מאחורי הקלעים: הפרטים על עזיבת ברק בכר והתוכניות של ב"ש לעתיד

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

המשבר מאז ההפסד למכבי תל אביב, המתיחות מול אלונה ברקת ושיחת הפרידה מהמועדון באמצעות סוכנו. על דעיכת המאמן המנצח ומעמדו שנסדק. אם אבוקסיס לא יגיע, נשקלת האפשרות למנות את ברדה למנהל מקצועי

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)
לא כך אמור היה להסתיים העידן של המאמן המצליח ביותר בתולדות הפועל באר שבע. ברק בכר, שהתפטר אתמול (שני) מאימון הקבוצה, פתח את הקדנצייה שלו בהפועל באר שבע עם שלוש אליפויות רצופות, הישג שהאפיל על מה שעשה בבירת הנגב אמציה לבקוביץ המיתולוגי שזכה עם באר שבע בשתי אליפויות רצופות באמצע שנות ה-70. בכר התחיל למלא את ארון הגביעים של המועדון לא רק בצלחות אליפות אלא גם עם שני גביעי אלוף האלופים וגביע הטוטו. לצד הזכייה בתארים, תחת בכר באר שבע הייתה רחוקה כפסע מהעפלה לשלב הבתים בליגת האלופות במשך שנתיים רצופות, אך הצליחה להפעיל פעמיים לשלב הבתים בליגה האירופית, שם רשמה הצלחות, גברה פעמיים על אינטר האיטלקית והעפילה לשלב הנוק-אאוט במפעל.

ההצלחה המטאורית של בכר בתחילת דרכו בבאר שבע הביאה להארכת חוזהו עד לעונת 2022 ושדרוג נאה בתנאי השכר המוערכים בכחצי מיליון דולר לעונה. מנגד, ההצלחה הזו גם יצרה רף ציפיות גבוה ביותר. אולם, הסגל שהיה לו בתחילת דרכו שכלל בין השאר את מאור בוזגלו, אובידיו הובאן, מהראן ראדי, טוני וואקמה, ג'ון אוגו ואליניב ברדה, שהיו העוגן שהוביל את הקבוצה להישגים הגדולים, עזבו בזה אחר זה, כל אחד מסיבותיו הוא. התחליפים שהגיעו במקומם גם אם הם היו לא פחות יקרים, לא התקרבו ברמתם לשחקנים שעזבו, לא מבחינה מקצועית על הדשא ולא מבחינת המנהיגות שהייתה חסרה מאוד בשנה וחצי האחרונות.

בשנה שעברה סגל הקבוצה נבנה בשיטה של טלאי על טלאי, כאשר השינויים נעשו תוך כדי תנועה לאחר ההדחה המוקדמת מאירופה. חלק משחקנים שיצאו עם הקבוצה למחנה האימונים בפולין מצאו עצמם מחוץ למועדון כבר בחלוף מספר מחזורים בודדים ובמקומם הגיעו שחקנים חדשים שלא התחברו מבחינה מקצועית. התוצאות היו בהתאם, הקבוצה בקושי הצליחה להיכנס לפלייאוף העליון ובסופו של דבר סיים אמנם במקום השלישי בטבלת ליגת העל, אך במרחק של יותר מ-30 נקודות מהאלופה, מכבי תל אביב.

יוסי אבוקסיס. הפנטזייה של באר שבע (אריאל שלום)

במועדון ניסו לתקן הקיץ את המצב, החליטו עוד לפני מחנה האימונים של הקבוצה להיפרד מלא פחות מעשרה שחקנים, חלקם בכירים. במקומם הגיעו לבאר שבע כמות נכבדת של שחקנים צעירים ומוכשרים אך בעיקר שמות פחות נוצצים, כשהקו הכללי דיבר על בנייה מחודשת של קבוצה רעבה שתילחם על כר הדשא בכל משחק. לאחר מסע אירופי בו הקבוצה הגיעה הקבוצה עד למשחקי הפלייאוף מול פיינורד ההולנדית במוקדמות הליגה האירופית, התייצבה באר שבע המחודשת לפתיחת העונה.

בליגה הקבוצה של ברק בכר אמנם לא הציגה כדורגל שהצית את הדמיון, אך בתחילת הדרך התוצאות היו משביעות רצון כשהקבוצה אף הוליכה את הטבלה ערב המחזור השמיני, בו התמודדה באר שבע באצטדיון בלומפילד מול מכבי תל אביב. הקבוצה של בכר הפסידה לצהובים 2:0 והמשחק הזה היה החוליה הראשונה בשרשרת של הפסדים שהגיעו בהמשך.

הקבוצה של בכר הפסידה בחמישה מתוך שבעת המחזורים מאז אותו הפסד בבלומפילד, כולל שלושה משחקי בית רצופים באצטדיון טרנר, דבר שלא קרה לקבוצה מאז עברה לשחק באצטדיון החדש. האוהדים החלו לאבד סבלנות ושריקות בוז נשמעו מצד האוהדים המתוסכלים. הלחץ במועדון רק הלך והעמיק, כאשר המשבר המקצועי הגדול שעבר על הקבוצה בחודש האחרון הוביל גם למתיחות בין הבעלים אלונה ברקת לבכר.


זריהן וקאריו. משחקני הרכש שלא הצליחו להשפיע (דני מרון)

כלפי חוץ, כולם שידרו עסקים כרגיל אך בפועל היו חילוקי דעות בין הצדדים שהובילו למתח פנימי. הניצחון בגביע המדינה על אשדוד ולאחר מכן צמד הניצחונות בליגה על הפועל חדרה ומ.ס אשדוד אמנם הרגיעו במקצת את המתח בין השניים, אך ההפסד במחזור האחרון להפועל תל אביב שוב הציף את העניין. ברקת, שבדרך כלל לאחר משחקים מגיעה לאזור חדר ההלבשה, החליטה הפעם לאחר ההפסד האחרון להימנע מכך, סממן נוסף למתח בינה לבין המאמן שהיה מודע לעניין והבין שהסיטואציה בין הצדדים נמצאת על סף פיצוץ.

ביום שלאחר ההפסד להפועל תל אביב, נוצר קשר בין מנכ"ל הקבוצה אסי רחמים לדודו דהאן, סוכנו של המאמן, אשר תיווך בין הצדדים. במשך אותו הזמן המעורבים שמרו על פרופיל נמוך ואף אחד במערכת, לא השחקנים ולא אנשי הצוות המקצועי, ידעו על הדרמה שמתחוללת מאחורי הקלעים. לאחר שבסביבתו של בכר הבינו כי ברקת מראה למאמן את הדרך החוצה, שלח בכר מסר דרך סוכנו כי הוא מוכן לשים את המפתחות תמורת פיצוי הולם, בשל העובדה כי הוא מחזיק בחוזה עד לשנת 2022 בהיקף של מאות אלפי דולרים. לאחר שהתקבלה הסכמה לפיצוי החליטו הצדדים על סיום ההתקשרות.

על הנתק בין הצדדים אפשר היה ללמוד גם מההודעה לעיתונות ששיגרו בבאר שבע, בה היה ציטוט קצר של הבעלים, אלונה ברקת, אך נעדרה ממנה התייחסות של בכר.
המאמן עצמו שיגר תגובה רק לאחר דקות ארוכות באמצעות סוכנו, ברשתות החברתיות ובהמשך דבריו צוטטו בדף הפייסבוק הרשמי של הקבוצה.

אלונה ברקת. היחסים עם בכר התקררו (דני מרון)

בניסיון לזכות בכרטיס לאירופה ולהתמודד על גביע המדינה, התואר היחיד שנמצא כרגע בהישג יד, בבאר שבע מעוניינים למנות מאמן בכיר עם קבלות. בבירת הנגב רוצים לראות על הקווים את יוסי אבוקסיס, כאשר מסרים בעניין הועברו גם למאמן וגם לבעלים של בני יהודה תל אביב, ברק אברמוב. במקביל, בבאר שבע בוחנים אפשרות להחתים את מאמן נבחרת קפריסין, רן בן שמעון, לו ישנה אפשרות להשתחרר מהחוזה עם ההתאחדות הקפריסאית.

עד שברקת תחליט באשר לזהות המאמן הבא של הקבוצה, עשוי להדריך את הקבוצה אליניב ברדה. ייתכן ובהמשך ברקת תחליט להרחיב את סמכויותיו של ברדה שיקפוץ לתפקיד המנהל המקצועי של הקבוצה, כאשר מאור מליקסון, שפרש רק לפני כשבוע, יצטרף בהמשך לצוות המקצועי.

במקביל, לאורך היום צצו ביקורות, בייחוד מצד אוהדי הקבוצה ברשתות החברתיות, על כך שראוי היה שהפרידה בין הצדדים הייתה נעשית בפגישה של פנים מול פנים בין ברקת לבכר, כיאה לשניים שעבדו יחדיו קרוב לחמש שנים. בהקשר זה ציין דודו דהאן, סוכנו של בכר: "לאור השמועות, ברצוני להבהיר שכל הפרסומים בנושא ההתנהלות מול אלונה ברקת אינם נכונים. אני נפגשתי עם אלונה ברקת כנציג המאמן ושוחחתי איתה על נושא ברק כפי שאני נוהג לעשות עבור לקוחותיי. לאחר מכן היא שוחחה בטלפון עם ברק וביקשה להיפגש פנים אל פנים ואף הזמינה אותו לביתה. אבל מסיבותיו האישיות הוא ביקש לדחות את הפגישה למועד אחר בעתיד".


מאור מליקסון ואליניב ברדה. שיתוף פעולה בצוות המקצועי? (דני מרון)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי