רעננה

רביעי:

הפועל פתח תקוה – הפועל כפר סבא