מכבי ת"א עדיין בטירוף: "הניצחון של יונתן כהן בחיפה הוא משחק העשור"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

גורמים באלופה נזכרו בדרבי הגדול של זהבי. השחקנים התקשו להסביר: "אין מילים לתאר", גם איביץ' הודה: "מהמשחקים הגדולים בקריירה". הקשר: "זה היה הרגע שלי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

"אם הניצחון 2:3 בדרבי משער של ערן זהבי היה משחק העשור הקודם, אז אפשר כבר לקבוע שה-3:4 של יונתן כהן בחיפה, זה משחק העשור הנוכחי ואנחנו רק שבוע בתוך העשור הזה", כך אמר אמש (שני) גורם במכבי תל אביב והיטיב לבטא את התחושה המטורפת שחשו אנשי הקבוצה בסיום אחד המשחקים שייכנסו לפנתיאון של הכדורגל הישראלי. גם תמונת אנשי הספסל וכל שחקני הקבוצה, שרצו אחוזי אמוק אחר כובש שער הניצחון, יונתן כהן, הזכירו את אותן תמונות של ערן זהבי ופאולו סוזה, רצים לעבר שער 11 בדרבי ההוא בבלומפילד. מעבר לכך, האלופה השוותה שיא ענק של 25 שנה דווקא נגד זו שהייתה חתומה על אותו שיא.

המוליכה מכבי ת"א  גברה 3:4 על הדולקת אחריה מכבי חיפה, במשחק עונה ענק ובתסריט דרמטי מותח ומרגש, שגם הבימאי הכי טוב והתסריטאי הכי מוכשר, לא היו מצליחים לכתוב. זה ערב בלתי נשכח, שהיה בו כל מה שאנחנו יכולים לבקש לעצמנו במשחק הכדורגל. איצטדיון מפוצץ ב-30 אלף צופים, שבעה שערים, שכולם נכבשו בנגיעה בכדור, דרמה, ריגושים, ושער נצחון אדיר של יונתן כהן הצהוב על הבאזר. בסיומו של הערב, פתחה האלופה  פער של שש נקודות בראש הטבלה ושלחה מסר חד משמעי לכל שאר הקבוצות. בשבוע הבא תשוב הקבוצה לסמי עופר ותארח ביום שני את בית"ר ירושלים, במסגרת עונש הרדיוס שנקבע למועדון בבית הדין.

כשיצאו שחקני מכבי תל אביב מחדר ההלבשה שלהם לכיוון האוטובוס, הם התקשו להסביר את מה שעבר עליהם במגרש ובמיוחד בסיום. התחושות בסיום היו דומות לסיום של משחקי גמר גביע או אליפות ואין ספק שלפחות על פי התגובות, זה לא היה עוד משחק ליגה רגיל. "אין מילים לתאר", "מדהים מה שקרה כאן", "אמאל'ה איזה משחק", "אין הסבר ואין לי מושג מה עברתי כאן הערב", "ייקח לי עוד כמה שעות ואולי כמה ימים כדי להבין מה קרה כאן", היו רק חלק מהתגובות שנשמעו מכיוון השחקנים, שחגגו במשך שעה ארוכה מול היציע הדרומי שאיכלס את 4,000 האוהדים הצהובים שהגיעו לחיפה ואחר כך המשיכו לרקוד במשך דקות ארוכות בחדר ההלבשה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. "משחק העשור" (מאור אלקסלסי)

זה היה משחק שהוכרע על ידי החלק הקדמי האיכותי והעוצמתי של הצהובים, שספגו לא מעט ביקורות העונה. איתי שכטר פתח עם בישול נפלא ומשחק לחץ נהדר, עם המון הקרבה. עומר אצילי תרם בישול לשער הנצחון, אבל נראה בחלקים רבים של המשחק בכל פינה על המגרש, כמו גם אבי ריקן שכבש את השער הראשון והיה מצוין בעיקר בחצי הראשון. אייל גולסה ודן גלזר סיפקו משחק אדיר ושלטו במרבית הזמן במרכז המגרש, כאשר גולסה גם מסיים התקפה של מה שנראה כמו "טיקי טאקה" בתחילת החצי השני. הקשר שהוחלף בשל התכווצות שרירים, הרגיע בסיום את אנשי הקבוצה ואמר שלא מדובר בפציעה רצינית והוא צפוי לשחק במשחק הקרוב נגד בית"ר. מעל כולם כמובן ולמרות שהיה לו משחק בינוני עם לא מעט טעויות, יונתן כהן שסיים עם צמד ושער ניצחון בדקה ה-94, שיכנס לרשימת השערים היקרים והדרמטיים של העשור הנוכחי, שכאמור רק התחיל.

דווקא ההגנה של המוליכה, שספגה עד אמש שער ליגה אחד, נראתה רע בחלקים מסויימים, כאשר דניאל טננבאום שספג שלישייה, ז'איר אמאדור וגם אנריק סבוריט, לפחות הגנתית ירצו לשכוח את המשחק הזה. נקודת האור הבודדת בחלק האחורי, הייתה המגן הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש, שסיפק משחק התקפי משובח והוכיח לפחות על פי אמש, שהוא המגן הכי טוב בישראל וכנראה גם אחד המגנים הזרים הכי טובים שנחתו אי פעם בארץ.

נציג הבעלים ויד ימינו של מיטש גולדהאר, ג'ק אנגלידיס, שנחת שלשום בישראל ונכח אמש במשחק, צפוי לערוך בימים הקרובים סדרת שיחות עם המאמן ולדימיר איביץ', ברק יצחקי ושאר חברי ההנהלה, כחלק מההכנות של המועדון לקראת חודש ינואר. איביץ' עצמו שרמז לא פעם על כך שהוא מעוניין לבצע שינויים בינואר, יצטרך למצוא תחילה פתרונות למספר שחקנים ששוב נותרו מחוץ לסגל ומועמדים לעזוב את הקבוצה בחודש הקרוב, כמו ניק בלקמן, מתן חוזז, רוסלן ברסקי ואולי גם מאור קנדיל. שחקן נוסף ששוב נותר מחוץ לסגל הוא אלירן עטר, אך כפי שפורסם בספורט1, הוא צפוי להישאר לפחות עד תום העונה, למרות שבצוות המקצועי מנסים להראות לו את הדרך החוצה. במכבי גם יקבלו בימים הקרובים החלטה סופית לגבי מצבו הבריאותי של הקשר הסרבי אורוש ניקוליץ', שסובל מפציעה מתמשכת בברכו וככל הנראה יזדקק לניתוח נוסף שישבית אותו למספר חודשים נוספים.

גולסה חוגג עם אצילי. שער של 'טיקי טאקה' (דני מרון)


איביץ'
סיכם: "זה היה משחק מצוין של שתי הקבוצות, אבל לקבוצה שלי הגיע לנצח. היינו הקבוצה הטובה יותר, הגענו ליותר מצבים ונראינו טוב יותר במשך 60-70 דקות במשחק. איבדנו קצת בטחון בחצי השני, וחיפה הבקיעו את השער הראשון, מה שפגע בנו,  אבל החזקנו יותר בכדור והיינו הקבוצה שרצתה  את הניצחון יותר מהיריבה".

האם זה המשחק הכי גדול בקריירה שלו: "אין ספק שזה אחד המשחקים הגדולים. זה הכדורגל, ענף הספורט הכי מעניין שיש. אתה לעולם לא יכול להיות בטוח מדי במהלך משחק, כי ראינו מה קרה היום (אתמול). שלטנו לגמרי ואז ספגנו פעמיים בתוך שתי דקות ספורות. הגבנו טוב פעמיים וזה מראה על האופי של הקבוצה הזאת, הראינו שאנחנו נלחמים על כל משחק".

מאבק האליפות: "אני לא מהמאמנים שחושבים שמשחק אחד כבר נותן לנו את האליפות, יש לנו עוד הרבה משחקים לפנינו. מבחינתנו המירוץ לאליפות מתחיל עכשיו ואנחנו צריכים להישאר בפוקוס בכל משחק, בכל יום ובכל אימון. זה מה שהשחקנים שלי צריכים לעשות".

על כך שהשאיר את יונתן כהן על המגרש על אף שהציג משחק פחות טוב:  "זו הייתה ההחלטה שלי. אני מאמין שיונתן יכול להעניק לנו דברים טובים. הוא עובד קשה 90 דקות ואולי בחצי הראשון הוא לא הצליח לייצר הרבה בחלק ההתקפי, אבל הוא נלחם ועבד. לפעמים יש למאמן תחושה להחליף שחקן ולפעמים אתה מחליט להשאיר אותו על המגרש. היו הרבה שחקנים טובים על המגרש ומגיע להם ברכות על כך, אבל אין לי ספק שאנחנו יכולים להיראות טוב יותר וגם הם יודעים את זה".


ולדימיר איביץ'. "מהמשחקים הגדולים בקריירה" (מאור אלקסלסי)

על התחושה אחרי שער הניצחון: "זה היה הרגע של התפוצצות רגשית, זה נורמלי במצב כזה, לא? אחרי 3:3 כשאתה מבקיע שער ניצחון בדקה כזו, אחרי שספגת בדקה ה-90 ושלטת במשחק והיית טוב יותר מהיריב שלך, ויכולת להישאר רק עם נקודה. עשינו מתפרצת מצוינת והבקענו. אני יודע שזו לא תגובה רגילה שלי, ואני לא מגיב ככה בדרך כלל אבל הפעם זה קרה והייתי מאוד שמח שזה קרה. האמנתי גם אחרי השער השלישי שספגנו שאנחנו יכולים להבקיע את הרביעי, כי זו המנטליות של הקבוצה הזו, הראינו ממה אנחנו עשויים. זה היה משחק פנטסטי לכל מי שצפה בו, חוץ מלמאמן".

כהן נשאל על כך שהוא בנו של שחקן העבר של המועדון (מיקי כהן, ר"ב), והעדיף להימנע מהשוואות לערן זהבי. "יש לי אבא שעוזר לי מגיל צעיר, הוא מכוון אותי ואני תמיד מקשיב לו. על העניין שהייתי מחוץ לסגל אני פחות רוצה לדבר, אני מעדיף לדבר רק במגרש. ענייני הסגל זה דברים של המאמן ואני מצדיע לו, מה שהוא יגיד לי אני אעשה. אני באמת חושב שאני מתקדם משבוע לשבוע. אני עובד קשה במהלך השבוע, על הסיומת ועל החדות ברחבה. "זה הרגע הכי מאושר בחיים שלי, אני מאוד שמח שניצחנו במגרש קשה כזה נגד קבוצה טובה מאוד", הוסיף.

על התחושות אחרי שער הניצחון שלו: "וואו, זה משהו שאני לא יכול לתאר במילים, רצתי ולא ידעתי מה לעשות. רצתי לעבר הקהל ופשוט ראיתי את השמחה של האנשים בעיניים, ובשביל זה אנחנו משחקים, לגרום לאנשים את האושר הזה, לגרום את האושר הזה לעצמך ולמשפחה שלך. אז אני מקדיש את השער הזה, קודם כל למשפחה שלי, לקרובים שלי, למועדון הזה, לקבוצה ולשחקנים".


יונתן כהן. משחק העונה רשום על שמו (דני מרון)

הניצחון הושג בצורה הזו – המכביזם שעליו גדל מגיל שש במועדון: "אין ספק. אנחנו באים לכל משחק ולכל מגרש ורוצים לנצח. באנו לפה והוכחנו לאורך ה-90 דקות, למעט כמה דקות מעטות שחיפה שלטו והיו במומנטום, אז ראינו קבוצה אחת ששלטה והגיע להרבה יותר מצבים ואני שמח שבסוף ניצחנו". כנשאל על הביקורות על החלק הקדמי אמר: "אנחנו באמת לא מתייחסים למה שאומרים בתקשורת ולהשוואות שעושים. שתי הקבוצות מצוינות, גם הגנתית וגם התקפית, ובגלל זה אנחנו במקום הזה. הגענו לפה וידענו שאם ננצח זה ייתן לנו פוש מטורף קדימה ואני שמח שהוכחנו את זה".

על קפיצת המדרגה שעשה בשנתיים האחרונות מאז שחזר מבני יהודה: "כשאתה משחק במועדון קצת פחות מוצלח ממכבי תל אביב, אז גם היכולת שלך תיראה קצת פחות טובה. אני משחק פה עם שחקנים הרבה יותר טובים והמועדון נותן לי גב רחב, אז עובדים פה יותר קשה באימונים והכל פה נראה אחרת מאשר מה שהיה בבני יהודה. אני עובד משבוע לשבוע ורוצה שהקבוצה תנצח ואתם תגידו אם השתדרגתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי