בב"ש מעריכים: אלישע לוי לא יוכל להתעלם ממאור מליקסון

מאור מליקסון
מאור מליקסון | דני מרון

הקשר קיבל מחמאות גדולות בזכות היכולת הנהדרת ב-0:2 על לודוגורץ במוק' ליגת האלופות, פקהארט לאוהדים: "מת לשחק בגומלין". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

שמחה מאופקת שררה אמש (רביעי) בחדר ההלבשה של האלופה לאחר הניצחון המשכנע (0:2) על לודוגורץ במשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות. "עשינו רק חצי עבודה, אין מה יותר מדי לחגוג", הסבירו בקבוצה.

האדומים יקדימו את יציאתם לבולגריה ב-24 שעות וימריאו כבר ביום שני הקרוב בדרכם לרזגראד, גם כדי לאפשר לשומרי המסורת מקרב השחקנים להתכונן כראוי לצום תשעה באב. הבלם שיר צדק הודיע שהוא מתכוון לצום, וייתכן שהשוער גיא חיימוב והקשר מיכאל אוחנה יעשו כמוהו. חיימוב, אגב, הציג יכולת מצוינת בין הקורות, וגורמים בסביבת המועדון קראו למאמן הנבחרת, אלישע לוי, לשקול מחדש את החלטתו שלא לזמן את שוער האלופה עד הודעה חדשה. כזכור, אלישע לא ראה בעין יפה את תגובתו ההומוריסטית של חיימוב לאחר שלא זומן לסגל שהתכונן למשחק הקודם במוקדמות המונדיאל, מול אלבניה. אז, כזכור, הועדף על פניו דודו גורש, מחליפו בקבוצה מבירת הנגב. "אלישע ויתר? קיבלתי זימון מסינדי רעייתי; בדרך לארצות הברית. שבוע טוב ומבורך", הופיע בכיתוב לתמונה שפרסם השוער באינסטגרם ותיעדה אותו ואת אשתו בנתב"ג.

בהתקרב מועד הזימונים לקראת המשחק נגד מקדוניה, תועלה שוב סוגיית מאור מליקסון ששכח מתי לבש בפעם האחרונה את המדים הלאומיים. ההערכה היא שאם מליקסון ישמור על כושרו הנוכחי, ויהיה כשיר מבחינה רפואית, אלישע לא יוכל להתעלם ממנו לאורך זמן. בינתיים הכוכב הבאר-שבעי מוטרד יותר מהפציעה ברגלו, מזכרת מהכניסות החזקות של שחקני לודוגורץ.

עוד אחד ממצטייני הניצחון הוא המגן בן ביטון, ששיפר את משחקו ללא היכר לעומת צמד המשחקים מול בודפשט הונבד בסיבוב הקודם. בסיום המשחק אמש קיבל ביטון מלוא החופן מחמאות על יכולתו. "ביטון נתן משחק הירואי", פירגן בכר למגן הימני, שהחזיר למאמנו באותה מטבע: "עם כל הכבוד למה שאומרים מסביב, חשובה לי הדעה של ברק בכר". בהתייחסו לגרסאות השונות של ביטון, הדוקטור ג'קל ומיסטר הייד של באר שבע, אמר המגן התוקף: "אנחנו אנושיים, וקורה שלפעמים יש משחקים פחות טובים. אני משתדל לשמור על יציבות, וכשיש משחקים טובים אני לא עף על עצמי".

מאור מליקסון. אלישע לא יכול להתעלם (דני מרון)
מאור מליקסון. אלישע לא יכול להתעלם (דני מרון)

את העובדה שהוא ושאר שחקני החלק האחורי השאירו את החוד הברזילאי של לודוגורץ על האפס, זוקף ביטון לעבודת הצוות המושלמת שנעשתה בטרנר: "שיחקנו נגד קבוצה חזקה עם שחקנים מוכשרים בחלק הקדמי, ואני חושב שעשינו את המקסימום. כיחידה אחת נתנו משחק הגנה מצוין, אם כי צריך להודות שבדקות האחרונות היינו סחוטים. למרות שאנחנו עדיין לא בשיא הכושר, השגנו את מה שרצינו. אבל עשינו רק חצי עבודה, ובשבוע הבא נצטרך לסיים אותה".

חלומו של ביטון לשחק באירופה הפך מזמן לנושא לעוס, אבל בינתיים קבוצתו לא מזדרזת לשחרר אותו, וטוב שכך מבחינתה. ומה מבחינת חתן השמחה? "מבחינתי אני כרגע באירופה, משחק ברמות הכי גבוהות. טוב לי וכיף לי, בבאר שבע אני מרגיש בבית".

תומאש פקהארט. מת לשחק (דני מרון)
תומאש פקהארט. מת לשחק (דני מרון)

במהלך המשחק ניהל בכר שיחה צפופה עם הקפטן אליניב ברדה, וכעבור זמן קצר נחשפו התמלילים. "דיברנו שאם אצטרך אותו, אשתמש בו, אבל בסופו של דבר העדפתי שלא לסכן אותו", גילה בכר. דילמה דומה תהיה למאמן האלופה בהתקרב מועד משחק הגומלין בהקשר לחלוץ הרכש הצ'כי, תומאש פקהארט, שהוחתם בשבוע שעבר. "נכניס אותו לעניינים בהדרגה, ואם נוכל לשלב אותו הוא יהיה בסגל בשבוע הבא", פסק בכר. לאוהדים שערכו איתו היכרות אמר פקהארט שהוא "מת לשחק" וסופר את הדקות עד לטאץ' הראשון בכדור.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי