אלי כהן 'השריף': "מרקו בלבול טעה כשהכניס את ירדן שועה"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מאמן העבר ניתח את הניצחון של מכבי ת"א על מכבי חיפה ב-103FM: "תצוגת כדורגל מרהיבה". על איביץ': "אם מישהו מזייף, הוא יכול להעיף אותו לחודש - ככה היה עם כהן ומיכה". וגם: מה חסר לירוקים?

(גודל טקסט)

"אני לא זוכר בכל ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי משחק כזה הפכפך, דרמטי ודינמי. זו הייתה תצוגה מרהיבה". הדובר הוא מאמן מכבי חיפה ומכבי תל אביב בעבר, אלי כהן 'השריף', שניתח את ה-3:4 המטורף של הצהובים על הירוקים במשחק העונה בראיון לתוכנית הספורט של 103FM.

על מכבי תל אביב: "זו קבוצה טקטית במלוא מובן המילה: כולם עושים לחץ ומשתתפים במשחק ההגנה. יש לה בטן קשה מאוד. אני לא יודע איך היא חטפה שלושה שערים, זה היה פוקס שהוא נדיר. קבוצה כזו, שספגה פעם אחת כל העונה, קיבלה שלישיה וזה מעיד על כך שהמשחק יצא משליטה ובשלב מסוים כבר לא הייתה טקטיקה. זה מראה על האמוציות שהיו במגרש. היריבות בין שתי הקבוצות תמיד הייתה גדולה – זה משחק מיוחד, אפילו יותר מדרבי".

מה ניצח למכבי תל אביב את המשחק: "למה מכבי חיפה הכניסה עוד חלוץ, זה משהו שלא הבנתי. אני חושב שבלבול טעה כשהוא הכניס את שועה – הוא בעצם הימר על הכל. תרגיע ותצא עם נקודה. מכבי חיפה עשתה דברים יפים והבקיעה, הייתה לה מחצית שנייה טובה בהרבה מהראשונה בה היא לא הופיעה. מנגד, היא כמעט חטפה את החמישי לקראת הסיום. מבחינת מאמן, במשחק כזה סוער, אתה רואה שבכל רגע נתון יכול להיות מהפך, יש מקום להרגיע. יצאת מפיגור 2:0 ואז מפיגור 3:2, חזרת לעניינים, תרגיע את המשחק".


""מאמן לא צריך לצעוק במגרש, הוא אמור להעביר לשחקנים את המשמעת הזו באימונים" (מאור אלקסלסי)

ניהול המשחק של ולדימיר איביץ': "אבי ריקן שיחק מצוין, אבל כשהוא התחיל להרגיש עייפות אז הוא מיד הכניס את מיכה. איביץ' דאג לרענן את השורות. אני לא מותח ביקורת על בלבול אלא מדבר מתוך מחשבה של מאמן. זו לא ביקורת. למכבי חיפה יש כלים התקפיים לא נורמליים אז כמובן שראוי להכניס אותם, אבל כשהמשחק כל כך סוער אז גם נקודה אחת זה בסדר. מאמן לא צריך לצעוק במגרש, הוא אמור להעביר לשחקנים את המשמעת הזו באימונים. אם שחקן אחד אחד מזייף לאיביץ', הוא יכול להעיף אותו לחודש וככה היה עם יונתן כהן, שכנראה התנפח. אותו דבר קורה עם מיכה. אני מרגיש שמי שקצת יוצא מהמסגרת הטקטית במכבי ומרים את האף, הוא נותן לו בראש".

מה חסר למכבי חיפה על מנת לנצח את מכבי תל אביב: "את המשמעת הטקטית שיש במכבי. כל השחקנים במכבי יודעים שהם מחויבים לעשות הגנה ללא יוצא מן הכלל. מכבי חיפה קיבלה אתמול את טבילת האש של קבוצות שרצות לאליפות. היא נתנה הוכחה אתמול, למרות ההפסד, שהיא שם ושהיא מתמודדת על התואר".

 
 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי