במכבי פ"ת אישרו את חשיפת ספורט1: "מנור סולומון יכול לשחק באתלטיקו"

מנור סולומון
מנור סולומון | אריאל שלום

לספורט1 נודע שעידן עופר, מבעלי המועדון מבירת ספרד, מעורב במו"מ. מנגד, רק מימון חיצוני עשוי להשאיר את הכישרון הצעיר. בקבוצה לא ממהרים להביא חיזוק: "לקראת סוף החלון יהיה קל יותר לסגור עסקאות"

(גודל טקסט)

במכבי פ"ת אישרו את חשיפת ספורט1 לגבי ניסיונותיה של אתלטיקו מדריד לרכוש את הקשר הצעיר מנור סולמון. לספורט1 נודע שמי שמעורב במגעים הוא אחד מבעלי אתלטיקו מדריד, עידן עופר, שחתם לא מזמן על שיתוף פעולה עם הפועל ב"ש, כאשר לטענת גורמים עופר "נדלק" על הכישרון ממלאבס ורואה בו כתרומה לחיבור הכדורגל הישראלי אל הספרדי שמנגד וכאמור – אם תצא העסקה לפועל – טרם ברור אם סולומון יוקפץ ישר לקבוצה הבכירה או יושאל לקבוצה אחרת, כאשר אופציית ההשאלה להפועל ב"ש נבחנת ובמקביל ישנן טענות כי ישנה כבר קבוצה שתשאיל את השחקן.

מנגד, ישנם גורמים בפ"ת שחושבים שיש להשאיר את סולומון ושהוא למעשה יהיה ההבדל בין עונה מדשדשת לבין עונה בינונית כשבקבוצה מודעים לצורך הכלכלי שבמכירתו ורק התערבות של תורמים לקבוצה יצליחו לגרום להשאירו. בפ"ת שללו כרגע אפשרות של מכירה לקבוצה בישראל, כשגם מכבי חיפה ובית"ר ירושלים גילו רצינות ואף הסכימו לרכוש אותו תמורת סכומים גבוהים, אך במלאבס מעדיפים כרגע למכור אותו רק לחו"ל. עוד ציינו במלאבס כי קבוצות נוספות בספרד התעניינו בסולומון בעבר, כשההערכות הן שמדובר היה בוולנסיה.

"אתלטיקו מדריד גדולה עליו? מנור בהחלט יכול לשחק שם והוא מראה את זה מתחילת העונה. כולם רואים את היכולת שלו" אמרו גורמים במועדון. בכל אופן, העניינים יצטרכו להיחתך לכאן או לכאן כבר במהלך השבוע הקרוב, כשבהחלט ייתכן וזה היה המשחק האחרון של סולומון במדי מכבי פתח תקווה.


בדרך לעסקת ענק עם אתלטיקו מדריד? אבי לוזון אמש במושבה (עדי אבישי)

והיה גם משחק אתמול במושבה, ועוד איזה משחק. הקבוצה של אלישע לוי התפוצצה על בית"ר ירושלים עם 1:4 כשהדבר הבולט לעין היה ששלושה מארבעת השערים נכבשו על ידי שחקני בית – לידור כהן, גידי קאניוק ותאי בריבו. "תוכנית המשחק שלנו עבדה בצורה מושלמת", הסבירו במועדון.

בנוסף, בקבוצה שיבחו גם את השוער צחי גיגי ואת צמד הבלמים ז'והאן מרסיאל ותומאש סיבוק, שרשמו אולי את משחקם הטוב בישראל. "אם הקהל של בית"ר קילל את צחי, זה אומר הכל. לגבי הבלמים, הם נתנו משחק מדהים ובכלל כל חוליית ההגנה", אמרו במלאבס. גם יוסי בניון, זכה למחמאות: "אם ככה הוא נראה אחרי חודש שהוא לא מתאמן, אז זה פשוט מדהים".


הצליח לתסכל את שחקני בית"ר. צחי גיגי (עדי אבישי)

ומה בנוגע לרכש? אם מישהו חשב שהניצחון יגרום לראשי המועדון לנוח על זרי הדפנה הוא קיבל תשובה הפוכה: בעקבות התוצאה, התיאבון של אנשי פ"ת רק נפתח, כאשר בקבוצה החליטו לא למהר בצירוף הזר החמישי וכמו כן הם מאמינים כי העובדה שחלון ההעברות מתקרב לסיומו, תגרום לעסקאות שתנהל הקבוצה להיות נוחים יותר. גם כמות הקהל הרבה שהגיעה למושבה אתמול תתרום לפ"ת שאמורה להכניסה לכיסה בין 350 ל-400 אלף שקלים.

לידור כהן סיכם: "התוצאה מאוד גבוהה. היו רגעים במשחק שבית"ר ישבו עלינו, אך ידענו לעקוץ ולתת את הגולים שלנו. אין מאושר ממני. יש לנו שחקנים מוכשרים בחלק הקדמי וגם ההגנה נשארה שנה שנייה וזה חשוב. לא החלפנו הרבה שחקנים ואנחנו נראים טוב. אני מקווה שגם בשבוע הבא ננצח. אני אומר בכל ראיון שבשנה שעברה החליפו עשרה שחקנים והיה קשה לנו להתחבר. השנה היו שינויים קוסמטיים וזה קל יותר. ציפיות? זה משחק ראשון. צריך המשכיות ולאגור כמה שיותר נקודות בתחילת העונה כי בכדורגל שוכחים מהר מאוד מה עשית".

על תפקודו כחלוץ: "לפני המשחק אלישע אמר לי שאשחק בחוד, אבל אני יכול לנוע לאן שאני רוצה ולשחק חופשי במגרש, כך שהוא נתן לי חופש פעולה וזה עזר לי לבוא לידי ביטוי".

על מנור סולומון: "מנור שחקן מאוד כישרוני ואנחנו נשמח מאוד אם הוא יישאר איתנו כי רואים את ההשפעה שלו במגרש. אני מקווה שבסוף העונה הוא יגשים את החלום. לדעתי עוד עונה פה תעשה לו טוב כי גם יוסי בניון אמר לו שלפני שהוא יצא לחו"ל הוא נתן כמה גולים ו"פירק" את הליגה. מנור צריך לתת פה כמה שערים. אם הוא יישאר זה יעשה טוב לכולם".


רוצה שמנור סולומון יישאר. לידור כהן (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי