משה חוגג חושף: "מתנהל משא ומתן לצירוף שחקן ברמה מאוד מאוד גבוהה"

משה חוגג
משה חוגג | ערן לוף

עזיבת בוזגלו, השמועות על בכר, הסיבה לכך שצורפו שחקנים לפני שמונה מאמן, האפשרת שיגיע שחקן מוסלמי ועליית מחירי המנויים. הבעלים יורה בראיון יוצא דופן: "השקעתי 57 מיליון בבית"ר. אם צריך, אשקיע עוד 60"

(גודל טקסט)

"אני יכול לומר לכם שבית"ר ירושלים מנהלת משא ומתן לצירופו של שחקן רכש ברמה גבוהה מאוד. הוא יעלה לנו לנו המון כסף, אבל אנחנו מנסים להביא אותו והקבוצה שלנו תתחזק בצורה משמעותית לקראת העונה הקרובה", כך הכריז הערב (שלישי) הבעלים משה חוגג בראיון נרחב שהעניק לתוכנית הספורט של 103FM.

בנוסף לשחקני רכש, חוגג דיבר גם על השינויים הרבים מאז שהגיע, השמועות על הגעה אפשרית של ברק בכר, העובדה שהוחתמו שחקנים לפני שמונה מאמן, מחירי המנויים, הלקחים שהפיק מהעונה שעברה, המעורבות של אלי אוחנה, האפשרות שיצטרף שחקן ערבי, הסכום אותו השקיע מכיסו, הסיבה לעזיבת מאור בוזגלו ורכישתו של לוי גרסיה.

על כך שלוי גרסיה ומקס גרצ'קין הוחתמו לפני שמונה מאמן: "זו לא המצאה שלנו, גם במועדונים הגדולים ביותר בעולם זה עובד ככה. מאמן הוא מאמן. הוא לא קובע איזה שחקנים יגיעו, אלא מביע את דעתו לגביהם, בשביל זה יש מנהל מקצועי. מי שקובע איזה שחקנים יגיעו לבית"ר ירושלים הוא אך ורק יוסי בניון. משיחות שלי עם בעלים אחרים בליגת העל ולא ממועדונים קטנים, אני יכול לומר שככה זה עובד. בברצלונה עוד לא יודעים מי יאמן בעונה הבאה ואני רואה שהם מחתימים שחקנים ואותו הדבר גם במועדונים אחרים. אם המאמן שיוסי יביא לא יראה איתו עין בעין, הוא לא יעבוד בבית"ר ירושלים. החתמנו את גרסיה כבר, אבל אני יכול לומר לכם שאין מאמן שיחשוב שהוא שחקן גרוע".


"המאמן לא קובע איזה שחקנים יגיעו לבית"ר ירושלים" (דני מרון)

מדוע טרם מונה מאמן: "הדבר היחיד שאני דרשתי הוא שכולם יהיו עם ראש פתוח וידברו עם מאמנים. לא רציתי שנקבל החטלה בלחץ. בעונה החולפת קיבלתי החלטות בלחץ וזה לא הוכיח את עצמו. כולם יחכו עוד כמה ימים, אנחנו צריכים לעשות דברים שאנחנו שלמים איתם ולא בגלל שמשעמם למישהו וצריך לספק כותרות".

על רוני לוי שאמור להתמנות למאמן הקבוצה: "יש שתי שאלות שאני תמיד נשאל ואני תמיד עונה את אותו הדבר. משום מה, כולם חוזרים על השאלות. תמיד שואלים על שחקן ערבי ואני עונה את אותו הדבר. אני מאמין שאחריות וסמכות זה משהו שבא ביחד, כך אני באמת מאמין. אני יכול להביע את הדעות שלי ואני אכן עושה את זה, אבל אני נותן את המנדט ליוסי. אוי ואבוי לי אם אני אתערב בהחלטה הראשונה של יוסי בניון בבית"ר ירושלים".

האם מישהו בצוות המקצועי מעדיף את ברק בכר והאם נעשתה פנייה: "אין פה עניין של עדיפות. אם יוסי בניון היה מעלה שם של מאמן שהוא לא לגיטימי, בוודאי שהייתי אומר לו את דעתי. אני חושב שקלינגר, רוני לוי, ברק בכר, יוסי אבוקסיס וסלובודאן דראפיץ הם מאמנים מאותה ליגה ובאותה רמה. כולם מכובדים ומקצועיים וכל החלטה שיוסי יקבל לגבי אחד מהשמות האלה, אני לא אתערב לו".


באותה רמה כמו אבוקסיס, דרפאיץ', קלינגר ורוני לוי? ברק בכר (עדי אבישי)

איזה לקחים הוא הפיק מהעונה שעברה: "אני חושב שהייתי צריך לקחת את הזמן ולעשות את הדברים בצורה יותר שקולה ואיטית. רכשתי 12 או 14 שחקנים תוך שבועיים וזה עשה נזק. עשו עליי סיבוב? אני אדם שבוחר, זה שכר לימוד וזו אחריות שלי. גם אם משיהו הטעה אותי פה ושם, זה בסדר. אני תמיד לוקח אחריות. בפעם הראשונה אפשר לעבוד עליי, בפעם השנייה זה כבר לא יקרה. אחד הלקחים הוא לא למנות מאמן במהירות כי התקשורת לוחצת".

האם הוא יצרף שחקן ערבי-ישראלי שיתאים מבחינה מקצועית: "חד וחלק, כן. גם אם זה אומר שנכנסים למלחמה או שאני לא יודע מה. אני לא מוכן בשום פנים ואופן לקשור את בית"ר ירושלים לגזענות. אם יגיע הרגע הזה, אז הוא יגיע. נכון לעכשיו, יחד עם האמירות שלי, אני עדיין לא רואה שום שחקן שהוא לא ליגיונר שמתאים כרגע לבית"ר ירושלים מקצועית. ליגיונרים זה סיפור אחר, יש כמה שהייתי שמח להביא אבל הם לא ירצו ללכת אחורה בקריירה. גם יוסי, לא שמעתי ממנו שום שם של שחקן ערבי שמשחק בליגה שלנו שיכול לחזק אותנו. לגבי שחקן זר שהוא מוסלמי, זה לא משהו שאנחנו בודקים, אנחנו לא מסתכלים על תעודת זהות בכלל. כשפניתי לאייל סגל לגבי עלי מוחמד, לא שאלתי האם הוא נוצרי או מוסלמי.

"אני מבטיח לכם שאם אביא מחר את מסי לבית"ר ירושלים, יהיה מי שיגיד שהוא מעבר לשיא. 99.9 אחוז יגידו שאנחנו גאונים, אבל יהיה אחד הזוי שיגיד שהוא מעבר לשיא ועדיף להביא את רונאלדו. לגבי עלי מוחמד, הוא שחקן נהדר ולא רק אני חושב ככה. גם בצ'יראי וסורו הם שני שחקנים טובים מאוד וניסינו להביא את שלושתם בעבר. המחירים לא ריאליים בכלל. אם זה ישתנה ונוכל להביא שחקן כמו עלי מוחמד, נביא אותו ללא קשר לשמו, 'חציל' או 'מוחמד', ואני בטוח שהקהל יקבל את זה בשמחה. אם יהיו כמה הזויים שלא, נתמודד איתם".


כיאל. אם זה היה אפשרי, סביר להניח שחוגג היה מביא אותו (Gettyimages)

השינויים הרבים בבית"ר ירושלים מאז הגעתו: "אני זוכר שהייתי ילד, בית"ר הייתה ידועה כקבוצה של המדינה. מה שהופך את זה למציאות ולא לסיסמא, זה להגיע לפריפריה וכמובן להתחיל לעבוד עם הנוער ועם הילדים. אנחנו עושים את זה ובסופו של דבר זה גם לא עולה יותר מידי כסף. מה שחשוב זו תשומת הלב וההחלטה לבצע את הדברים".

על אלי אוחנה: "כמובן שאני לא נכנס למה הוא היה אמור לעשות אצל טביב, כי עכשיו הוא עובד איתי ולא איתו. הוא יו"ר המועדון. זה אומר שמוני ברוש, חנן אזולאי ויוסי בניון כפופים אליו והוא מנהל אותם ואחראי על הכל כאשר קבוצת הבוגרים היא גולת הכותרת. לשמחתי הרבה, ליוסי יש הערכה גדולה לאלי אוחנה. יוסי צעיר וזו פעם ראשונה שהוא נמצא בתפקיד כזה, אז אלי עוזר לו המון, הם מדברים לא מעט ורואים עין בעין".

שחקנים שלא נמצאים בתוכניות: "לשחקנים טובים יש ביקוש ואנחנו מעריכים שעד סוף החלון הם ימצאו לעצמם מקומות חדשים. מי שיסתבך ולא יצליח, אנחנו נחפש לזה פתרונות ואני בגישה שתמיד עדיף להפסיד שקל אחד מאשר ארבעה או חמישה. אנחנו מבינים איך זה עובד וניקח את זה בחשבון. לא נעלה את השכר של מי שהיה בקבוצה, אני דבק בזה".


השקיע בבית"ר ירושלים 57 מיליון ש"ח מכיסו. משה חוגג (דני מרון)

הסכום אותו השקיע בעונתו הראשונה: "העונה האחרונה עלתה לי 57 מיליון ש"ח מהכיס שלי – כולל רכישת הקבוצה. 26 מיליון ש"ח רכישה ו-31 על כל השאר. נלך עכשיו לעונה פיננסית? מה פתאום, אני רוצה תארים. הסדר גודל של התקציב לא מענייין אותי יותר, אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד. אם אצליח לעשות קבוצה מדהימה במיליון שקל, אעשה את זה באהבה. אם אצטרך להוציא 60 מיליון שקל שוב, אעשה גם את זה. אני רוצה קבוצה שתביא תארים. נקודה".

עזיבת מאור בוזגלו: "הגשנו למאור הצעה, אבל זה כבר לא רלוונטי. למקרה שמישה שוכח או מתבלבל, אני מכיר אותו הרבה לפני שהוא הגיע לבית"ר ואוהב אותו מאוד. מאור כדורגלן נהדר ואישיות ראויה להערכה. סמל למנטליות. איפה שהוא לא ישחק העונה, אני חושב שהוא יהיה נהדר וכך חשבנו גם בבית"ר. לצד זה, אני לא חושב שאף אחד היה ראוי להעלאה והוא קיבל הצעה זהה. יעקב סירב וזה בסדר. אנחנו מאחלים לו ברכה והצלחה. אני לא רואה איך יכול להשתנות כי כבר הבאנו את לוי גרסיה על המשבצת הזו. אם מאור היה בן 21 כמו לוי, יכול להיות שהייתי משלם לו כפי שהוא ציפה. הוא כבר בן 31 ולכן זה לא רלוונטי. אני לא חושב שבית"ר ירושלים ומאור בוזגלו זה רלוונטי יותר".

הסכום ששולם על גרסיה: "אני אשאר בבית"ר מספיק זמן בשביל לדבר בתוכנית הזו כשאנחנו נמכור אותו. יוסי הוא זה שניהל את המהלך. תבינו, במשחקים שלנו נגד ק"ש, המגנים והבלמים שלנו באו ואמרו 'תביאו את השחקן הזה'. הוא מאוד מהיר, צעיר, חזק וטכני. גרסיה נמצא ברשימת הסקאוטינג של כל המועדונים הגדולים באירופה והפוטנציאל שלו אדיר. אם זה יבוא לידי ביטוי בבית"ר, נרוויח גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה כלכלית".


לוי גרסיה. המגנים והבלמים שלנו באו ואמרו 'תביאו את השחקן הזה' (מאור אלקסלסי)

עומק הכיסים שלו: "האמת שאת השאלה הזו שמעתי בחודש הראשון, כשהצטרפתי, ומאז זה הפסיק. אני לא חושב שאני צריך להוכיח כמה כסף יש אין לי. בהתחלה העיסוק בבית"ר פגע לי בעסקים הפרטיים, כיום אני חושב שלמדתי לשלב בין הדברים. גם אלי וגם מוני הורידו ממני הרבה מהכובד, אבל בהתחלה זה בהחלט פגע. מצד אחד, אני מספר לכם כמה הוצאתי. מצד שני, אתם שואלים אותי מה עומק הכיסים שלי".

עליית מחירי המנויים: "אני לא חוזר בי מהחלטתי. אני תמיד אומר את דעותיי וכך גם במקרה הזה. הסיטואציה עם רעננה, מה שכתבתי בפייסבוק, חס ושלום לא התכוונתי לפגוע בה. בסופו של דבר חלק מהאוהדים לפעמים מצחיקים אותי. תמיד יהיה מישהו שיהיה לו משהו להגיד וזה בסדר. רוצים אליפויות וליגת האלופות, אבל דורשים שמנוי יעלה 400 שקל. זה לא עובד ביחד. מנוי במזרחי עולה 900 ש"ח, במערבי 1,000 ובצפוני זה מתחיל ב-600. במכבי חיפה והפועל באר שבע, למשל, המחירים גבוהים משלנו ב-50 אחוז ביציעים המקבלים. זה מגוחך שמועדון כמו הפועל באר שבע, שאני מאוד אוהב ומעריך אבל הוא לא חצי מהגודל של בית"ר ירושלים, ההכנסות שלו ממנויים ומכרטיסים הן גבוהות משלנו. אנחנו צריכים ליישר קו עם המועדונים הגדולים בהכל, גם במחירים וגם בתוצאות. אני לא בורח מזה. אנחנו לא בורחים מכך שהקבוצה צריכה להתחזק ואתם רואים שאני מאפשר ליוסי להביא רכש, לא הבאנו את גרסיה בזול".

חוגג הוסיף: "בניגוד לשחקנם שלצערי לא עשו עבודה טובה בעונה החולפת, אני חושב שהמועדון עשה עבודה מצוינת וזה התבטא בכך שהייתה חוויה להגיע לטדי. אנחנו לא מבקשים סכום גבוה יותר מבאר שבע, תל אביב וחיפה. תבינו, גם אחרי עליית המחירים אנחנו עדיין זולים ב-40 או 50 אחוז ממכבי חיפה ומהפועל באר שבע. אם נעשה עונה טובה, אשווה את מחירי המנויים לשלהן, אחד לאחד. אין שום סיבה בעולם שמחירי המנוי של בית"ר ירושלים יהיו זולים יותר מהקבוצות שציינתי. אם אנחנו נאכזב את האוהדים גם בעונה הקרובה, אני אדע לפצות אותם, אבל אנחנו משוכנעים בכך שנגיע להישגים כי בניגוד לעונה שעברה, יש לנו זמן לצאת למחנה אימונים ולהכין את הקבוצה כמו שצריך. אני לא מפחד לקשור את מחירי המנויים להצלחת הקבוצה".


רוצים אליפויות וליגת האלופות, אבל דורשים שמנוי יעלה 400 שקל. אוהדי בית"ר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי