"אנחנו מצפים מאוחנה להתנצלות, לא כופים עליו אחת כזו"

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | דני מרון

בהפועל באר שבע העבירו את המשך הטיפול בקשר הסורר לבכר, שאמר: "ההחלטה להשאיר את אותו מחוץ לסגל הייתה שלי בלבד". אוגו יעמוד לוועדת משמעת פנימית. קבהא: "מקווה להשתפר כמה שיותר מהר"

(גודל טקסט)
חוק וסדר, גרסת הפועל באר שבע: נשיאת המועדון אלונה ברקת העבירה את המשך הטיפול ב"תיק אוחנה" לאחריותו של המאמן ברק בכר, ועל-פיו יישק דבר בעניינו של הרכש האשדודי.


תקציר הפרקים הקודמים: מקורבי הקשר בן ה-22 השמיעו בכמה הזדמנויות ביקורות נוקבות כלפי בעלי תפקידים באגודה, בנושאים שונים, ואף איימו לתרגם את טיעוניהם לכתב תביעה. משפחת אוחנה טוענת שמעמדו המקצועי של מיכאל הושפע, כביכול, מהעובדה שעזב את סוכנו הקודם, שמשמש כסוכנו של בכר, אך טענותיו מוכחשות בתוקף על ידי האלופה.



בעוד שהמתקפה הראשונה עברה למשפחת ברקת מעל הראש, והשחקן המשיך לשחק כרגיל, הרי שהפעם הוחלט להקשיח את המדיניות כלפיו. בימים האחרונים אף הועברו אליו מסרים שהתנערות מדברי בני משפחתו, בתוספת התנצלות, יחסלו את הפרשה, אבל המצמוץ המיוחל טרם הגיע, והיציע שוב אירח אותו כפי שקרה בשני המשחקים הקודמים. "אנחנו מצפים מאוחנה להתנצלות, לא כופים עליו התנצלות", אומרים בטרנר. "כל אחד בוחר את התנהלותו כראות עיניו, והכדור עובר לצוות המקצועי".



בכר. "תיק אוחנה" נמצא באחריותו (דני מרון)


בכר אישר את הדברים באומרו: "ההחלטה להשאיר את אוחנה מחוץ לסגל הייתה שלי בלבד". אגב, אצל חלק מן האוהדים מתחילה להיגמר הסבלנות, ויש התומכים בהחזרתו המיידית של הכישרון הצעיר לפעילות, מה שעשוי לדעתם לשרת את האינטרס המקצועי של הקבוצה.


ואם בענייני משמעת עסקינן, יצוין כי ג'ון אוגו יועמד בתחילת השבוע לפני ועדת משמעת פנימית בעקבות הרחקתו ממשחק העונה ביום ראשון. הקשר הניגרי ספג מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל עונש הרחקה מארבעה משחקים, ובניכוי משחק הגביע עם עם עירוני ראיית שמונה יחמיץ את שלושת משחקי הבית הקרובים מול מ.ס אשדוד, מכבי פתח תקווה ובית"ר ירושלים.


עוד קשר יצירתי שלא דורך על כר הדשא הוא איסק קואנקה, שחזר לסגל והתייבש על הספסל. בפתיחת המחצית השנייה נשלח הקשר הספרדי לערוך תרגילי חימום, מה שעורר התרגשות ביציעים. קואנקה הספיק לנופף לשלום לאוהדים ששמחו לראות אותו לבוש במדי הקבוצה, כשלפתע קיבל הנחיה לחזור לספסל. מליקסון, אורן ביטון ותומאש פקהארט שהתאושש מפציעתו, הועדפו על פני איסק ודפקו כרטיס.



אוגו. יעמוד בפני ועדת משמעת פנימית (מאיר אבן חיים)


מיד לאחר ספיגת השער מרגלי נייג'ל האסלבנק, חלוצה של קריית שמונה שעשוי להגיע לטרנר בקיץ הקרוב, הקפיץ בכר את מליקסון מהספסל, והושיב עליו את דן איינבינדר. החלפתו של הקשר הייתה פועל יוצא של איבוד הכדור שסלל את דרכו של החלוץ ההולנדי לכבוש את שער היתרון לזכות קריית שמונה. טעית? שילמת!


פסילת השער החוקי מראשו של גיא מלמד עברה בשקט יחסי, בלי מחאות חריגות. גיא חיימוב שלא שיחק ספג כרטיס צהוב בגלל תגובתו הנסערת לאחר ששגיב יחזקאל פגע במאור מליקסון. "יש הבדל בין צהוב ששחקן מקבל כי אכפת לו, לבין מה שקרה עם אוגו נגד מכבי", סבור בכר. "דברים כאלה לא מקובלים ולא מתאימים למועדון שלנו. ג'ון קיבל את העונש שלו. הוא עשה טעות וישלם עליה".


יכולת פושרת הציגו חנן ממן ומרואן קבהא בהופעת הבכורה שלהם בהרכב. קבהא לא ניסה לייפות את הדברים: "נכון שאני עדיין לא בכושר, ואני מקווה להשתפר כמה שיותר מהר. כשהייתי במאריבור חשבתי רק על מאריבור ועל ליגת האליפות. לא מעבר לזה. עכשיו אני בבאר שבע, ומתמקד בהצלחה שלה". על הבדלי הרמות בין שתי המחציות, הוסיף הקשר שהגיע בחלון ההעברות: "זה לא סוד שהשחקנים מרגישים אם הם טובים או לא טוים. בלי קשר למה שברק אמר, ידענו בהפסקה שאנחנו צריכים לשנות את הגישה במחצית השנייה, ואני שמח שעשינו את זה".



קבהא. יודע שהוא צריך להיכנס לכושר (דני מרון)


במהלך המחצית השנייה הבחינו חדי העין בהתגודדות של מספר שחקנים ליד הכדור, רגע לפני ביצוע בעיטה חופשית. ממן רצה לבעוט, אבל ראדי לא ויתר ובעט בעצמו. סנטימטרים ספורים הפרידו בין הצל"ש לטר"ש. לראשונה מזה תקופה ארוכה מאוד נשמעו שריקות בוז מצד הקהל האדום במחאה על יכולתה הירודה של קבוצתם במחצית הראשונה. השיפור במחצית השנייה שינה את כיוון הרוח ביציעים, ומאות אוהדים המתינו בסיום המשחק עד שבכר יפנה את עמדת הראיונות, ואז קראו לו "לבוא לפה" כדי לעודד אותו. בכר נענה לקריאה והודה ש"זה היה מאוד מרגש". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי