גורם במכבי ת"א: "אנחנו לא מספיק טובים כרגע. נצטרך למצוא פתרונות"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | עדי אבישי

בקבוצה מקווים שהפצועים שיחזרו יביאו לשיפור. יאניוטיס ישחק נגד כפ"ס, ייני וניקוליץ' יצטרפו לסגל. ריקן: "הציפיות העונה שונות. אשתקד דברים באו בקלות והפעם חייבים לעבוד קשה יותר". דאגה לגבי סאבוריט

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מה שהחל כערב חגיגי במיוחד עם החזרה לאצטדיון בלומפילד המחודש ותמיכה אדירה של הקהל הצהוב שהגיע בהמוניו (26,513 צופים) עם אווירה יוצאת מן הכלל, הסתיים אתמול (ראשון) בקול ענות חלשה לאחר שהאלופה מכבי תל אביב השיגה תיקו 0:0 מאכזב נגד בני יהודה, שכמו בעונה שעברה – המשיכה להקשות עליה. על אף תפאורה מושלמת ביציעים ואווירה מרגשת מאוד שהייתה במגרש, זה היה משחק פושר נוסף של הצהובים שנאלצו להסתדר החל מהדקה ה-45 בעשרה שחקנים בעקבות הרחקתו של הקשר דור פרץ, ולא מצאו מענה מול יריב עיקש שסירב להיכנע.

שחקנים רבים בקבוצה הציגו יכולת חלשה ולמעשה שתי נקודות האור היחידות היו השוער דניאל טננבאום שסיים משחק שלישי ברציפות מבלי לספוג שער (אחד בגביע הטוטו ושניים במסגרת הליגה) וכן הבלם הפורטוגלי ז'איר אמאדור, שבלט במרכז ההגנה והצליח למנוע משחקני ההתקפה של בני יהודה להבקיע.

המאמן ולדימיר איביץ' בחר להחמיא לשחקניו בסיום המשחק ואמר שמבחינתו לאחר הכרטיס האדום המטרה השתנה – לא להפסיד את המשחק. איביץ' ניסה לשנות את המערך במחצית השנייה אך גם זה לא עזר לקבוצה להשתפר. באלופה נראו מודאגים מפציעתו של המגן אנריק סבוריט שהוחלף בסמוך לסיום המשחק ויעבור היום (ראשון) סדרת בדיקות לאבחון חומרת הפציעה. כזכור, סבוריט החמיץ את מרבית קדם העונה בשל פציעה ובקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה חמורה שתשבית אותו לתקופה נוספת.


דניאל טננבאום וז'איר אמאדור. נקודות האור הבודדות של הצהובים (דני מרון)

גורם בקבוצה אמר: "אנחנו פשוט לא מספיק טובים כרגע. מה שפעם הלך בקלות – הולך עכשיו הרבה יותר קשה ונהיה חייבים למצוא פתרונות. נצא לפגרה ונתקן את מה שצריך כדי לחזור טובים וחדים יותר לקראת ההמשך".

השוער היווני אנדראס יאניוטיס הסובל מפגיעה בקרסול, חש בימים האחרונים שיפור משמעותי במצבו. הוא ימשיך את תהליך ההחלמה במהלך הפגרה וצפוי לחזור להרכב במשחק הליגה הבא, נגד הפועל כפר סבא (משחק חוץ). גם הקפטן שרן ייני והקשר אורוש ניקוליץ' מגבירים לאחרונה את קצב האימונים ושניהם אמורים להצטרף לסגל מיד עם סיום משחקי הנבחרת.

אבי ריקן אמר לאחר המשחק: "המשחק השתנה כמובן לאחר ההרחקה של דור פרץ. אני חושב שלמרות שהיינו בנחיתות מספרית – היינו יכולים להראות קצת יותר איכות. זה טבעי שהלכנו אחורה. רצינו מאוד לפתוח את העונה בבלומפילד עם ניצחון אבל לקחנו רק נקודה ונמשיך הלאה. ניקח את הדברים הטובים ונמשיך קדימה".


דור פרץ. ההרחקה שלו שינתה את המטרות (עדי אבישי)

על היכולת של מכבי ת"א: "העונה רק התחילה וכמובן שהקמפיין האירופי לא היה מוצלח, אבל בסה"כ אלה אותם השחקנים, אותו הצוות מהעונה שעברה. אנחנו יודעים שההתחלה לא טובה ואנחנו צריכים להיראות הרבה יותר טוב ואני בטוח שזה גם יקרה בהמשך. עם הזמן אנחנו נתחבר. הפגרה עזו תעזור לנו להיכנס לעניינים וגם הפצועים שיחזרו יוסיפו לנו".

על כך שבעונה שעברה בתקופה המקבילה, נראתה הקבוצה רעבה ונחושה להצליח: "אני חושב שהציפיות העונה קצת שונות. כמובן שזו מכבי תל אביב ושואפים תמיד הכי גבוה שיש – ניצחונות ותארים. בעונה שעברה התחלנו בסוג של סימן שאלה והדברים נראו הרבה יותר טוב עם הזמן, אז נכון לעכשיו כולם רוצים שזה יתפוצץ מהר. בשנה שעברה זה היה משהו לא רגיל שעשינו ורוצים לשחזר את זה גם העונה. כרגע זה נראה קצת פחות טוב ואני מאמין שנתחבר בהמשך ונראה נצחונות ורגעים מרגשים מהעונה שעברה".

על דבריו של איביץ' שצריך לשכוח מהישגי הקבוצה בעונה שעברה: "זה ברור לכולנו שהעונה הזו תהיה משהו שונה. יהיו מאבקים שונים ואתם רואים שיש קשיים. ידענו שזה יקרה ותיארנו לעצמנו שזה לא יילך בקלות כמו בשנה שעברה. אנחנו צריכים להבין את זה כמערכת וגם כשחקנים.  נצטרך לעבוד קצת יותר קשה ולא לחכות שהדברים יבואו לנו בקלות. בשנה שעברה דברים באו בקלות, בלי שהתאמצנו יותר מדי, דברים קרו מעצמם. השנה נצטרך לתת הרבה הרבה יותר וראינו במשחק הזה שיש קשיים וגם בעתיד נתמודד עם קשיים וזה המבחן שלנו כשחקנים".


אבי ריקן. "הביקורת היא חלק מהמשחק" (מאור אלקסלסי)

הדיבורים על היעדר הרעב העונה : "אני שומע את זה הרבה בזמן האחרון, אבל לא מסכים עם זה ולא מבין את זה, כי הרעב קיים וכולם רוצים להצליח. לא מכיר מישהו שלא רוצה להצליח ופשוט העונה זה קצת יותר קשה. זה רק נראה שהשחקנים לא רעבים, אבל אנחנו לגמרי רעבים ורוצים להצליח. באימונים אנחנו עובדים קשה ורוצים להצליח, יש קשיים ועוד יהיו בעתיד".

לא אותה קבוצה כמו העונה שעברה: "קודם כל, מי שביקר אותנו –  עשה את זה כי לא הצלחנו וצריך לדעת לקבל ביקורת. כשאתה לא טוב ומבקרים אותך – צריך לדעת לקבל את זה, זה חלק מהמקצוע. כמו שכשמצליחים, מחמיאים לך, אז גם הביקורת היא חלק מהמשחק והשחקנים צריכים להבין את זה. אנחנו רק בתחילת העונה וגם בשנה שעברה התחלנו עם ארבע נקודות –  ניצחון ותיקו והסיטואציה דומה עכשיו".

על הערב הראשון בבלומפילד המחודש: "כיף גדול לראות את כל הקהל הצהוב ממלא את בלומפילד. לצערנו שלחנו אותם הביתה רק עם נקודה ואני מאמין שנגרום להם להרבה רגעים שמחים באצטדיון המהמם הזה".


המפגן של אוהדי מכבי ת"א. "כיף לראות אותם צובעים את בלומפילד בצהוב" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי