על סמך תצהיר שהגיש קונטה: מכבי חיפה לדין בגין קריאות גזעניות

אנטואן קונטה, תמיר עדי
אנטואן קונטה, תמיר עדי | מאור אלקסלסי

על אף שהדבר לא צוין בדו"ח המשקיף, תובע ההתאחדות החליט להעמיד את הירוקים לדין משמעתי. המגן הבטיח להגיע לדיון ולהעיד. בחיפה שוקלים להגיש תצהיר של חבשי על התנהגות דומה מצד אוהדי בית"ר ירושלים

(גודל טקסט)

האם מדובר בתקדים? תובע ההתאחדות לכדורגל, עורך הדין ניר רשף, החליט היום (שלישי) להעמיד את מכבי חיפה לדין משמעתי בעקבות הטענות של מגן בית"ר ירושלים, אנטואן קונטה, בגין קריאות גזעניות ונהמות לעברו במהלך המשחק שנערך שלשום בסמי עופר, בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים.

על פי התצהיר שהגיש קונטה, בדקה ה-33, בזמן שהמגן התהלך לאורך קו המגרש, הופנו לעברו קריאות גזעניות וכשהסתובב אל היציעים הבחין במספר אוהדים המחקים תנועת קוף. הצרפתי הנסער איים לעזוב את כר הדשא, אך במהרה שוכנע להישאר במשחק על ידי חבריו לקבוצה ושופט המשחק.

עם זאת, בסיומו של המשחק כתב קונטה פוסט ברשתות החברתיות ובו אף איים לעזוב את ישראל, זכה גם לגיבוי מוחלט מבית"ר ירושלים ובעליה משה חוגג ויצר עימות מתוקשר בין המועדונים. קונטה הבטיח להגיע לבית הדין ולהעיד, כנראה הסיבה לכך שעו"ד רשף נענה לבקשתו להעמיד את הירוקים לדין, והסיבה לדחיית הדיון היא המראת השחקן מחר לצרפת והוא ישוב ארצה ביום ראשון. מכבי חיפה, חשוב לציין, תטען בבית הדין בשבוע הבא כי בדו"ח השיפוט של דוד פוקסמן נכתב: "ברצוני לציין, כי אני ועוזר השופט שלי שהיה באירוע (מתי יעקובוב) לא שמענו קריאות חריגות מכיוון הקהל".


קונטה הנסער בסמי עופר (מאור אלקסלסי)

במכבי חיפה שוקלים להגיש לבית הדין תצהיר של הבלם עאיד חבשי, על קריאות גזעניות מצד אוהדי בית"ר ירושלים בעת החימום למשחק.

זו לא ההעמדה היחידה לדין הנוגעת למשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים, מכיוון שהשתיים צפויות לעונשים גם בשל התפרעות אוהדים: אוהדי בית"ר ירושלים הדליקו אבוקה בדקה ה-15 ואילו האוהדים הירוקים, מעבר לחשד לגזענות, גם השליכו כוסות משקה וארטיק ובנוסף פרץ ילד עם צעיף הקבוצה ורץ לעבר השחקנים. שתי הקבוצות גם צפויות לקנס על איחור בעלייה לדשא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי