דמאיו: "גלבאן לא אשם, צריך להסדיר את שהותו בישראל"

פדרו גלבאן
פדרו גלבאן | עדי אבישי

בעלי בני יהודה בעבר, מי שאחראי על הבאת הקשר לישראל וחבר קרוב שלו עד היום, סיפר ב-103FM על האירועים שכמעט הובילו לגירושו והסתיימו בחתימתו בראשון לציון של ברקוביץ': "עכשיו ישקלו אם לתת לו אשרת עבודה"

(גודל טקסט)

סערת פדרו גלבאן קרובה לסיום. הקשר הארגנטיני נלקח בשעת לילה מאוחרת לשדה התעופה על ידי שוטרי משטרת ההגירה לקראת גירוש, אולם מי שנלחץ לעזרתו ולעזרת אשתו ושלוש בנותיו יותר מכל היה בעלי הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית, שחקן העבר אייל ברקוביץ' שהחתים אותו מיידית על חוזה ובכך סייע לקשר בן ה-33 לפתוח בהליך חידוש אשרת העבודה ולהישאר עם משפחתו בישראל.

מי ששפך פרטים נוספים על אירועי השעות האחרונות היה משה דמאיו, בעבר בעלי בני יהודה, מי שהביא את הקשר לארץ ועד היום אחד האנשים הקרובים לגלבאן שבתכנית הספורט ב-103FM סיפר את אשר אירע: "פדרו גר בפתח תקווה וחי מהסכם הפסקת העבודה מהפועל תל אביב, לאחר שקיבל פיצוי כספי. יש לו את האפשרות לחיות, הוא חיפש קבוצה ולא מצא וקרה מה שקרה כשמשטרת ההגירה הגיעה עם צו בית משפט לפנות אותו ואת משפחתו. לפדרו יש בעיה כי לא באשמתו שלא הוציאו לו אשרת עבודה, זו הייתה אשמת המעסיק, וזה גרם לו לבעיות".


עזרתו של אייל ברקוביץ' למען גלבאן:
"בלילה פדרו התקשר אליי שמשטרת ההגירה אצלו בבית עם צו בית משפט ושצריך לפנות את כולם לגירוש. עשיתי טלפונים לכל המי ומי, כולל פוליטיקאים ושרת הספורט מירי רגב שנרתמה לעניין מיד. ברקוביץ' התקשר אליי אחרי שקרא את הכתבות וביקש מיד שאביא אותו לחתום על חוזה. הבת שלי שהיא עורכת דין הגיעה איתי לשדה התעופה, התקיים שימוע לגלבאן בנוכחות בתי כי לי אסור להיות בפנים ובשימוע אמרו לו את כל מה שיש. בסופו של דבר הוא קיבל ארכה של 30 יום לעזוב את הארץ, אבל אם במקביל ימצא קבוצה ויבקש בקשה לרישיון עבודה, ישקלו זאת ויתקבלו החלטות".


גלבאן. בינתיים זכה לארכה למשך 30 יום (אודי ציטיאט)

מה צריך לקרות כדי שהוא יישאר בישראל: "יש הרבה כדורגלנים שלא נשואים לישראלית והם פה הרבה שנים. פדרו פה כבר 11 שנה ואנחנו קודם כל רוצים להסדיר את מעמדו. ספורטאי זר מעל חמש שנים בארץ צריך לקבל אשרת עבודה מוועדה מיוחדת. באיזהו שלב נעצר הרצף לארבעה חודשים והוא היה כאן שוהה בלתי חוקי. לכן כל קבוצה שהגישה עבורו בקשת עבדה נדחתה. הוא נקלע לבעיה שהוועדה המיוחדת לא אישרה לו להישאר, למרות שבהתאחדות וגם  מירי רגב הבטיחו שיעזרו. גם הבוקר רגב נרתמה לעניין כדי שיסכימו לשחרר אותו בערבות ל-30 יום, עד שימצא קבוצה. לשמחתי הרבה אייל הרים טלפון וביקש שהוא יבוא לחתום – גם כי הוא חושב שהוא שחקן שיכול לעזור לראשון לציון. הוא סיים קורס מאמנים ויכול גם להיות עוזר מאמן או מאמן. ישראל היא מדינת חוק וצריך להסדיר את שהותו פה. שילמתי 20 אלף שקלים ערבות לשחרור והוא צריך להגיע פעם בשבוע לתחנת ההגירה".

דמאיו נשאל אם בכוונתו לשוב לניהול בכדורגל הישראלי: "אני סיימתי את תפקידי בענף סופית. עזבתי גם את ההתאחדות. מיציתי את עצמי, יש לי חיים מעבר לכדורגל וזהו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי